Gå til innhold

Presset til sex av samboer.

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Anonym_*
Skrevet

Hei,

min samboer har mye større behov for sex enn meg. Jeg synest det er greit med sex 3 ganger i uken, men samboer vil helst ha 1-2 ganger pr dag. Det har slitt veldig på meg i det siste og når jeg sa i fra at jeg ikke orker mer enn 3 ganger i uken ble jeg truet med at "da kan du regne med å få mindre ukepenger". Jeg ble helt satt. Jeg er hjemmeværende med 2 små barn mens samboer jobber fulltid i it-bransjen. Selvfølgelig synest jeg at samboer skal sitte igjen med en del av pengene som tjenes i og med at det arbeides hardt og ofte lenge, men å bruke det som et pressmiddel for å få sex?

Hva synest dere jeg bør gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dra fra hele mannen sier jeg!

Skrevet

Så du jobber ikke hardt og ofte lenge du da, med to små barn? Regner med du tar alt husarbeidet og?

Du skal da ikke ha ukepenger fra samboeren din! Du tar deg av det viktigste dere har, barna deres! Inntekten bør deles likt etter at utgifter er dekket, det synes i hvert fall jeg.

Og å frata deg penger som straff for at du ikke stiller opp for å dekke hans seksuelle behov! Jeg har ikke ord! Sånt går bare ikke an! Du skal da ikke ha betalt for å ha sex med han vel? Penger og sex har ingen sammenheng i et normalt og sunt forhold.

Ikke finn deg i slikt. Om du ikke har lyst til å ha sex bør du heller ikke ha det, for det er en sikker vei til å drepe alle sexlyst.

Skrevet (endret)

Huff for en dust! Sorry men det er sant!

Hvis han skal bruke penger som pressmiddel for å få mer sex - da kjøper jo han deg da.

Hold på ditt og skaff deg egne penger om du kan. Hvis ikke vis at du klarer deg uten at han kjøper deg! Sex er ikke noe man har rett på i et forhold! Det er bonusen!

Sender deg en :klem: håper han skjerper seg litt!

Endret av Niko
Skrevet

Hei :)

Jeg skjønner at situasjonen og tonen bak dette utsagnet kan være litt annerledes, men for en utenforstående høres dette helt forferdelig ut! Bare det å si det sier litt om han! (hvis han var dønn seriøs da) men uansett å si det!! Da kan han være hjemme med ungene og du jobbe så kan han se at det er en fulltidsjobb det også!! Og nei jeg synes ikke han skal ha mer penger enn deg selv om det er han som jobber, ikke når dere lever i lag og har unger, da synes jeg dette skal være likt delt.. Og i det hele tatt å kalle det ukepenger å si du får mindre hvis du ikke gjør som han sier er utpressing og sier mye om han!! Beklager hvis dette ble litt rart, men blir bare mer og mer sint her jeg sitter!!

Skrevet (endret)

Dette bør være en spøk fra hans side, ellers er han en komplett idiot. Beklager, men har ikke noe bedre ord for han om dette var seriøst ment. Du gjør da en like viktig jobb, om ikke viktigere. Eller anser du virkelig hans jobb som den viktigste? Er en jobb viktigere enn å ta seg av barna? Da er vel ting viktigere også da, eller?

Jeg hadde i alle fall spurt om han mente det sriøst, og hadde han gjort det ville jeg revurdert hele forholdet. Han bruker jo pressmiddel på deg, for å få det han vil. Fordi han vet du ikke har egne penger, vil jo dette kanksje fungere. Noe det virkelig ikke burde gjøre.

Jeg hadde "sex-streiket", for en blir da virkelig ikke opphisset av slike utsagn. Jeg blir i alle fall ikke det.

Endret av Piper
Skrevet

Jeg synes du burde ta gjengs markedspris, la oss si 1000 kroner hver gang dere har sex.

Ta betalt for barnepass, catering og renhold. Del dette på to ettersom du også har barn, roter og spiser litt. Du skal se at du kommer meget godt ut av dette, men det skulle faktisk bare mangle ettersom du jo også må spare til pensjon og går glipp av yrkesmuligheter og ansenitet.

Skrevet

:hakeslepp: herregud?? :hakeslepp:

Det der er nesten utenfor min fatteevne...

Skrevet

HÆ?! Går det an!? Jeg håper han ikke var seriøs da han sa det? Og om han var seriøs da han sa det håper jeg det var en umiddelbar reaksjon på skuffelse og at han har bedt om unnskyldning etter å ha tenkt seg om!? Det er uansett ingen unnskyldning for å trykke ut av seg noe så tåpelig, men... Herregud... Jeg må si som Gitte; :hakeslepp:

Gjest Gjest_Harry_*
Skrevet

Du må si det som det er; There is no money back guarantee...

Skrevet

Herregud for en dust.

Neste gang han spør om sex skal du si at du vil ha pengene først.

Skrevet

for en dust... to ganger om dagen??? og dere har to barn?? hvordan skal dere få til det?

Skrevet (endret)

Ikke finn deg i å bli presset til noe du ikke vil! Ikke bare av prinsippet at du ikke skal la noen bruke deg(selv om det er veldig sant), men dette kan ødelegge ditt syn på sex i lang tid fremover(noe som er synd for det skal jo være noe bra og godt).

Det var en ting, det andre er hva han sa til deg. Hva i h***** er det han tror du er???!? :frustrert: Du er ikke en ting han eier og kan bestemme over!

Dersom dette er noe han alvorlig mener, ville jeg tatt en lang prat med han for å finne ut hva slags kvinnesyn han egentlig har(og hva han egentlig tenker om deg). Mener ikke å høres frekk ut, men det er vel strengt tatt ikke verdt å finne seg i slikt hvis du er i et forhold som er dømt til å feiles.

Hvis det hele var en slags spøk han kom med i frustrasjonens øyeblikk, ville jeg gjort som andre her har foreslått. Sett en pris og se hvor mye du kan presse utav den grisen til din egen fordel. Er han like villig da?

Unnskyld.. Klarer ikke svare fornuftig på slikt.. Blir så inni granskauen provossert!!!

Endret av hecuba
Skrevet
Jeg synes du burde ta gjengs markedspris, la oss si 1000 kroner hver gang dere har sex. 

Ta betalt for barnepass, catering og renhold.  Del dette på to ettersom du også har barn, roter og spiser litt.  Du skal se at du kommer meget godt ut av dette, men det skulle faktisk bare mangle ettersom du jo også må spare til pensjon og går glipp av yrkesmuligheter og ansenitet.

Den var god :ler:

Men som den første gjesten sier, det er en fornærmelse å i det hele tatt kalle det ukepenger. Den jobben du gjør hjemme gjør at han har mulighet til å jobbe mye, og du fortjener ikke å få følelsen av å stå og be med lua i handa etter penger til dine egne utgifter.

Gjest Gjest_L@dy in red_*
Skrevet
Hei,

min samboer har mye større behov for sex enn meg. Jeg synest det er greit med sex 3 ganger i uken, men samboer vil helst ha 1-2 ganger pr dag. Det har slitt veldig på meg i det siste og når jeg sa i fra at jeg ikke orker mer enn 3 ganger i uken ble jeg truet med at "da kan du regne med å få mindre ukepenger". Jeg ble helt satt. Jeg er hjemmeværende med 2 små barn mens samboer jobber fulltid i it-bransjen. Selvfølgelig synest jeg at samboer skal sitte igjen med en del av pengene som tjenes i og med at det arbeides hardt og ofte lenge, men å bruke det som et pressmiddel for å få sex?

Hva synest dere jeg bør gjøre?

:frustrert::frustrert: Den mannen skulle hatt seg et spark i ræva for å si det mildt. Det å være hjemme med to barn tilsvarer 2 fulltidsjobber, bare så det er sagt. La ham få gå i dine sko for en hel dag, så tenker jeg nok at han holder snavlen på seg. Ærlig talt og makan til frekkhet i ypperste klasse.

Gjest filosofia
Skrevet

Du er klar over at du antakelig "tjener" myyyye mer penger på å hive ham på ræva ut? Aldeles UTEN å gi ham noe som helst annet enn en rett høyre!?

Skrevet

Jeg hadde gått på timen! Han kan umulig ha et fnugg av respekt for deg!

Skrevet

:hakeslepp: Er han ikke riktig vel bevart?

Tror dere må sette dere ned og ha en mer dyptgående samtale. Bare det at du får ukepenger... Hallo! :overrasket: Selv om det er han som er hovedforsørger så er dere alikevel to likeverdige individer i familien. Det at du er hjemmeværende gjør nok at han kan bidra mere i jobben sin også tenker jeg. Nei, fy for en uttalelse.

Vil han virkelig ha sex med deg og bruke penger som pressmiddel?

Nei, er han så nøden så får du be han ta seg en ronk i stedet.

Sex mellom to mennesker skal jo være noe begge ønsker og har glede av...

Føler med deg, men prøv å rasjonaliser tankene og følelsene dine og be om ett møte!

:klem:

Skrevet

herre-min-hatt, han virker temmelig egosentrert. du jobber 24 timer i døgnet, hvor mange jobber han? tenk på det du! nei, henger meg lillesnille her, og sier det samme, be om et møte, hvor dere kan diskutere dette. lykke til. klem :klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...