Gå til innhold

Noen som liker å game? (spille videospill)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 11.9.2021 den 10.40):

K39. Har spilt siden slutten av 90-tallet. Ser ikke på meg selv som en gamer, da det bare er visse typer spill jeg liker og jeg er ikke like lidenskapelig som gamerbrødrene mine og gamere på youtube f.eks. 

I min forrige jobb, for 10+ år siden, fortalte jeg noen kollegaer at jeg spilte World of Warcraft, og flere av dem begynte å sammenligne meg med skoleskytere og være "redd" for meg. Sjefen prøvde å få meg med på blåturer o.l. ved å lokke med at vi kunne stikke innom en spillbutikk på veien eller at det kanskje var spillautomater på hotellet. 

Så i min nåværende jobb har jeg holdt kjeft.
Har hatt besøk av en kollega som så PC-en min i stua, og hun behandler meg litt som en nerdete basement dweller nå, så jeg tenker det er best å ikke si noe. Jobber sammen med nesten bare damer på 35-60 som er mest opptatt av barn og husarbeid, det har kanskje litt å si. 

I 20-årene spilte jeg hver dag, da mest Sims og WoW. 

Nå orker jeg ikke det lenger, og spiller mest i ferier. I stressende perioder på jobb er det også bare dataspill som får meg til å koble av på fritida, så da spiller jeg en del. Egentlig bruker jeg mer tid på å se på youtubere som spiller enn å spille selv. 

Jeg liker å bygge verdener og sånn. Er ikke så glad i battle og krig. 
Jeg elsker Anno-spillene, Stardew Valley og Craft the World. Liker også Theme Hospital/Two Point Hospital, My time at Portia, Cities Skylines og Terraria. En gammel favoritt er Black & White II, men det er lenge siden og kanskje utdatert nå. 
Jeg er på Steam og får forslag der om nye lignende spill som jeg prøver ut. Steam har ofte salg og jeg synes ikke spillene jeg liker er så dyre i forhold til underholdningsverdien. Koster vel 100-150 kr for de spillene jeg liker, det er bare litt mer enn en kinobillett. 

Neste jeg har planer om å prøve er Spellcaster University, Monster Harvest, Serin Fate eller Rimworld. 

Anonymkode: be743...df3

Kanskje du kunne forsøkt Pikmin, om du har mulighet? Jeg husker det var så koselig stemning i det spillet. Det er et strategispill som foregår på skogbunnen. 
6C8498700-pikmin3.jpg

Anonymkode: 2ce77...86d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg snakker ikke bare høyt om det på jobb, men er helt ærlig på det de gangene jeg tar ut ferie pga. det kommer ut et nytt spill.

Nå tok dessverre ps5 kvelden i helgen 🥺 så får nok ikke en ny/den gamle tilbake før Ken Bridge of Spirit kommer ut mandag. Men gleder meg sykt til det spillet. Har ps4 mens jeg venter å spille på.

Ellers spiller jeg Life is Strange, spillet gjennom True Colors i helgen, men alle spillene i serien er bra 😄 Ni No Kuni 2, startet akkurat på nytt der (på ps5 som jeg da ikke har lengre 😅), pokemon Snap, pokemon Go og andre Pokemon spill som Sw/Sh, gleder meg til Diamon and Pearl nå i høst og Arceus i januar 😄 Spiller the Sims, Planet Zoo, og gleder meg til et nytt Jurrasic Park spill 😄

Gleder meg også sykt til Harry Potter og Stray kommer til ps5 neste år 🤩

Endret av Ariana807
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker said:

Likte Divinity Original Sin så godt! Prøver å finne noe i samme gate. Ser at Baldur's Gate ses på som en arvtager, synes du det stemmer?

Anonymkode: d14e9...eb4

Prøvd Divinity Original sin 2?

Og vedrørende Baldur’s Gate 3 - Ja og nei. Dem er like og man merker at det er Larian som lager BG3, men samtidig så er quests og story mer utfylt vil jeg si, samt at det har ett element av randomness på grunn av terninger som skal «kastes».

Er mange som irriterer seg grønn over dicerolls som man har i BG3, men dem var nå der i DoS2 og, bare at det var gjemt under panseret.

jeg har kost meg med BG3, og jeg har spilt noen timer med DoS 1 & 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Likte Divinity Original Sin så godt! Prøver å finne noe i samme gate. Ser at Baldur's Gate ses på som en arvtager, synes du det stemmer?

Anonymkode: d14e9...eb4

Har du sjekket ut Pathfinder: Kingmaker?
Ikke prøvd det selv ennå, men skal visst være i samme gata.

Neverwinter Knights er også turn-based og D&D-inspirert (samme setting som gamle Baldur's Gate), det samme gjelder Dragon Age, men alt sammen er nokså gammelt.
Det nyeste der er DA: Inquisition, men jeg syntes det sugde 😕 (Mange likte det, forsåvidt.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært gamer i over 30 år. Spiller ikke like mye som før, men det er like morsomt enda når jeg gjør det.

Herlig hobby for meg som er introvert og ikke så veldig sosial.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...

har spilt litt når jeg var yngre men har for fult begynt igjen etter påvirkning av min kone. Favorittene er Ghost of Tsushima og The Last of Us og Days Gone. Nå holder jeg på med GTA 5 og senere står The Witcher og Sekiro for tur :) 

Vi syns det er kjekt med Co-op slipp som A Way Out og It takes two, for da kan vi spille sammen! 

Kan av og til være litt utfordrende å bare ha en ps4 i hus når begge holder på med et spill vi liker samtidig :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiller en gang i blant.

Vil ikke kalle meg en gamer, jeg spiller nok alt for lite til å kalles det.

Tror kanskje jeg spiller 1-3 timer i måneden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...