Gå til innhold

Gravid og tenker plutselig mye på om part er den rette. Hormonell?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har det fint i forholdet mitt, men etter jeg ble gravid har jeg plutselig fått mer grublende tanker om partner er den rette. Tenker på at jeg er veldig redd for å bli skilt. Merker også jeg blir mer lei av at han skal ta på meg og kose 😂 jeg er generelt veldig kosete og grublende.

Er i første trimester og graviditeten var planlagt. Er det hormonelle endringer? Endring av livssituasjon med barn neste år som gjør dette? Andre som har hatt det sånn? 

Anonymkode: 745f2...eb1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange gravide blir sure og grublete. 

Anonymkode: 162ff...29d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har det fint i forholdet mitt, men etter jeg ble gravid har jeg plutselig fått mer grublende tanker om partner er den rette. Tenker på at jeg er veldig redd for å bli skilt. Merker også jeg blir mer lei av at han skal ta på meg og kose 😂 jeg er generelt veldig kosete og grublende.

Er i første trimester og graviditeten var planlagt. Er det hormonelle endringer? Endring av livssituasjon med barn neste år som gjør dette? Andre som har hatt det sånn? 

Det er normalt og du kan skylde på hormonene. Forklar for partneren din hvordan det oppleves for deg, og legg til at dette er grunnet graviditeten. Vær snill med han, tell til ti når du kjenner det koker inni deg, og vis forståelse for at dette er nytt for han også, og at han ikke er tankeleser. Orker du ikke at han er fysisk med deg må du kommunisere det til han, men legg det fram på en ok måte. 

• Liker 2
Skrevet
~white lady~ skrev (13 minutter siden):

Det er normalt og du kan skylde på hormonene. Forklar for partneren din hvordan det oppleves for deg, og legg til at dette er grunnet graviditeten. Vær snill med han, tell til ti når du kjenner det koker inni deg, og vis forståelse for at dette er nytt for han også, og at han ikke er tankeleser. Orker du ikke at han er fysisk med deg må du kommunisere det til han, men legg det fram på en ok måte. 

Er ikke der at det koker inni meg, men mer sånn «la meg være i fred» 😂 og så i neste øyeblikk vil jeg kose. Heh 😅 enkelt det her

Skrevet

Hormoner er rare greier🤷‍♀️ Jeg var litt sånn fra og til gjennom hele svangerskapet. Grublet veldig, skikkelig berg- og dalbane. "Elsker jeg han egentlig? Tenk om han er utro og forlater meg, da blir jeg KNUST! Åå, så fin og snill mann jeg har, bedre enn alle andre jeg kjenner." Masse rare tanker. Og gikk ifra at jeg i begynnelsen av svangerskapet helst ikke ville ha kroppskontakt til at jeg ville ha sex hver dag i 3.trimester.

Snakk om det og vær klar over at det forandrer seg fort og det er vel for de fleste forbigående :)  

Anonymkode: 06693...c87

• Liker 1
Skrevet

Det er helt vanlig, og det er jo ikke så rart.

Rent biologisk er responsen; 1. Ikke ta på meg, jeg er befruktet og har fått det jeg trenger fra deg, og 2. Ikke forlat meg, jeg trenger fortsatt beskyttelse. 

Så er vi heldigvis mer enn biologien vår, men det er en liten kamp til tider.

Anonymkode: f0061...f9b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...