Gå til innhold

Laptop til gaming

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt som snart har bursdag og vil gjerne kjøpe en laptop for gaming (hovedsaklig Minecraft og Fortnite). Tenkte å koble denne til en ekstern skjerm, tastatur og mus. Er det en god ide eller? 

Noen som har forslag til laptop? Kjenner jeg er helt blank her og vil helst ikke svi av for mye penger, men vil heller ikke kjøpe en laptop som ikke duger. 

Anonymkode: 440b6...af3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor mye kan du bruke på laptop?.

Anonymkode: 044d7...a24

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvor mye kan du bruke på laptop?.

Hvor mye må jeg ut med? Han trenger ikke verdens beste, da han er nok mer en aktiv, sportslig gutt enn en gamer, men det blir vel mer gaming nå om høst/vinter. Så det må ikke være highclass, men det kan ikke være sånn at den ikke fungerer skikkelig heller. 

Skrevet

Mye enklere hvis du har et budsjett, prisene på gaming laptoper starter på rundt 10.000 og da er det gjerne modeller med skjermkort som er 2 generasjoner gammelt, det er også de svakeste skjermkortene fra den generasjonen.

Komplett har salg på denne nå, den har et gammelt og ikke spesielt kraftig skjermkort.

https://www.komplett.no/product/1184259/gaming/gaming-pc/baerbar/msi-gf65-thin-156-fhd-144-hz

Denne har siste generasjon skjermkort, men fremdeles ikke et av de kraftigste.

https://www.komplett.no/product/1181815/gaming/gaming-pc/baerbar/acer-nitro-5-an517-52-173-fhd-144-hz-300-nits#

Hvis laptopen skal kobles til ekstern skjerm, mus og tastatur så ville jeg heller vurdert stasjonær siden den enkelt kan oppgraderes i fremtiden.

https://www.komplett.no/product/1139758/pc-nettbrett/komplett-pc/komplett-core-gaming-pc/komplett-i70-core-gaming-pc#

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mye enklere hvis du har et budsjett, prisene på gaming laptoper starter på rundt 10.000 og da er det gjerne modeller med skjermkort som er 2 generasjoner gammelt, det er også de svakeste skjermkortene fra den generasjonen.

Komplett har salg på denne nå, den har et gammelt og ikke spesielt kraftig skjermkort.

https://www.komplett.no/product/1184259/gaming/gaming-pc/baerbar/msi-gf65-thin-156-fhd-144-hz

Denne har siste generasjon skjermkort, men fremdeles ikke et av de kraftigste.

https://www.komplett.no/product/1181815/gaming/gaming-pc/baerbar/acer-nitro-5-an517-52-173-fhd-144-hz-300-nits#

Hvis laptopen skal kobles til ekstern skjerm, mus og tastatur så ville jeg heller vurdert stasjonær siden den enkelt kan oppgraderes i fremtiden.

https://www.komplett.no/product/1139758/pc-nettbrett/komplett-pc/komplett-core-gaming-pc/komplett-i70-core-gaming-pc#

10.000? Virkelig? Må en virkelig opp i de summene der for et fungerende oppsett?  Så det er helt umulig å finne en fungerende laptop (evt. stasjonær) til rundt 3000? 

Vi har en PS så om det er Fortnite som behøver «mer» så må han jo ikke spille fortnite på PC. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

10.000? Virkelig? Må en virkelig opp i de summene der for et fungerende oppsett?  Så det er helt umulig å finne en fungerende laptop (evt. stasjonær) til rundt 3000? 

Vi har en PS så om det er Fortnite som behøver «mer» så må han jo ikke spille fortnite på PC. 

Du finner ikke en laptop som egner seg til spilling for 3000, til den prisen får du knapt en Chromebook og de er ikke absolutt ikke egnet til spilling.
Selv på bruktmarkedet er det vanskelig å finne noe til den prisen, det er for øvrig veldig dårlige tider for de som ønsker å kjøpe pc eller bygge selv p.g.a. mangelen på halvledere i hele verden.

• Liker 2
Skrevet

Du kan jo se på finn, noen selger sine gaming setup til en billigere penge der. Når det kommer til laptop ville jeg heller gått for stasjonær☺️

Anonymkode: 98d0d...83a

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjøpte nettopp en brukt laptop for under 1000, klarer fint minecraft. 

Skrevet

du bør ha godt med ram og bra skjermkort. 

Anonymkode: 9753a...21c

• Liker 1
Skrevet
min i5, but helst en i7 prosessor
min 8gb ram
min skjermkort med 2gb minne. 

Fortnite Recommended PC Requirements List
  • CPU: Core i5 2.8GHz.
  • RAM: 8GB RAM.
  • HDD: 16GB Free Space.
  • GPU: Nvidia GeForce GTX 660 / AMD Radeon HD 7870 or equivalent video card with dedicated memory of 2GB or higher VRAM.
  • DirectX: Version 11 or better.

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):
min i5, but helst en i7 prosessor
min 8gb ram
min skjermkort med 2gb minne. 

Fortnite Recommended PC Requirements List
  • CPU: Core i5 2.8GHz.
  • RAM: 8GB RAM.
  • HDD: 16GB Free Space.
  • GPU: Nvidia GeForce GTX 660 / AMD Radeon HD 7870 or equivalent video card with dedicated memory of 2GB or higher VRAM.
  • DirectX: Version 11 or better.

8GB RAM og 2GB videominne vil slite.

Windows bruker over 4GB, da er ikke 8GB nok når spiller krever 8GB. 

PCen burde ha minimum 16GB RAM om den skal brukes til gaming.

2GB minne på videokortet er også alt for lite, det var vanlig i 2010. 2GB videominne er kun nok til avsolutt minimum grafikkinnstillinger, med absolutt alt på lavest. 

Anonymkode: 84e52...e06

• Liker 3
  • 2 uker senere...
Skrevet

Hvis du uansett skal sette opp skjerm, tastatur og mus er jo ikke plassmangel et problem, skjønner dermed ikke hva du skal med laptop? Laptop egner seg på generelt grunnlag dårlig til gaming, kjøpt stasjonær. Jeg kjøpte min gaming pc for 5 år siden, med noen tweaks og oppgraderinger underveis fungerer den utmerket til både hjemmekontor og gaming, stor kapasitet og god kvalitet.

Anonymkode: 04f2e...a80

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...