Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp! Jeg har fått Barnemark som er UTROLIG irriterende. Hvordan får jeg det vekk? Har lest at vanquin tidligere var anbefalt for gravide men nå er det kommet nye studier om ikke anbefaler dette like vell? Får forskjellig informasjon over alt, noen sier det er greit og andre ikke. Jeg er 9 uker, hva ville dere gjort?

Anonymkode: 04d37...12f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes ikke du skal spørre "hva ville dere gjort?" på et forum på nettet. Spør heller enten jordmoren i distriktet ditt eller legen. Ev en gynekolog. Uansett, spør heller medisinsk personale. Du kan også spørre på apoteket, for de skal vite hva en gravid trygt kan bruke!

Anonymkode: 869e2...221

• Liker 3
Skrevet

Det var kjedelig. Du må kontakte lege. Vermox er behandlingen mot barnemark. Den kan du ikke ra i 1.trimester. Det står: 

Virkestoff: Mebendazol. Absorberes i liten grad systemisk. Dyreforsøk har vist teratogen effekt. Enkelte data kan gi mistanke om risiko for fosterskade også hos mennesker. Bruk i 1. trimester bør unngås. 

Håper det finnes et bedre alternativ du kan få. 

Lykke til! 

Skrevet

Jeg ville kontaktet fastlegen min.

Anonymkode: 71bd9...66e

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg synes ikke du skal spørre "hva ville dere gjort?" på et forum på nettet. Spør heller enten jordmoren i distriktet ditt eller legen. Ev en gynekolog. Uansett, spør heller medisinsk personale. Du kan også spørre på apoteket, for de skal vite hva en gravid trygt kan bruke!

Hei! Så klart hadde jeg ikke stolt 100% på hva folk skriver på et forum på nettet😬 jeg formulerte meg kanskje litt dårlig men det jeg mente var om noen hadde noen erfaringer med dette selv 😊 Ville gjerne slippe å bestille legetime dersom det ikke var nødvendig, men godt tips å spørre på apoteket! Det skal jeg gjøre i morgen! 

Skrevet

Hva jeg ville gjort? Kontaktet legen!

Skrevet
SOFIEoktober skrev (10 timer siden):

Det var kjedelig. Du må kontakte lege. Vermox er behandlingen mot barnemark. Den kan du ikke ra i 1.trimester. Det står: 

Virkestoff: Mebendazol. Absorberes i liten grad systemisk. Dyreforsøk har vist teratogen effekt. Enkelte data kan gi mistanke om risiko for fosterskade også hos mennesker. Bruk i 1. trimester bør unngås. 

Håper det finnes et bedre alternativ du kan få. 

Lykke til! 

Tusen takk for svar! Satser på at apoteket har noen tips til meg, viss ikke får jeg ringe legen 😊

Skrevet

Spør på Relis. Hadde IKKE stolt på fastlegen, og i OVERHODET IKKE på apoteket!

Anonymkode: 1d5c8...e15

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tusen takk for svar! Og takk for tips om en genial nettside, jeg ante ikke at en slik side eksisterte :) Ser ut til at de anbefaler meg å vente til jeg er ute av første trimester - så jeg får holde ut i noen uker til 🥴

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Om vi ikke skal stole på legen forstår jeg ingenting. Selvfølgelig må vi stole på legen. Alle kan ta feil, men sannsynligheten for at en lege med 7 års utdannelse innen medisin tar feil er litt mindre enn en fremmed på KG uten helsefaglig bakgrunn. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Farmasøyter på apoteket har fem års høyskoleutdannelse i medisiner, og har da bedre peiling på medisiner enn fastlegen har!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...