AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #1 Skrevet 11. september 2021 Hei, sitter her å gråter av forvilelse og redd for å gå på en smell til kvelden... Jeg er nå på 5. uka i min sikkert 1000 slankeprosses og er i ferd med å gi opp igjen. Har ikke gått ned noen ting på disse ukene, og fatter ikke hva jeg skal gjøre nå? Kjører en kombinasjon av 16/8 periodisk faste, moderat lavkarbo og lavkalori. Spiser to måltider på 8 timer, og prøver å holde meg under 500 kal pr. måltid. Spiser kunn kjøtt/kylling, egg, ost og grønnsaker. går 1 time + hver dag, og går trappene opp i 10 etg. 2-3 ganger daglig... Hadde håpet på en kick start, men det fikk jeg ikke denne gangen heller. Det må vel nevnes at jeg ble slankeoperert for 15 år siden, men i etterkant har jeg fått påsvist både ME, PCOS og Lipødem. Tipper noe av grunnen ligger her, men aner ikke helt hva jeg kan gjøre, når ikke en gang lavkarbo virker! Finnes det noen steder man kan få hjelp til å regulere hormoner eller noe? Og finnes det noe som hels snacks som er både lavkarbo og lavkalori?? Synes alt som er lavkarbo inneholder masse kalorier, eller motsatt, lite kalorier med mye karbohydrater. Spiser jeg f. esk 1/2 pose Bacongull, må jeg jo droppe middagen for ikke å få i meg for mye kalorier tar i mot all motivasjon, tanker og tips med stor takk🙂 Anonymkode: 0ce83...9e0
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #2 Skrevet 11. september 2021 Du må rett og slett droppe snacks og bruke kaloriene på ordentlig mat. Og drikk vann, kaffe og te. Noe er feil i regnskapet når du ikke går ned noe. Av og til tar det tid å komme i gang men ikke så lang tid. Og det er best med flere mindre måltider. Anonymkode: a6a59...de7 1
ops2 Skrevet 11. september 2021 #3 Skrevet 11. september 2021 Du må be fastlegen om henvisning til en fedmepoliklinikk for hjelp. Du trenger hjelp av både ærnæringsfysiolog og psykiater. Du spiser for lite, og jeg håper du skjønner at du trenger profesjonell hjelp i helsevesenet. Denne tråden blir sikkert stengt eller slettet. KG tillater ikke tråder med så lavt kaloriinntak. 2
Bokdamen Skrevet 11. september 2021 #4 Skrevet 11. september 2021 Forstår jeg deg rett at du spiser 1000 kcal om dagen? Det er for lite for kroppen din, og det er ikke rart du går på en smell på kvelden. Du skal heller ikke sitte alene og gråte på grunn av dette. Er helt enig med @ops2 om at du bør kontakte legen din og få hjelp, spesielt med et så sammensatt sykdomsbilde som du har. Lykke til ❤️ 5
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #5 Skrevet 11. september 2021 Takk for svar:) Neida, jeg har ingen spiseforsyrrelser sånn sett. Men misstenker at det er noe galt med kroppen min, siden INGEN TING virker! Selv ikke "ekstremdietter" Og jeg legger på meg av ingenting. Spiser jeg mer enn 1300 kal om dagen legger jeg på meg! Derfor er jeg nå i ett depserat forsøk på å komme ned i vekt, nede på 1000 kal om dagen. Det er innfor for en kick start i følge dr. Gjøran Hjelmesett ved fedmepolikinikken i Tønsberg. Problemet mitt er jo at det ikke virker, selv om jeg veier over 100 kg. Fastlegen tar det ikke alvorlig, og sier som "alle andre" spis mindre og beveg deg mer, men det virker jo ikke! Har prøvd pulverkur i samråd med lege før slankeoperajon, men gikk ikke ned noen ting da heller... Grete Rode har jeg fulgt slavisk, og gikk opp i stedet for ned... Har fått veileding på Friskliv og mestring, men gikk ikke ned noe. Og nei regnskapet er ikke feil, jeg veier, måler og registrerer absolutt alt Siden jeg allerede er slankeoperert, er jo ikke det ett alternativ, og vanlig slanking fungerer jo heller ikke, så overvektsklinikken har ikke noe tilbud til meg. Men skal prøve så godt jeg kan og motstå fristelsen for litt lørdagskos:) TS Anonymkode: 0ce83...9e0
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #6 Skrevet 11. september 2021 Du sier du har lipødem - det går jo ikke an å slankes bort. Har du mye lipødem? Foreløpig er det vel bare i Sverige de opererer det bort, men Haraldsplass i Bergen skal begynne med et prosjekt der de forsker på Lipødem. Lipødemet er «fast», så hvis flesteparten av overvektskiloene er der, så har du grunnen. Uansett er det veldig merkelig at du ikke går ned på så lavt kcal unntak. Jeg har både lavt stoffskifte (går på medisiner), hormonforstyrrelser og lymfødem, men likevel går jeg ned i vekt når jeg er supernøye og ligger lavt på kaloriene. Lymfødemet gjør at vekten kan svinge med magen kg, men det er jo «bare» vann selv om det verker. Har du kontaktet fysio som behandler lipødem? Han/hun kan nok guide deg videre. Anonymkode: fce38...2e3 1
_popcorn_ Skrevet 11. september 2021 #7 Skrevet 11. september 2021 Kjære trådstarter, Denne tråden stenges, da den bryter med retningslinjene for dette rommet. * Diskusjoner om daglig inntak under 1200 kcal tillates ikke. Vi anbefaler også at du tar kontakt med din fastlege eller annet helsepersonell for å få en profesjonell oppfølging og/eller svar på spørsmålene dine. _popcorn_, mod
Anbefalte innlegg