Gå til innhold

Er 18-19 uker og er blitt kjempedårlig. Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Er 18-19 uker, og er blitt ganske dårlig. Var hos legen på dagen i dag med veldig vond hals bare, og hadde da en crp på 47 - altså en virusinfeksjon. Men mer enn det visste ho ikke, sjekka ørene mine og slik også - men hadde ikke vondt på daværende tidspunkt. 

nå er halsen mye verre, og smerten har spredd seg til ører. Det er vondt å snakke, hoste svelge og egentlig bare puste. Jeg skjønner jo at dere ikke er leger, og det er jo ikke dit hen jeg vil heller. 
men jeg har begynt i tillegg å få feberlignende symptomer og veldig vondt i hele kroppen. Jeg er andregangs, og har aldri vært sjuk i noen av mine svangerskap hittil, og tempen min vingler foreløpig mellom 37,5 og 37,7. Så det jeg lurer på er jo om noen av dere har erfaringer med sjukdom egentlkg, under svangerskapet? Jeg er veldig redd denne gangen, krisemaksimerer alt, og er redd for å for forhøyet temp. 

ringte også legevakten tidligere i kveld, men de sa jeg skulle bare spise Paracet og heller ringe opp igjen hvis jeg får feber eller blir dårligere. Jeg har jo ikke feber, men er jo merkbart veldig mye dårligere. Ville dere ha ringt og mast i en slik situasjon, eller bare la det ligge i den grad det går an?

Anonymkode: 3c0da...be1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke hva det kan være.

Tenker det er bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite når man er gravid. 

Anonymkode: f9a0a...290

Skrevet

Forkjølelsen som går nå kan oppleves ganske heftig. Jeg var mye dårligere enn jeg har vært av tidligere forkjølelser i alle fall. 

også har vi jo koronaen da. Er du vaksinert?

Anonymkode: 68f23...b43

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...