Gå til innhold

Toalettpapirdugnad

Anbefalte innlegg

Skrevet

Slik dugnad er grunnen at mine barn ikke får gå på fotball eller håndball. Jeg betaler heller det det koster for at barna skal på aktivitet. Så mine går til kampsport og dans. Det koster jo en del men til gjengjeld er det også hele prisen, ikke noe mer. Å måtte selge dugnadsvarer er bare tull og jeg gidder ikke støtte et mellomledd som skal ha fortjeneste i tillegg.

Dessuten orker jeg ikke andre foreldredugnad som stå i kiosk eller parkeringsvakt. Tid er min mest verdifulle ressurs da den er begrenset.

Anonymkode: f395e...e03

• Liker 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glad barna har aktiviteter som ikke medfører kamuflert tigging.

Anonymkode: 50140...962

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

I motsetning til toalettpapir? 🤔

Anonymkode: 9ef04...a65

Syntes det er noe drøyt å kjøpe dopapir til 119 kr og selge til 400. Veldig grisk fortjeneste. 100% fortjeneste var liksom ikke nok vi går for over 300%..  

Anonymkode: e52e1...62f

• Liker 1
Skrevet

Jeg selger aldri ting på dugnad lenger.

Enkelte runder bare overser jeg og hører aldri noe mere om det. Andre ganger får vi utlevert produkter som skal selges, da spør jeg hvor mye klubben sitter igjen med når disse er er solgt. Så betaler jeg heller inn akkurat det beløpet uten å ta imot produktene.

For jeg nekter prakke på slike ting på familie og venner, så i starten kjøpte jeg alt selv.

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Men hva gjør man hvis man har 19 venner på Facebook 🙈 Folk hadde trodd jeg var gal hvis de visste jeg hadde så lite nettverk. Takk og lov for skjult venneliste 😅 Jeg endte opp med å kjøpe microfiberkluter for over 2000 kr. fordi jeg ikke klarte å selge for sønnen min. Han skulle selge kluter for fotballen. Så nå har jeg microfiberkluter for resten av livet 😅

Anonymkode: 1ce64...29e

Det må ha vært noen dyre kluter.....? 

Men hvem bryr seg om du har 9, 19 eller 1900 venner på FB? De fleste FB venner er som hovedregel folk man knapt husker hvor man har ifra. Har man 19, så er det kanskje ekte venner? Og noen av de kan kanskje tenkes på ville kjøpe?

Anonymkode: 61c2e...44c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Syntes det er noe drøyt å kjøpe dopapir til 119 kr og selge til 400. Veldig grisk fortjeneste. 100% fortjeneste var liksom ikke nok vi går for over 300%..  

Anonymkode: e52e1...62f

Enig. Skulle arrangere en klassetur, og da var det noen glupe hoder som fant på dette med toalettpapir og kjøkkenpapir. Nå Coop har akkurat det samme, men til kr 119, eller nå 129, så er det ikke særlig salgbart.

Kjeks var tingen. 

Anonymkode: 61c2e...44c

Skrevet

Mine venner som har barn som må gjøre dette pleier å kjøpe alt selv og så kom med de og leverer alt de ikke for plass til oss oss andre. Ene året sa jeg at jeg godt kunne ta en pakke og to for å støtte laget. Betalte for en og fikk 25, måtte stable opp til taket. :ler:

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg synes dette er så forbanna frekkt, hvorfor kan ikke foreldrene bare betale det som trengs av penger. Så slipper man dette håpløse dugnad tullet.

Tiden med dugnad er forbi, for maaange år siden.

Anonymkode: 1e799...904

Tror du driver VRÅ idé eller? Jeg hadde 10 000 ganger heller bare betalt mer i kontigent enn å selge ting og tang (som vi stort sett ender opp med å kjøpe selv), men det er ikke foreldre som bestemmer dette. 

Anonymkode: eb504...cc4

• Liker 2
Skrevet
ti10 skrev (2 timer siden):

Men i alle dager, hvem kom på at akkurat mikrofiberkluter var et egnet salgsprodukt for en dugnad? En ting er toalettpapir og kjeks, men mikrofiberkluter? 

Microfiberkluter har vel absolutt alle bruk for. Hva er feil med det? 🤔

• Liker 1
Gjest Vilborg82
Skrevet

Kan de ikke finne på noe bedre enn dopapir? Kluter hørtes mye bedre ut. 

Skrevet

Her er det helt normalt at det ringer på døren med salg av slike ting som toalettpapir o.l for idrettslag, korps o.l.

• Liker 2
Skrevet

Salget hadde nok gått godt ved første nedstengning!

Ellers er det nok mange foreldre som har boden stappfull av dopapir.

• Liker 4
Skrevet

Prøv å skal selge i ett samfunn hvor 90% av ungene spiller fotball, og uten å ha familie innen de nærmeste 60 mila… 😆 jeg HATER dugnad! Virkelig!

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

I motsetning til toalettpapir? 🤔

Anonymkode: 9ef04...a65

For meg handler det om volum. Har ikke plass eller lyst til å ha 2737367ruller med dårlig toalettpapir i hus. En kakeboks får jeg enkelt plass til.

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Gutten har begynt på fotball. Og nå må vi selge 5 sekker toalettpapir. Har ikke familie. Spørre naboer? Eller er det frekt? 

Anonymkode: 7ffa5...97e

Kommer han på døren vår så kjøper vi. Handler fra alle de unge pikene og guttene som faktisk gidder å gå rundt for å selge noe som kan brukes.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Microfiberkluter har vel absolutt alle bruk for. Hva er feil med det? 🤔

Jeg bruker det ikke, kjøper heller ikke kaker.

Julenek, kristorn (selv om vi har i hagen), toalett- og tørkepapir er eksempler på ting jeg kjøper. Har og kjøpt endel saft og syltetøy på dørsalg

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg synes dette er så forbanna frekkt, hvorfor kan ikke foreldrene bare betale det som trengs av penger. Så slipper man dette håpløse dugnad tullet.

Tiden med dugnad er forbi, for maaange år siden.

Anonymkode: 1e799...904

Dugnad synes jeg er tipp topp, har gått med ungene og solgt lodder, dopapir osv for å senke utgiftene den gangen vi knapt nok hadde til de daglige utgiftene. I dag har jeg råd til å betale meg ut men likevel så må ungene delta på dugnader (og dermed og meg) for de trenger å kjenne til verdien av penger.

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Betaler man ikke allerede kontingent for at ungene skal spille fotball?

Anonymkode: 29324...df6

Jo, men dette er i tillegg for å kunne ha billigere kontingent. Rett og slett for at de med mindre penger kan selge ting for å få lavere kontingent.

Hos oss, i en annen idrett som er sykt mye dyrere, så kan vi velge å betale oss ut av salgsdugnader med den summen klubben får av minstesalget av dopapir. Da kjøper de fleste dopapiret selv og betaler heller en høyere pris for dopapir enn å betale halvparten av den summen og sitte igjen med ingenting.

Anonymkode: 38b1e...8c3

Skrevet
Brunello skrev (8 timer siden):

Problemet med slike dugnader, er at det er vi som har mest fra før som enklest får solgt produktene. For våre venner og familie er det greit å kjøpe overprisede sokker, dopapir og annet som selges. De med dårlig råd har ofte også venner som har det. Så ender vi opp med at de som har råd til å betale selv får solgt, og de som har dårlig råd må betale selv.

Det eneste jeg har litt sansen for er de kjeks/kakeboksene som selges. De er bare litt dyrere enn å kjøpe i butikk og så billige st det er lett å selge til fremmede. Og ikke minst er det marked for de. Alle kan ha behov for en kjeksboks, og det er ikke så nøye om du har kjeks i skapet fra før.

Enig i dette. Har flere ganger kjøpt kjeksbokser fra ungdommer jeg ikke kjenner, blant annet på Facebook. Rett og slett fordi kjeksene er så sinnsykt gode og ikke noe man får tak i overalt😋

Anonymkode: ef425...a0d

• Liker 3
Skrevet
FrøkenMånestråle skrev (6 timer siden):

Mine venner som har barn som må gjøre dette pleier å kjøpe alt selv og så kom med de og leverer alt de ikke for plass til oss oss andre. Ene året sa jeg at jeg godt kunne ta en pakke og to for å støtte laget. Betalte for en og fikk 25, måtte stable opp til taket. :ler:

Pakke av hva da?🤪

Anonymkode: ef425...a0d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...