Catlin Skrevet 26. september 2005 #1 Skrevet 26. september 2005 Jeg planlegger adventskalender til søstern min. Jada, jeg vet at jeg er tidlig ute. Jeg har lyst å lage til hjemmelaget kakemix for å gi henne. Problemet er at hun er allergisk mot egg, så jeg må bruke egg-erstatter. Jeg må derfor teste kaken først, for å se om den funker med dette pulveret. Jeg har mange gode oppskrifter på kaker uten egg (men de samme oppskriftene har jo hun også), og det hadde vært gøy å kunne gi noe nytt. Tanken min er at det f.eks en fredag ligger kakemix i kalenderen hennes. Hun har to barn og er i full jobb, så jeg regner med at kake til helgen faller i god jord. Så hvis det finnes en oppskrift der man kan blande sammen alt det tørre først, for så å blande i f.eks egg og smeltet margarin. Anyone?
Gjest Catwoman Skrevet 27. september 2005 #2 Skrevet 27. september 2005 Du får kjøpt en kakemix på butikken som er eggfri. Møllerens 1-2-3 -de som heter langpanne.
Gjest gjesten Skrevet 27. september 2005 #3 Skrevet 27. september 2005 Ikke for å kuppe tråden din, men hva med et "gavekort" på en kake bakt av deg istedet for kakemix? Om hun er i arbeid og har barn, er det kanskje en like god gave i kalenderen som en fysisk ting. Men om dere bor langt unna og ting skal sendes i posten er det jo ikke noen god ide. Sorry, men det bare slo meg at det var noe som jeg selv hadde satt pris på .
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2005 #4 Skrevet 27. september 2005 Hadde tenkt å gi henne gavekort på å fylle opp fryseren og kakeboksene til jul. Tenkte dette var en morsom vri før helga - spesielt hvis det er kjapt og greit å lage for henne. Litt av "vrien" er at det skal være en hjemmelaget verson.
Catlin Skrevet 27. september 2005 Forfatter #5 Skrevet 27. september 2005 ups, glemte å logge inn. "gjest" er altså meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå