Gå til innhold

Utroskap/ psykisk vold/ flytte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fant ut at min mann var utro Igjen.. Dette var nok desverre ingen bombe. Men alt av tillit er borte. Vi hadde et brudd for noen år siden, men jeg trodde vi hadde kjempet oss tilbake. Innser nå at det nok aldri har vært bedre, men utroskap bak min rygg over tid.

jeg føler meg kvelt og vet jeg må bort. Vondt med barna oppi dette. 

Forrige gang ble det et rent helvete med rettssak og advokat. Han truer og manipulerer for at jeg skal sitte igjen med minst mulig. Og han skal klare å holde fasaden sin med alt av hus, biler, hytte mm. 

Forrige gang viste jeg lite om hva som ventet. Denne gangen gjør jeg det, men er helt på felgen. Har gått over lang tid og kjent at kroppen ikke virker. Og trodde det var noe galt med meg. Men så skjønner jeg at det jeg frykter og er urolig for er rett.

Dum Som jeg var flyttet jeg hjem for noen år siden for jeg trodde han elsket meg og innså han ikke ville leve uten meg. Men jeg er nok mer en som passer inn mer praktisk , så han kan drive med sitt. Bidrar lite med ungene også.

Så hva vil jeg med innlegget.?

Tips til hvordan komme seg ut av et forhold med en som har psykisk makt over meg. Terapauten min sier han har psykopatiske trekk, det skremmer mrg også. Han har lite empati for andre. Og at jeg ødelegger idyllen er for han grusomt. Er vist jeg som

ødelegger for jeg går, ikke han som ødelegger for han lyver og er utro…

Er redd når jeg sier jeg går, så står jeg igjen med ingenting, tror han vil nekte meg å ta med noe, bytte låser og starte tredje verdenskrig. Men først vil han prøve å manipulere meg til å bli. Med ord, følelser og kropp.

Anonymkode: 22e9a...4b6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå og se deg ikke tilbake. For din egen del må du ikke finne på å bli. 

Anonymkode: a1824...d61

Skrevet

Du må bare bruke erfaringene fra sist gang. Du sier han manipulerer og har psykopatiske trekk. Ja, da vet du at bruddet blir et helvete. Du vet fra sist gang at bruddet da var et helvete. Da blir det selvsagt det denne gangen også. Folk skifter ikke magisk personlighet. Ikke psykopater heller.

Jeg vet at du vet. Og jeg vet du gikk tilbake pga traumebånd og at han manipulerte deg. Men fakta er fakta. Det VIL bli et helvete. Du må sørge for at at du bruker erfaringene fra sist. Og oppfør deg så korrekt at han har ingenting å ta deg på!

Anonymkode: d47d1...864

• Liker 1
Skrevet

Har du hørt om troskapsavtale? Hvis du likevel skulle gi ham en ny sjanse så sørger du for å få en slik avtale...

Nå vet du hvordan han er. Ta den tiden du trenger, gjør nødvendige forberedelser og våg å tenke litt kynisk. Har du en egen sparekonto som han ikke har tilgang til?

Det er fryktelig vondt å bli sviktet av den man stoler på. Sender styrke din vei.

Anonymkode: 10a08...756

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.9.2021 den 16.03):

Har du hørt om troskapsavtale? Hvis du likevel skulle gi ham en ny sjanse så sørger du for å få en slik avtale...

Nå vet du hvordan han er. Ta den tiden du trenger, gjør nødvendige forberedelser og våg å tenke litt kynisk. Har du en egen sparekonto som han ikke har tilgang til?

Det er fryktelig vondt å bli sviktet av den man stoler på. Sender styrke din vei.

Anonymkode: 10a08...756

Hva de en utroskapsavtale? 

Skrevet

Det er ikke ofte jeg siser det men TS klarer du holde ut og spille på lag lenge nok til å få på plass ting for egen del? 

For eksempel, eier du i felles hjem eller har du bidratt økonomisk? Kan det dokumenteres? 

Er det mulig å få istand en avtale nå før du slipper bomben om at du kjenner til utroskapen? 

Kan du sikre deg selv på noen måte før du sier "fuck it - jeg drar" så gjør det! 

Den eneste måten å "besiere" en person som driter i deg er på være like følelsessterk/følelsesløs som vedkommende så skru av, sett inn et gear du ikke egentlig har i en periode og tillat deg å sørge etter at du har fått på plass alt du trenger. 

Hvis ikke noe av dette er mulig for deg, drit i alt det materielle og flytt, sett strek - bygg opp igjen deg selv og ikke se deg tilbake. Det å ha penger er lite verdt om man ikke har det godt.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.9.2021 den 8.41):

Fant ut at min mann var utro Igjen.. Dette var nok desverre ingen bombe. Men alt av tillit er borte. Vi hadde et brudd for noen år siden, men jeg trodde vi hadde kjempet oss tilbake. Innser nå at det nok aldri har vært bedre, men utroskap bak min rygg over tid.

jeg føler meg kvelt og vet jeg må bort. Vondt med barna oppi dette. 

Forrige gang ble det et rent helvete med rettssak og advokat. Han truer og manipulerer for at jeg skal sitte igjen med minst mulig. Og han skal klare å holde fasaden sin med alt av hus, biler, hytte mm. 

Forrige gang viste jeg lite om hva som ventet. Denne gangen gjør jeg det, men er helt på felgen. Har gått over lang tid og kjent at kroppen ikke virker. Og trodde det var noe galt med meg. Men så skjønner jeg at det jeg frykter og er urolig for er rett.

Dum Som jeg var flyttet jeg hjem for noen år siden for jeg trodde han elsket meg og innså han ikke ville leve uten meg. Men jeg er nok mer en som passer inn mer praktisk , så han kan drive med sitt. Bidrar lite med ungene også.

Så hva vil jeg med innlegget.?

Tips til hvordan komme seg ut av et forhold med en som har psykisk makt over meg. Terapauten min sier han har psykopatiske trekk, det skremmer mrg også. Han har lite empati for andre. Og at jeg ødelegger idyllen er for han grusomt. Er vist jeg som

ødelegger for jeg går, ikke han som ødelegger for han lyver og er utro…

Er redd når jeg sier jeg går, så står jeg igjen med ingenting, tror han vil nekte meg å ta med noe, bytte låser og starte tredje verdenskrig. Men først vil han prøve å manipulere meg til å bli. Med ord, følelser og kropp.

Det jeg gjorde var å sikre meg økonomisk for min egen del. Ordne meg nytt bosted og alle papirer mulig. Når det var brudd så var han veldig på tilbudssiden når det kom til barnet. Han skulle ikke ha så mye samvær og så lenge vi beholdt valgte barnehage så var alt ok. Så jeg gjorde alt dette. Fikk papirene jeg trengte, fikk adressen, sendte søknader til nav også flyttet jeg. 

For min del startet helvete etter jeg dro. For selv om alt det ble ordnet på måneden før jeg flyttet, så innså han ikke at det var brudd før jeg hadde bodd alene i en uke. Da startet det. 

Det jeg gjorde var å ringe politiet hver gang han var helt jævelig med trusler og trakassering. Da jeg ikke fikk hente barnet på avtalt dag så ringte jeg politiet. De ringte barnevernet og fra da så var de også innblandet. Jeg dokumenterte alle situasjoner der jeg ble truet og tilslutt anmeldte jeg. Jeg samlet på alle meldinger og hadde på lydopptak da jeg var inne i hans hus. Det kan kanskje ikke brukes i noe rettssak, men fullt lovlig å levere til anmeldelse og barnevern. 

Noe du også kan gjøre er å dra på krisesenter. Av erfaring så fikk jeg vite at pappaen kan melde deg for kidnapping om du ikke forteller hvor du er. Så legg igjen en lapp og ta bilde av lappen du legger igjen eller send melding når du er der. Om du har barn da. Noe annet med krisesenter er at de hjelper deg med advokater, nav og politi. 

Allierte deg med en nær venn som er god og trygg, ha noen i ditt hjørne som bygger deg opp i dette. 

Reis med en gang, så får han ingen mulighet til å manipulere deg med noe. 

Anonymkode: bf105...d2b

Skrevet

Nær du reiser på krisesenter så ta med nok klær til 7 dager. Det er vaskemaskin der, så du kan vaske når du vil. Ta med bankbrikke, mobil, evt pc, ladere, pass, alle kort, barnas favorittleker, og daglige medisiner. 

Krisesenteret vil melde deg til barnevernet om du drar tilbake til han. Det er tøft nok til at du holder deg unna, for da velger du barna og deg selv. Alle tlf samtaler og meldinger fra han, kan du vise til de. 

Anonymkode: bf105...d2b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...