AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #1 Skrevet 11. september 2021 I USA har de service dogs. Altså hunder som de av forskjellige årsaker kan ta med seg over alt. Særlig mange som sliter med å komme seg ut blant andre har service dog. Mange med angst føler seg oftere tryggere på dyr enn på mennesker. Burde vi ha dette tilbudet i Norge? Anonymkode: 98fbf...d93
Ananas. Skrevet 11. september 2021 #2 Skrevet 11. september 2021 Det er en del servicehunder i Norge også. Man kan søke via NAV, om ikke jeg tar helt feil.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #3 Skrevet 11. september 2021 Ananas. skrev (1 minutt siden): Det er en del servicehunder i Norge også. Man kan søke via NAV, om ikke jeg tar helt feil. Men det står ingenting om at man kan få det som støtte for å komme seg ut blant andre mennesker. Det er visst bare de med fysiske funksjonsnedsettelser. Som blindehunder f.eks. Anonymkode: 98fbf...d93
Liv Tone Lind Skrevet 11. september 2021 #4 Skrevet 11. september 2021 (endret) Det er flere Servicehunder i Norge. Pr nå er det 54 godkjente servicehunder. Men det er kunn mennesker med fysisk funkjonsnedsettelser som kan få innvilget en servicehund. Men jeg vet at Servicehundforbundet.no jobber med at flere skal få denne muligheten. Da rettet mot andre grunner en bare funksjonsnedsettelser. Men jeg anbefaler uansett å sende inn søknad til Nav og hva ditt behov er. Nav vil da få en pekepinne hvor mange som faktisk har behov for dette. Endret 11. september 2021 av Liv Tone Lind 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #5 Skrevet 11. september 2021 Liv Tone Lind skrev (2 timer siden): Det er flere Servicehunder i Norge. Pr nå er det 54 godkjente servicehunder. Men det er kunn mennesker med fysisk funkjonsnedsettelser som kan få innvilget en servicehund. Men jeg vet at Servicehundforbundet.no jobber med at flere skal få denne muligheten. Da rettet mot andre grunner en bare funksjonsnedsettelser. Men jeg anbefaler uansett å sende inn søknad til Nav og hva ditt behov er. Nav vil da få en pekepinne hvor mange som faktisk har behov for dette. Takk for svar. Flott at de jobber med at flere skal få denne muligheten ☺️ Anonymkode: 98fbf...d93
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå