Gå til innhold

Toalettpapirdugnad

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva må man betale for dette toalettpapiret? Spør fordi jeg aldri hadde betalt mer enn hos obs med lambi sekkesalg til 129. Om det er dyrere må da klubbene skjønne at det ikke er marked for det.

Anonymkode: 3a01d...09e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Pakke av hva da?🤪

Anonymkode: ef425...a0d

Dopapir, jeg hadde på forhånd vært på sekkesalg på OBS så jeg hadde jo allerede 4 sekker med tørkerull og dopapir liggende så det ble skikkelig papirbonanza med 25 pakker ekstra. Alle som kom på besøk fikk en pakke toalettpapir når de skulle gå for jeg er ikke så glad i papiret de selger. :ler: 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jo, men dette er i tillegg for å kunne ha billigere kontingent. Rett og slett for at de med mindre penger kan selge ting for å få lavere kontingent.

Hos oss, i en annen idrett som er sykt mye dyrere, så kan vi velge å betale oss ut av salgsdugnader med den summen klubben får av minstesalget av dopapir. Da kjøper de fleste dopapiret selv og betaler heller en høyere pris for dopapir enn å betale halvparten av den summen og sitte igjen med ingenting.

Anonymkode: 38b1e...8c3

Da er det bedre å ha høyere kontingent i utgangspunktet. Skal vedde hus og gård på at en slik kontingent hadde vært lavere enn å betale en mindre kontingent pluss å betale seg ut av dugnad eller kjøpe varene selv.

Anonymkode: 29324...df6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hva må man betale for dette toalettpapiret? Spør fordi jeg aldri hadde betalt mer enn hos obs med lambi sekkesalg til 129. Om det er dyrere må da klubbene skjønne at det ikke er marked for det.

Hos oss er det 1200 kr for to sekker à 8 pakker med 8 ruller toalettpapir og en sekk med 8 pakker med 4 tørkeruller. 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Da er det bedre å ha høyere kontingent i utgangspunktet. Skal vedde hus og gård på at en slik kontingent hadde vært lavere enn å betale en mindre kontingent pluss å betale seg ut av dugnad eller kjøpe varene selv.

Anonymkode: 29324...df6

Det vet jeg ikke noe om. Jeg betaler uansett det det koster. Om det er 8500 kr i året pluss 1200 kr for å kjøpe seg ut av dugnaden, eller om det koster 9700 i året. Det er ett fett for meg. Og hadde det blitt billigere uten å ha dugnaden så hadde det ikke hatt så mye å si for det er dyrt uansett og treningsavgiften er bare en liten del av totalkostnaden 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hos oss er det 1200 kr for to sekker à 8 pakker med 8 ruller toalettpapir og en sekk med 8 pakker med 4 tørkeruller. 

40 ruller toalettpapir eller 20 med tørkerull tror jeg det er på obs til 129, mao veldig mye billigere.

Var mest nysgjerrig, er for dugnad men ikke for å selge/tigge ting på den måten. Står gjerne i kiosken, har med kake eller maler/gjør fysisk arbeid direkte relatert til klubb og utstyr - det er moro og sosialt. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

40 ruller toalettpapir eller 20 med tørkerull tror jeg det er på obs til 129, mao veldig mye billigere.

Var mest nysgjerrig, er for dugnad men ikke for å selge/tigge ting på den måten. Står gjerne i kiosken, har med kake eller maler/gjør fysisk arbeid direkte relatert til klubb og utstyr - det er moro og sosialt. 

Helt enig. Likevel så holder det med dopapir for vår lille husholdning nesten hele året. Det er også bedre kvalitet enn lambi. Det er mykt, men loer ikke når man tørker seg. Og treningsavgiften måtte jeg betalt uansett om de hadde satt den opp litt og jeg ikke måtte kjøpe dopapir, eller som nå at jeg kjøper det to ganger i året for litt lavere treningsavgift. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men når dere nå først skal settes i en posisjon hvor dere skal be folk kjøpe noe. Hvorfor kan dere ikke heller selge kjeks? Dette er jo noe som folk faktisk vil ha. Det er iallefall mitt inntrykk. Hvorfor selge dopapir, bambussokker, mikrofiberkluter, poteter etc. når markedet vil ha bestefars favoritter? 😄  Eller er det slik at dette dopapiret er lettsolgt? 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ikke spam ned facebook med dette toalettpapiret deres. En uting å gjøre barn til tiggere, men enda verre når foreldrene tigger på barnas vegne.

Anonymkode: 30964...f38

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Lett åselge, legg ut på fb

Anonymkode: 529d7...525

Det er ikke lett å selge på Facebook for alle. Jeg har nesten ingen venner der. Eksen min har 900 venner på Facebook og la ut at sønnen vår solgte microfiberkluter for fotballen. Ikke en eneste svarte på innlegget. 

Anonymkode: 1ce64...29e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mange år har det blitt solgt julekalendere av idrettsforeningen i området her. Det er utrolig populært. Jeg kjøper alltid 2-3 kalendere når barn og ungdommer kommer på døra her. 

Men i fjor kom det ingen! Det var helt krise. Jeg ventet til 1. desember med å se om det kom noen før jeg ringte til foreningen og sa at jeg ønsket å kjøpe. De hadde kun et fåtall igjen, så jeg fikk heldigvis kjøpt. 

Så julekalendere er tydeligvis noe som slår an og er veldig populært. Denne kalenderen er jo også tradisjon for mange her. 

Kake-eller kjekspakker hadde jeg nok også kjøpt (men ikke etterspurt selv). Men dopapir, sokker, kluter og slike ting hadde jeg nok bare kjøpt av samvittighetsgrunner. 

Anonymkode: 3ae82...27d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

I mange år har det blitt solgt julekalendere av idrettsforeningen i området her. Det er utrolig populært. Jeg kjøper alltid 2-3 kalendere når barn og ungdommer kommer på døra her. 

Men i fjor kom det ingen! Det var helt krise. Jeg ventet til 1. desember med å se om det kom noen før jeg ringte til foreningen og sa at jeg ønsket å kjøpe. De hadde kun et fåtall igjen, så jeg fikk heldigvis kjøpt. 

Så julekalendere er tydeligvis noe som slår an og er veldig populært. Denne kalenderen er jo også tradisjon for mange her. 

Kake-eller kjekspakker hadde jeg nok også kjøpt (men ikke etterspurt selv). Men dopapir, sokker, kluter og slike ting hadde jeg nok bare kjøpt av samvittighetsgrunner. 

Hva inneholder denne julekalenderen? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg det ut til salgs på FB📍Fikk solgt 6 sekker på et blunk👍🏻😊 

Anonymkode: 8c85c...f79

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og om barna ikke tør å ringe på dører alene? 

Jeg personlig får meg ikke til å tigge dør til dør eller tigge bekjente til noe de egentlig ikke har lyst til. 

Anonymkode: e52e1...62f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det er ikke lett å selge på Facebook for alle. Jeg har nesten ingen venner der. Eksen min har 900 venner på Facebook og la ut at sønnen vår solgte microfiberkluter for fotballen. Ikke en eneste svarte på innlegget. 

Må jo legge det ut i en ‘kjøp og salg’-gruppe 

Anonymkode: 8c85c...f79

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Å kjøpe kake til 60 kr eller kalender til 100 kunne jeg gjort , men dorull til 400 når den koster 120 i butikken? Nei. 

Anonymkode: e52e1...62f

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøper gjerne dopapir, tørkepapir, microfiberkluter og bambussokker, hvis folk leverer. Hadde feks satt pris på en lapp om det i postkassa eller om noen la ut i nabolagsgruppa på facebook. Men, skjønner at jeg kanskje er litt uvanlig der. 

Anonymkode: 9d2a0...7c3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble det ramaskrik blandt foreldrene når klubben ville bli med på toalettpapirdugnad. Så det ble stoppet,nok med loddsalg sommer og før jul. Dugnad er en uting. Hvor går pengene? Til de avdankede 4.divisjon spillerne på a-laget? Vi betaler kontigent,treneren er pappa trener. 

Andre klubber har hatt skrapekalender før jul til salgs. Veldig lettsolgt og greit å kjøpe.

Anonymkode: 1abd9...3fa

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også motstander av at en tredje part skal tjene penger på tingene ungene skal selge for klubben. Gjelder både toalettpair,sokker,kluter og kjeks. Så sånn sett er nok et godt gammeldags loddsalg der sponsorene sponser premiene det beste. Da går hvertfall alle pengene til klubben.

Anonymkode: 1abd9...3fa

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går de på dør å selger både dopapir, tørkerull, kalendere og telys… Kjenner ingen av de ungene jeg har kjøpt fra

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...