Gå til innhold

Spørre om kontakt med fjerne slektninger etter slektsforskning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 

Etter å ha holdt på med slektsforskning har jeg blitt nysgjerrig på hvordan fjerne slektninger etter min 2x tippoldefar ser ut og om de ønsker kontakt. Men hvordan er det lurt å gå frem uten å fremstå som gal? Og hvor er rette foraen å etterlyse disse? 

Tusen takk for svar!

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har kontaktet fjerne slektninger, gått kjempebra. Noen ganger har de visst om vår gren, andre ganger ikke. 

Anonymkode: 0c397...111

• Liker 3
Skrevet

Kjør på! Jeg hadde syntes det bare var kjekt 

Anonymkode: 2b861...239

• Liker 3
Skrevet

Ingen som ville blitt mistenksomme/skeptiske? Hvor er rette foraen å gjøre dette på? 

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg hadde vært positiv til det om noen spurte meg :)

Anonymkode: ccf3f...f2f

• Liker 1
Skrevet

Det hadde jeg syntes bare var hyggelig. 

Anonymkode: e361a...8e6

• Liker 2
  • 4 uker senere...
Skrevet

Høres ut som om det har gått bra, vurderer 

Skrevet

jeg hadde synes det var jævla irriterende. selv om vi er i slekt langt ute betyr det ikke at noen kan komme trippende inn i mitt liv. har ikke behov selv for å bli kjent bare fordi vi er i slekt. vanskelig å si nei til en slik forespørsel uten å høres veldig egosentrisk ut.

Anonymkode: 0bb0a...5d8

Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

jeg hadde synes det var jævla irriterende. selv om vi er i slekt langt ute betyr det ikke at noen kan komme trippende inn i mitt liv. har ikke behov selv for å bli kjent bare fordi vi er i slekt. vanskelig å si nei til en slik forespørsel uten å høres veldig egosentrisk ut.

Anonymkode: 0bb0a...5d8

Det er derfor jeg spørr om erfaringer. Forberedt på at ikke alle ville føle for kontakt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...