Egenskap Skrevet 11. september 2021 #1 Skrevet 11. september 2021 Jeg stiller stort spørsmål til politikere og de som leder debatt program, hvorfor i alle dager er ikke det tema om de som ikke stemmer, er ikke det på tide å snakke om de glemte personene som rett og slett ikke orket å stemme, men som følte seg tråkket på, som følte politikere snakke over hodet på dem. Det er jo åpenbart at de 20 siste prosentene har noe å si at partiet som skal regjere er den som rettmessig på topp. 1
stan Skrevet 11. september 2021 #2 Skrevet 11. september 2021 Hva mener du bør gjøres for å få disse til å stemme? 1
Egenskap Skrevet 11. september 2021 Forfatter #3 Skrevet 11. september 2021 Service mulighet. Komme på døra med kaffe og kake og snakke litt om politikere er valgt på bakgrunn av deres stemmer. Evt. Rådføre ved å stryke kandidater. Sende skjema til innbyggere med spørsmål om de kommer til å stemme på forhånd, valgdagen eller ønsker service på døra.
Egenskap Skrevet 12. september 2021 Forfatter #4 Skrevet 12. september 2021 ser at nrk har plukket opp tråden til tråden jeg startet: nrk respons
Egenskap Skrevet 12. september 2021 Forfatter #5 Skrevet 12. september 2021 sikker på at disse kunne ha forhåndsstemt Men samtidig en moro sak.
Cuntzilla Skrevet 12. september 2021 #6 Skrevet 12. september 2021 Politikere kunne kanskje blitt hakket bedre til å snakke klart og mobilisere de som ikke nødvendigvis er spesielt interessert i politikk eller ikke føler helt de har kompetanse til å stemme. Jeg irriterer meg ofte når politikere nekter å besvare spørsmål på en tydelig måte og kommer med unnvikende svar. Tenker at det politikerspråket er noe som kan medvirke til at det vanskelig for de som ikke bryr seg spesielt mye om politikk å forstå hva de forskjellige partiene faktisk står for. Tror helt konkrete hjertesaker kan få flere folk til stemmelokalene. Bompenger er vel kanskje et eksempel på det.. ikke min hjertesak altså, men tror nok den saken engasjerte noen sofastemmere sist kommunevalg. Enkelt budskap. 1
Gjest parkeringsvakten Skrevet 12. september 2021 #7 Skrevet 12. september 2021 Når man ikke er klar over hvordan politikk påvirker en direkte i hverdagen, så kan det raskt bli at man ikke gidder bry seg. Enkelte har også visst ganske høy standard for når de syntes det er greit å velge et parti. Men må ikke være enig med et parti i alt. Alt man trenger å ville, er å være med på å dra samfunnet i den retningen man syntes er best. Om man for eks jobber på gølvet og vil sikre hverdagen sin fremover, så kan man kikke litt på hvilke partier som virker å være på arbeideren sin side og ønsker en bra arbeidshverdag for folk flest. Så stemmer man på de som holder støre næringsliv i sjakk når det gjelder behandling av arbeidere, rettigheter og den slags greier. Når man er ny i politikk, så er man kanskje ikke helt hvordan ulike partier er forskjellige. Det virker som om nordmenn og alle partiene er ganske like. Tror nok løsninge handler mer om at disse menneskene må bli introdusert for politikk på et mer personlig plan, der de ser hvordan det er i deres egeninteresse å stemme. Man trenger heller ikke gjøre en stor greie av det. Er man opptatt av klima og tenker MGD gjør en jobb der, så begynn der. Interesse er gjerne noe som må vokse over tid etterhvert som man blir konfrontert med hva man ønsker og hvordan man tror det kan oppnås. Til slutt så tror jeg enda noen ville stemt om man kunne gjøre det ved å logge inn med bankid hjemme for eks.
Egenskap Skrevet 12. september 2021 Forfatter #8 Skrevet 12. september 2021 tv2 følger opp med de glemte Enda en sak som følger opp til forum jeg startet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå