AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #1 Del Skrevet 11. september 2021 Noen som sliter med dette, hva gjør dere for en bedre hverdag? Begynt å slite mer og mer med dette. Ble først redd for underliggende sykdom da der sto at man ofte får det relativt tidlig hvis det ikke er noen underliggende sykdom bak. Jeg begynte slite med dette ved 34 års alder er 36 år nå, blir verre og verre. Men tok prøver for å utelukke revmatisme i fjor (pga. andre symptomer), å de prøvene er veldig fine. Så håper det er nok til at jeg kan legge bort den angsten. Blitt henvist til nevrolog pga. mye hodepine, er dette noe en nevrolog kan se på også? Men jeg fryser altså på hender og føtter hele tiden, samt kald nesetipp, så regner med det er dette. Det går et tydelig skille på fingrene og de tærne som er kalde. Men de blir ikke røde/lilla eller verkende. Men det er veldig vondt allikevel å alltid være så kald. Det rare (?) er at det skjer bare på jobb (og ute da, men det er ikke rart). Enda jeg er i full sving hele dagen på jobb. Går og står hele dagen. Jobber med hendene. Gått med fleece og ull under arbeidsklærne hele sommeren. Og tykke ullsokker. Åpne sko, som ikke klemmer eller strammer. Eller gruer jeg mer og mer til vinter. Ingen sko eller votter holder meg varm. Å jeg er så glad i uteaktiviteter. Men nå gruer jeg meg. Noen som har forsøkt sånne varmesåler? Bare synd de er så dyre. Anonymkode: 6585a...6d6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 11. september 2021 #2 Del Skrevet 11. september 2021 Anbefaler tynne nylånhansker, silkehansker eller ullhansker som du bruker fra du kjenner det blir kaldt ute. Ta andre hansker utenpå det. Ta med varmeelement til hender og føtter når du skal på langturer. Finnes en måte å bli kvitt problemet for en periode. Den går ut på å bade i iskaldt vann, men holde seg varm på de rammede områdene. Det bør gjøres 2-3 ganger per dag og forutsetter at du ikke har hjerteproblemer etc. Ikke verdt det for de fleste... Betablokkere kan ha effekt og det samme kan akupunktur, men det blir ikke ordentlig bra av det og vil komme tilbake igjen. Greit å sjekke at du ikke har underliggende sykdommer som aktiverer det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #3 Del Skrevet 11. september 2021 Ta kontakt med ergoterapitjenesten i kommunen din, da kan du få søke om varmehjelpemidler! https://www.hjelpemiddeldatabasen.no/blobs/hmidocfiles/6410570.pdf Det går an å få varmehansker, varmvotter, varmesåler og varmesokker! Anonymkode: 13e3d...c1c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #4 Del Skrevet 11. september 2021 Tusen takk for svarene, å link! Det skal jeg inn og lese på med det samme 🙏😇 Anonymkode: 6585a...6d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #5 Del Skrevet 11. september 2021 Jeg har slitt med det hele livet. Jeg fryser ALLTID, er så kjipt å hakke tenner på jobb når andre sitter i t-skjorte. Føler med deg. Anonymkode: 3726a...218 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #6 Del Skrevet 11. september 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har slitt med det hele livet. Jeg fryser ALLTID, er så kjipt å hakke tenner på jobb når andre sitter i t-skjorte. Føler med deg. Anonymkode: 3726a...218 Huff ja, det er utrolig kjipt. Syns bare det er så rart at jeg fryser på jobb hele tiden, siden jeg er i bevegelse omtrent hele tiden også. Takk for svar! Føler med deg å.. Anonymkode: 6585a...6d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå