Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Dusjsåpe barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Änglamark fra Coop er veldig bra, eventuelt neutral. Eller en dusjolje fra apoteket av noe slag, men ikke noe med parfyme.

Anonymkode: d04b7...231

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Wow. Bare på kg er all såpe verre enn å gå rundt rundt med rester av klor og annet dritt på kroppen.

Anonymkode: 7a66f...e77

Ja man skal jo helst ikke ha såpe på kroppen før man er tenåring og svetter må vite. 
her vaskes alle med ulike typer såpe. 

Anonymkode: 341ed...2a9

• Liker 3
Skrevet

Så lenge barnet ikke har allergier kan du kjøpe en hvilkensomhelst såpe i butikken, vel? Natusan, Neutral, Änglamark... tipper det vil gå greit.

Anonymkode: 2beb9...cd3

• Liker 2
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det der er for hår, ikke for kropp... 

Anonymkode: 7efe2...9a1

Shoulders er vell en del av kroppen?

Uansett, funker som bare det

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ville ikke brukt såpe på et så lite barn. Men hvis de krever det så bruk Neutral sin. 

Anonymkode: 17a6f...e67

Alle må såpe seg inn FØR bading, for at ikke klor skal sette seg fast i partiklene i kroppen og kroppene skal forurense bassenget. Det gjelde ALLE som skal uti basseng. 

Anonymkode: af406...43a

• Liker 1
Skrevet

Screenshot_20210911-183746_Samsung Internet.jpg

Anonymkode: 1459e...716

• Liker 1
Skrevet

Jeg har kjøpt Lano sin parfymefri som er både sjampo og dusjsepe. Synes den er praktisk til å henge opp i dusjen også! Mine har ikke reagert på kløe/eksem på dette produktet enda, så da har jeg ikke tatt bryet med å finne andre alternativer. Vet mange sverger til vann, men svettelukten til gutten min er ikke helt enig 😂😂😂

Anonymkode: 1474a...d02

• Liker 1
Skrevet

Kjøp en mildt parfymert eller parfymefri en enten i butikk eller apotek.

Neutral og Ânglamark er vel kjent for å være "trygge".

Ville ikke kjøpt en dyr, fancy en, fort gjort at det blir gjenglemt.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så du vasker ikke hverken ditt eller barnets hår etter å ha vært i basseng?

Anonymkode: 725ca...1f5

Selvfølgelig gjør du det. Men om du leser deg opp så står det : SÅPE FØR BADING for å unngå klorlukt!Det vet de fleste som pleier å bade med barna. Men jeg liker allikevel å vaske etterpå.

https://www.roykenbadet.no/du-trenger-ikke-bruke-sape-i-dusjen-etter-badet/

Anonymkode: f0e11...a11

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har kjøpt Lano sin parfymefri som er både sjampo og dusjsepe. Synes den er praktisk til å henge opp i dusjen også! Mine har ikke reagert på kløe/eksem på dette produktet enda, så da har jeg ikke tatt bryet med å finne andre alternativer. Vet mange sverger til vann, men svettelukten til gutten min er ikke helt enig 😂😂😂

Anonymkode: 1474a...d02

Min har atopisk eksem og vi har prøvd mye fra apotek og andre steder, men lano duger!  Eneste omtrent som går!

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hva bruker dere da i dusjen til å vaske kroppen med? Hvis dere ikke bruker såpe/ dusjsåpe.

Anonymkode: ef6b8...ca9

Ingen av oss her hjemme bruker kroppsåpe. Shampo, balsam, hårkur, ansiktsrens/ sminkefjerner ja. Men kroppsåpe tørker bare ut huden å gjør den irritert og stram. Varmt vann holder i massevis. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ingen av oss her hjemme bruker kroppsåpe. Shampo, balsam, hårkur, ansiktsrens/ sminkefjerner ja. Men kroppsåpe tørker bare ut huden å gjør den irritert og stram. Varmt vann holder i massevis. 

Bruker du ikke såpe under armene heller? 

Anonymkode: 3537f...bf0

• Liker 2
Skrevet
Enterprises skrev (5 timer siden):

De bruker samme såpe som jeg bruker (head and shoulders) aldri vært noe problem

Head and shoulders er en flass-shampo jo 🙈

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva bruker dere for å få ut klor av håret? Og hva bruker dere til å vaske rumpen?

Varmt vann til rumpe og kjønnsorgan. Man har jo ikke såpe i rumpa med mindre man sliter med å tørke seg bak eller er inkontinent for avføring. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Bruker du ikke såpe under armene heller? 

Nei hvorfor skulle jeg det? 

Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Dere lukter garantert gammel svette hele gjengen, men er de eneste som ikke legger merke til det.

Anonymkode: 7a66f...e77

• Liker 3
Skrevet

min har alltid brukt den fra normal

Anonymkode: 856ec...9da

Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Selvfølgelig gjør du det. Men om du leser deg opp så står det : SÅPE FØR BADING for å unngå klorlukt!Det vet de fleste som pleier å bade med barna. Men jeg liker allikevel å vaske etterpå.

https://www.roykenbadet.no/du-trenger-ikke-bruke-sape-i-dusjen-etter-badet/

Klorlukt kommer av udusjete kropper som bader. 

«Det enkle svaret er: fordi det klorerte vannet er tilført forurensninger (i hovedsak fra de badende), og denne forurensningen har reagert med klor. Under forklarer vi nærmere. Jo renere vannet er, jo mindre lukter det av klor, så enkelt er det. Klorlukten vi tenker på er kloraminer, og klorlukten kommer ikke fra ren klor. Kloraminer består av klor som er bundet til nitrogenet i organisk materialet. Urenhetene – det kan være fra svette, urin, hudrester, hår, håroljer og mye annet - har bundet seg med kloret i vannet og dannet kloraminer. »

Anonymkode: e41af...b52

Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Head and shoulders er en flass-shampo jo 🙈

Funker fortsatt

Skrevet

På min 5 åring bruker jeg vanlig dusjsåpe som resten av familien bruker. Ikke noe problem med tørr hud eller noe.

Anonymkode: c8d2b...6cd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...