Gå til innhold

Vanskelig 18 år gammel jente sint og urimelig hvor skal jeg sette grensen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en datter på 18 år som stort sett er snill og grei. Ilø av ett par måneders tid har jeg imidlertid opplevd flere situasjoner hvor hun blir fryktelig sint og anklager meg, mannen min og hennes bror ( 13 år) for ganske. Det går på forskjellsbehandling, at hun som er eldst må kunne velge først, påstander om at vi kjefter på henne hele tiden, at vi aldri forstår eller hører på henne. Disse påstandene henger ikke på greip. Jeg har forholdt meg rolig og bedt henne om å fortelle meg hva det er hun reagerer på. Da klarer hun ikke å komme opp med noe. Det er ganske drøyt det hun sier og jeg prøver å holde meg rolig og få henne til å prate. 
Når skal man sette ned foten her? Skal jeg bare la henne holde på eller bør jeg sette ned foten og si at en slik oppførsel er utolorerbart  og vil få konsekvenser?

Anonymkode: 7300c...dcd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan hende hun opplever noe dere ikke vet om som er følelsesmessig vanskelig å håndtere - og da blir også alt annet forsterket. 

• Liker 2
Skrevet

Ja, vi har tenkt på det og jeg har spurt henne om det i flere omganger. Jeg har også sagt at vi kan prate sammen når som helst hvis det er noe hun vil: trenger å prate om. Hun virker stort sett fornøyd i hverdagen 

Anonymkode: 7300c...dcd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...