Gå til innhold

Han angrep mannen min som forsøkte å løse konflikt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi kom hjem fra skolen etter en hard krangel med sin venninne hvor den andre jenta fikk ødelagt brillene sine ved uhell når hun snublet. Jenta mi var lei seg da hun følte at det var hennes skyld selvom hun ikke var borti henne når dette skjedde. ( Dem lekte kappløp)  Dette skjedde på skolegård etter skoletid. 
Faren til denna fikk med seg dette og begynte å skrike på min datter at det er hennes feil og at hun burde forsvinne hjem.  Begge er 7 år gamle. 

Jenta mi ble redd og sa at denne faren skrek til henne foran andre barn og en annen forelder til. Den andre forelderen prøvde da å roe ned min datter som gråt og ble redd. 

Mannen min dro til dem ( vi er naboer) med sønnen vår for å avklare hva som har skjedd og dersom det var jenta vår sin feil at brillene ble knust så skulle vi tilby dem erstatning for det. Da det er vi voksne som bære være de voksen å føre en dialog da det ikke alltid kan stemme det barna forteller, dermed prøvde vi å snakke med dem for å løse dette. 

Faren blir da rasende og kaller barnet vårt for ett problem barn og at ingen liker barnet og at også alle andre foreldre har klaget på henne. Mannen min sa at det hadde vært fint om vi kunne fått vite dette før så vi kunne kommunisert og avklart problemet og evt snakket med vårt barn da vi faktisk er uvitende om dette problemet. 

Faren ble enda mer rasende å begynte å dytte mannen min og når han sa at han skulle slutte angrep han til slutt mannen min med en gjenstand. Dette var naboer vitner til og har sagt at de skal stille seg som vitner om det trengs. Min mann var rolig da det var barn tilstedet og ble ganske satt ut av hans reaksjon og ble rett og slett redd for at han skulle angripe vårt barn også da han så hvor sint han var. 

Vi er helt fortvilt, hva gjør vi nå? Jenta vår har ikke spist eller drukket noe fra igår og er kjempe lei seg og sier hun hater klassen sin og at ingen i klassen liker henne ( dette er jo noe hun fikk høre fra han andre faren igår ) 

Vi håper på at vi kunne snakket om  dette på rolig måte og løse det da dem er barn og må gå på skolen i mange år fremover. Vi er helt satt ut.. 

Vi har nemlig anmeldt han. Men hva gjør vi videre? 

Anonymkode: 66d4e...494

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Okei ikke ok av denne faren! Vold har aldri løst noen verdens ting og det er absolutt ikke greit. En anmeldelse er absolutt på sin plass selvom jeg spør meg selv hvorfor han håndterer situasjonen slik? Voksene mennesker vet vel bedre? Kanskje det ligger noe mer bak? Eller kanskje han bare er ett rasshøl?

uansett, tydelig at det har vært en utvikling i klassemiljøet hvor barnet ditt har blitt skjøvet ut? Ville tatt kontakt med skolen og fått en handling snarest fra dems side med tett oppfølging. 
jeg ville også pratet med barnet, vist forståelse for hennes følelser, men også prøvd å finne ut om det har skjedd noe som gjør at «ingen liker henne». 

Dette må være en fortvilende situasjon. Håper det løser seg. 

Anonymkode: 0145e...cc9

• Liker 10
Skrevet

Her tenker jeg mer enn anmeldelse må til - send bekymring til barnevernet. Angriper han mannen din, vet man ALDRI hva han kan gjøre med barnet/barna. 

Anonymkode: 3dfed...bdb

• Liker 36
Skrevet

Oii, han må jo være helt ustabil! Støtter forslaget om å sende bekymringsmelding. Tviler sterkt på at han alltid klarer å besinne seg overfor egne barn når han er såpass lett antennelig.

Anonymkode: 88b32...a77

• Liker 18
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Faren blir da rasende og kaller barnet vårt for ett problem barn og at ingen liker barnet og at også alle andre foreldre har klaget på henne.

Hadde tatt dette med en klype salt, gitt. Hør litt rundt med andre foreldre om det finnes sannhet i det. Mest sannsynlig er han bare en drittsekk 🤷‍♀️

Anonymkode: 88b32...a77

• Liker 14
Skrevet

Han høres jo veldig ustabil ut..Skremme unger og angripe voksne. Ikke normalt!

• Liker 9
Skrevet

Norsk? 

Anonymkode: 49db9...240

Skrevet

Dere tar et møte med skolen i morgen for å sikre at de har nødvendig informasjon til å ivareta barna. 

Anmeldt har dere jo alt, og det høres riktig ut. 

Anonymkode: c5756...445

• Liker 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Norsk? 

Ja, for etnisitet er tydeligvis kjernen til problemet her 🙄

Anonymkode: c5246...2d2

• Liker 15
Skrevet

Herlighet for en idiot av en mann... På sin plass med en anmeldelse og så tar dere en telefon til skolen så raskt som mulig på mandag.

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Forsøkte bare å se vedkommende for meg.. 

Har nå dannet meg et bilde av en halv blubben nordmann med skjeggstubber, barbert hode og sleves.. 🤪

Og slitt joggebukse!! 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tror brukeren du siterer egentlig siktet til den dårlige norsken i HI

Anonymkode: 03825...a76

Skrevet

Jeg er norsk og skrivefeilene kommer av at jeg egentlig rett og slett skrev for fort med følelsene som tok overhånd. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville anmeldt og meldt bekymring til barnevernet. 

Anonymkode: e2107...845

• Liker 4
Skrevet

Det er selvfølgelig ikke greit at faren til den andre jenta ble fysisk, men det kan jo ligge mye bak her vi ikke vet om. Kan godt være datteren din er et bøllefrø og at dette ble den berømte dråpen, ofte er jo foreldre de siste som får vite hvordan egne barn egentlig er. Kan også være at det er en økonomisk bekymring for disse foreldrene når brillene bli r ødelagt, og de plutselig ser for seg å måtte bruke mye penger de kanskje ikke har på nye briller. Fortvilelse kan faktisk avle sinne, det er ikke så ukjent. Tenk deg at den andre jenta har blitt mobbet lenge, og så ødelegger mobberen brillene, da kan det faktisk klikke for hvem som helst. Når det blir så opphisset stemning burde jo mannen din sagt at dette må dere snakke om en annen dag og gått sin vei, ikke fortsatt å stå på trappa til en sint nabo og tale sin egen sak.

At deres første motsvar er å anmelde vil jeg si er ganske spesielt, det sier meg at det ikke er første gangen dere havner i konflikt når dere løper til politiet med en gang. Folk flest ville latt situasjonen legge seg et ila helgen ,og så vurdert videre tiltak og evt anmeldelse, kjenner ingen som hadde valgt det som reaksjon samme dag for en så "liten" ting (hadde det vært alvorlig hadde man ringt 112 og fått hjelp der og da), for meg gir det en indikasjon på hva salgs folk dere er. Skal nok bli noen gøye år videre på barneskolen.

Det dere bør gjøre er selvfølgelig å snakke med datteren deres med åpnet sinn. Er det noe sant i at hun blir klagd på av andre? Kan hun tenke seg en grunn til at han sier det? Er det noe hun opplever som er problem på skoen, faglig eller sosialt? Er det noe dere foreldre ikke vet om som hun vil fortelle dere? Så snakker du med henne om at folk gjør overilte ting når de er sint og fortvilet, kom gjerne med eksempler hun kan kjenne igjen fra egen hverdag. Så ville jeg sendt en melding til klasseforstander og sagt at det har vært en uoverenstemmelse mellom barn og voksen i helgen ifm at brillene til den andre jenta ble ødelagt, så skolen er forberedt på dette før mandag morgen. 

Anonymkode: 1c3d0...4d2

• Liker 5
Skrevet

Anmeldelse, bekymringsmelding til barnevernet og møte med skolen. Ville ha pratet med barnet om at noen voksne er ikke helt friske, og gjør og sier mye rart og at dette ikke barnet skyld på noe som helst måte. Ville Holst meg langt unna denne karen i fremtiden. 

Anonymkode: e6491...03a

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er selvfølgelig ikke greit at faren til den andre jenta ble fysisk, men det kan jo ligge mye bak her vi ikke vet om. Kan godt være datteren din er et bøllefrø og at dette ble den berømte dråpen, ofte er jo foreldre de siste som får vite hvordan egne barn egentlig er. Kan også være at det er en økonomisk bekymring for disse foreldrene når brillene bli r ødelagt, og de plutselig ser for seg å måtte bruke mye penger de kanskje ikke har på nye briller. Fortvilelse kan faktisk avle sinne, det er ikke så ukjent. Tenk deg at den andre jenta har blitt mobbet lenge, og så ødelegger mobberen brillene, da kan det faktisk klikke for hvem som helst. Når det blir så opphisset stemning burde jo mannen din sagt at dette må dere snakke om en annen dag og gått sin vei, ikke fortsatt å stå på trappa til en sint nabo og tale sin egen sak.

At deres første motsvar er å anmelde vil jeg si er ganske spesielt, det sier meg at det ikke er første gangen dere havner i konflikt når dere løper til politiet med en gang. Folk flest ville latt situasjonen legge seg et ila helgen ,og så vurdert videre tiltak og evt anmeldelse, kjenner ingen som hadde valgt det som reaksjon samme dag for en så "liten" ting (hadde det vært alvorlig hadde man ringt 112 og fått hjelp der og da), for meg gir det en indikasjon på hva salgs folk dere er. Skal nok bli noen gøye år videre på barneskolen.

Det dere bør gjøre er selvfølgelig å snakke med datteren deres med åpnet sinn. Er det noe sant i at hun blir klagd på av andre? Kan hun tenke seg en grunn til at han sier det? Er det noe hun opplever som er problem på skoen, faglig eller sosialt? Er det noe dere foreldre ikke vet om som hun vil fortelle dere? Så snakker du med henne om at folk gjør overilte ting når de er sint og fortvilet, kom gjerne med eksempler hun kan kjenne igjen fra egen hverdag. Så ville jeg sendt en melding til klasseforstander og sagt at det har vært en uoverenstemmelse mellom barn og voksen i helgen ifm at brillene til den andre jenta ble ødelagt, så skolen er forberedt på dette før mandag morgen. 

Barnet er 7 år. Denne karen er voksen. Dette handler om en voksen som har en truende og aggressiv atferd mot foreldre og barn over en filleting, ikke en uoverensstemmelse. Selv om barnet er ett "bøllefrø" er det ingen unnskyldning. Det finnes grenser for mye galt en 7 åring kan gjøre den tiden barnet har gått på skolen. Reaksjonen til denne mannen er satt helt ut av proporsjoner. Dette er atferd en kan forvente inne på en lukket psyk avdeling eller i ett fengsel. Ikke på en barneskole. Alvorlig talt. 

Anonymkode: e6491...03a

• Liker 21
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Tullball!

Voksne mennesker som tyr til vold mot andre voksne mennesker som forholder seg rolig rundt dem er bøller, rusa eller har psykiske problemer! Å håndtere slike folk er en jobb for politimyndighet, ikke sivile. Og ærlig talt de tilbydde seg å betale nye briller hvis deres barn hadde ødelagt dem.

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Norsk? 

Regner med de har norsk statsborgerskap, siden det er du spør om.

Anonymkode: d4c37...9b1

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hårreisende med voksne som reflekterer på den måten du gjør. Hvis du leste innlegget mitt fikk du sikkert med deg at vi møtte opp hos dem for å tilby erstatning hvis dem mente at de ble pga vår datter. 
Politiet ble kontaktet på stedet, men vi fikk til svar at vi må levere inn anmeldelse. Vi har andre naboer som er vitner til dette. 

Uansett hva enn det måtte være hører ikke slik oppførsel hjemme noen plass, iallfall når det er barn tilstedet, som sto å gråt begge to da de så hvor sint denne faren var! 

Hadde vi havnet i slike konflikter eller lignende før så hadde vi kanskje visst hvordan man håndterer det. Dette er første gang for oss, som er en av grunnene til at vi spør om hjelp om hva som bør gjøres videre. 

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...