AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #1 Skrevet 11. september 2021 Jeg har i dag BN bank med 1.64% effektiv rente, inn her er mnd gebyr på 45kr. Jeg ser Himla bank tilbyr 1.33% rente. De har ikke mnd gebyr. Jeg har hatt boliglånet i 2mnd. Det koster vel litt i tinglysning osv på å flytte lån? Vil det lønne seg for meg og flytte boliglånet? Lånet mitt er på 1.8 mill. Husverdi 6.5 mill. Er det evt andre banker jeg bør se på? Anonymkode: cf6a1...ee8
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #2 Skrevet 11. september 2021 Tinglysning har vel ingenting med lån å gjøre, det handler jo bare om hvem som eier boligen. Får du bedre rente så vil det naturligvis lønne seg, men du kan jo presentere tilbudet om bedre rente i annen bank og se om de er villige til å sette den ned. Anonymkode: 7094c...2ca
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #3 Skrevet 11. september 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Tinglysning har vel ingenting med lån å gjøre, det handler jo bare om hvem som eier boligen. Får du bedre rente så vil det naturligvis lønne seg, men du kan jo presentere tilbudet om bedre rente i annen bank og se om de er villige til å sette den ned. Anonymkode: 7094c...2ca Takk for svar. Du har rett, ikke tinglysning, men tror det er en avgift til kartverket på skifte av lån? Vurderer nå Bulder bank, noen som bruker den? Hvis man søker et lån, kan man gebyrfritt øke dette om man feks ønsker å pusse opp badet, eller må hele søkeprosessen med avgift gjentas? Har bare vært vant med rammelån der man har styrt alt selv, med det er dyrere rente. Ts Anonymkode: cf6a1...ee8
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #4 Skrevet 11. september 2021 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Takk for svar. Du har rett, ikke tinglysning, men tror det er en avgift til kartverket på skifte av lån? Vurderer nå Bulder bank, noen som bruker den? Hvis man søker et lån, kan man gebyrfritt øke dette om man feks ønsker å pusse opp badet, eller må hele søkeprosessen med avgift gjentas? Har bare vært vant med rammelån der man har styrt alt selv, med det er dyrere rente. Ts Anonymkode: cf6a1...ee8 Det er muligens panteavgift du snakker om, men det er ikke akkurat noe du merker. Hvis du skal øke lånet og ikke har rammelån må du igjennom en ny søknadsprosess om du skal utvide lånet. Anonymkode: 7094c...2ca
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #5 Skrevet 11. september 2021 Gebyr til kartverket er på 540kr ved etablering av nytt lån. Må det betales om igjen gebyr til kartverket om man feks skal øke lånet igjen, men i samme bank? Ts Anonymkode: cf6a1...ee8
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #6 Skrevet 11. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Gebyr til kartverket er på 540kr ved etablering av nytt lån. Må det betales om igjen gebyr til kartverket om man feks skal øke lånet igjen, men i samme bank? Ts Anonymkode: cf6a1...ee8 Ofte sikrer bankene mer enn lånet for å kunne gi opplåning uten tinglysingsgebyr Anonymkode: 104b2...b59
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå