AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #1 Skrevet 11. september 2021 Jeg har akkurat flyttet til Tyskland, og vannet er virkelig ikke godt. Ganske sterk metallsmak, og ikke blir det noe særlig kaldere enn lunkent heller. Har begynt å fylle flasker å sette de i kjøleskapet for å få ned temperaturen. Sliter derfor med å få i meg nok væske. Blir mye kaffe/te osv, men det er jo ikke bra å drikke for mye av det heller. Prøver også å styre unna alt for mye saft, juice osv. Noen som har noe forslag? Er det bare å skjerpe seg eller begynne å kjøpe vann på butikken? Er det vi pleier å gjøre når vi er i utlandet, men blir noe annet når en skal bo her permanent Anonymkode: af25e...8f5
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #2 Skrevet 11. september 2021 I din situasjon hadde jeg nok bare krøpet til korset og kjøpt drikkevannet på butikken. Jeg regner med det er billigere å kjøpe større dunker enn flasker. Eventuelt kan kanskje et vannfilter få vekk metallsmaken? Anonymkode: cb15e...d98
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #3 Skrevet 11. september 2021 Du burde sjekke vannkvaliteten. Mulig vannet ikke er uskadelig for helsen din. Ellers må du vel bare kjøpe vann Anonymkode: dbef2...14f
applestories Skrevet 11. september 2021 #4 Skrevet 11. september 2021 Ville kjøpt dunker med vann. Er ikke så dyrt som jeg trodde, har måttet gjøre det etter kommunesammenslåingen da nykommunen klorer vannet flere ganger i året "for sikkerhets skyld", og det smaker fælt i over en uke hver gang. Ble fort vant til det, men håper de slutter med det tuller snart, at de har problemer i sentrum betyr ikke at de behøver de samme rutinene der det aldri har vært et tema...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå