Gå til innhold

Uke 17, kjenner ingen bevegelse, men kan se kulen har flyttet seg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 17, og har ikke begynt å kjenne bevegelse enda. Men hvis jeg kjenner på magen på forskjellige tidspunkt på dagen så kan jeg kjenne at kulen har flyttet seg litt i magen.

Er dette et godt tegn, eller kan livmoren flytte seg uten noe bevegelse innenfra?

Er så redd babyen har sluttet å leve. Har OUL om rundt to uker.

Anonymkode: c0054...a2f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er gravid i uke 25 nå. Kjente de første bevegelsene i uke 20/21, og kjenner bare mer og mer :) Du trenger ikke bekymre deg. Det er også veldig individuelt når man kjenner de første bevegelsene : )  Skjønner bekymringen rundt at man ikke vet da.. følte det sånn selv. Blir godt å få kommet seg på UL : )

Anonymkode: af53e...caf

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg er gravid i uke 25 nå. Kjente de første bevegelsene i uke 20/21, og kjenner bare mer og mer :) Du trenger ikke bekymre deg. Det er også veldig individuelt når man kjenner de første bevegelsene : )  Skjønner bekymringen rundt at man ikke vet da.. følte det sånn selv. Blir godt å få kommet seg på UL : )

Anonymkode: af53e...caf

Ja det er ikke sånn at jeg er bekymret fordi jeg ikke kjenner noe. Jeg vet det er tidlig enda, og at jeg gjerne må vente i mange uker til før jeg kan kjenne noe som helst☺️

Jeg bare tenkte om det at kulen flytter seg viser at det er noe inni der som flytter seg så hadde det vært betryggende. Det er så kjedelig å være i denne mellomfasen der symptomene er borte, ingen struttende mage, og ingen bevegelse. Da er det godt å ha en bekreftelse på at det faktisk bor noen i magen!

Skrevet

Har du morkaka fremme? Eg kjente ingenting før uke 21. Skjønner kva du meiner!

Anonymkode: ae9a6...857

Skrevet

Husk at babyen er veldig liten nå, det er ikke vanlig å kjenne skikkelige bevegelser allerede. 

Anonymkode: 22db1...163

• Liker 2
Skrevet

Er ca. like langt på vei som deg. Har ikke merket det du skriver men har heller ikke forsøkt å kjenne etter sånn, så vet ikke om det er vanlig. Gleder meg også såå til OUL, har ikke så mye symptomer lenger som i 1. trimester og kjenner jo ikke liv ennå og vil bare så gjerne vite at alt er i orden. Så all medfølelse der. Men - det er jo aller mest sannsynlig helt i orden! Så man må jo forsøke å ikke bekymre seg 😊

Anonymkode: 9e791...8f0

Skrevet

Jeg kunne også se at magen flyttet seg før jeg kjente liv. At den lå mer mot venstre for eksempel, og det er visst helt vanlig, sa jordmor til meg i hvert fall :)  Selv om jeg følte selv at det så helt rart ut, men samboeren min så det ikke like tydelig som det jeg gjorde. 

Anonymkode: a94a6...d5c

Skrevet

Man kjenner ikke konstant liv før uke 28. fra uke 20 og frem til da kan man kjenne masse liv, men plutselig stopper det opp fordi ungen har snudd seg og man kjenner ingenting 

Anonymkode: 401e6...5ab

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Har du morkaka fremme? Eg kjente ingenting før uke 21. Skjønner kva du meiner!

Anonymkode: ae9a6...857

Ja, den ligger foran☺️

Takk for alle svar, og jeg vet veldig godt at jeg ikke kan forvente å kjenne noe bevegelse nå, og det forventer jeg heller ikke. Jeg bare lurer på om det at livmoren flytter seg rundt kan tyde på at det er liv inni som flytter på seg, eller om livmoren ville ha flyttet seg rundt uansett?

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.9.2021 den 22.34):

Ja, den ligger foran☺️

Takk for alle svar, og jeg vet veldig godt at jeg ikke kan forvente å kjenne noe bevegelse nå, og det forventer jeg heller ikke. Jeg bare lurer på om det at livmoren flytter seg rundt kan tyde på at det er liv inni som flytter på seg, eller om livmoren ville ha flyttet seg rundt uansett?

Livmoren står stabilt og flytter ikke på seg. Den vokser etterhvert ja, men selve livmoren hopper ikke fra side til side i buken. Men at babyen inni livmoren flytter på seg og du kan se eller kjenne at det buler ut litt mer på den ene siden enn den andre, det kan skje.

Anonymkode: 6c408...f28

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...