Gå til innhold

Pris valper

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har fått valper på ei fantastisk Rottweiler tispe. renraset

11 valper ble det. 

Begge foreldrene er  reg i nkk ,mental testa HD AD frie.  

Ser på Finn ar folk tar 25 000 for blandingsvalper å de blir solgt. 
hjelpes. 

Hva ville dere satt som pris ? 

Anonymkode: 2b1c0...11b

Skrevet

Hva ligger renrasede på Finn da?

Anonymkode: e88a1...fdb

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva ligger renrasede på Finn da?

22 000 kr. 

Men hvor er logikken på 25 000 for blanding  og de blir solgt. da burde man jo tatt 35000 for ren rase.    

Eller er plutselig blanding verdt mere uten at jeg har fått med meg det? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

22 000 kr. 

Men hvor er logikken på 25 000 for blanding  og de blir solgt. da burde man jo tatt 35000 for ren rase.    

Eller er plutselig blanding verdt mere uten at jeg har fått med meg det? 

Pleier ikke å være mer verdt 😅 Hva er de blanding av da? Kan jo være at den andre rasen er verdt 28 000, også setter de en gjennomsnitt pris på valpen? Det blir jo feil det også, da renraset uansett er dyrest

Kanskje det har kommet en ny type populær rase? Som labradoodle

Er det samme rase de alle er blandet med, eller er det helt random?

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Pleier ikke å være mer verdt 😅 Hva er de blanding av da? Kan jo være at den andre rasen er verdt 28 000, også setter de en gjennomsnitt pris på valpen? Det blir jo feil det også, da renraset uansett er dyrest

Kanskje det har kommet en ny type populær rase? Som labradoodle

Er det samme rase de alle er blandet med, eller er det helt random?

De jeg så var blanding av 7 eller 8 forskjellige hunder.  Derfor jeg satt brusen i halsen 😂

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De jeg så var blanding av 7 eller 8 forskjellige hunder.  Derfor jeg satt brusen i halsen 😂

Hmm… i og med at de er blandinger, så er det jo ikke seriøse oppdrettere heller. Og med det så vil jeg da tro de har overpriset valpene fordi de ønsker tjene mer på dem. For de høres veldig overpriset ut, Jeg syntes det hadde hørtes mer logisk ut om de blandingene ble lagt ut til rett under 20 000 🙈

Skrevet

Blandingsvalpene er ofte dyre fordi oppdretterne er useriøse og selger til dem som gidder å betale. De er ukritiske til de nye eierne og bryr seg mest om pengene.

En seriøs oppdretter er nøye med hvem som får lov til å kjøpe og lar ikke hvem som helst få overta deres dyrbare små❤️ Mange står på venteliste lenge for å få kjøpe fra renraset, seriøst oppdrett imens med blandingshundene er det fritt frem og markedet som rår, og dermed blir prisene slik som de er.

Mange oppdrettere av renrasede vet at de kunne presset opp prisen på valpene, men de har mer integritet enn som så, og driver seriøst oppdrett som skal gå over flere år -også etter at koronavalpeboblen har sprukket...

Anonymkode: e3d70...6b8

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Vi har fått valper på ei fantastisk Rottweiler tispe. renraset

11 valper ble det. 

Begge foreldrene er  reg i nkk ,mental testa HD AD frie.  

Ser på Finn ar folk tar 25 000 for blandingsvalper å de blir solgt. 
hjelpes. 

Hva ville dere satt som pris ? 

Jeg tenker med så sinnssyke priser på hunder som nå er begynt å komme , så lokker d frem alt for mange useriøse oppdrettere. Både innen blanding og renraset. Fortjenesten er så stor ut i fra innsatsen, at d nok blir svært fristene å "bare få noen valper " på ei tispe.  

Jeg synes ikke seriøse oppdrettere av renrase bør kaste seg på den bølgen. En frisk valp fra reg. Foreldre uten sykdommer osv skal selvfølgelig koste såpass at en kjøper må tenke seg godt om, og at utgifter i forb .dyrlege, konkurranser osv blir delvis dekket.men det skal ikke være lukrativt å drive hundeoppdrett. Da får man plutselig overflod av "Valpefabrikker" og alt d triste d vil føre med seg .

Anonymkode: 32124...ce6

• Liker 4
Skrevet

Valpene er registrert i NKK? Hva er retningslinjen for pris av rottweiler valper på NKK? 

Anonymkode: 0f47d...e75

• Liker 4
Skrevet

Har de stamtavle og er registrert i NKK?

Anonymkode: e98df...93f

• Liker 1
Skrevet

De som er seriøse tar en foruftig pris (det nkk anbefaler om renraset) de som tar høye priser får valper for pengenes skyld.

Anonymkode: 539ea...fd8

• Liker 2
Skrevet

Er jo bare tull med de prisene på blandingsvalper, men er høy etterspørsel pga korona og blandingshundene selges nok stort sett til folk som ikke står på venteliste hos seriøse oppdrettere.

Renraset hund med stamtavle og friske foreldre bør ligge på rundt 25- 30k mener jeg

Skrevet

Det beste er vell å snakke med raseklubben om hva veiledende pris er. Er begge foreldrene brukspremierte og utstillingspremierte så kan dere vell ta litt mer enn veiledende pris. Hvis de ikke er premierte burde dere følge den prisen 

• Liker 1
Skrevet

Selv om foreldrene er registrert i NKK så betyr jo det nødvendigvis ikke at valpene er det. Da er jo de per definisjon papirløse de også på lik linje som de 7-8 blandingene du refererer til. 

Anonymkode: cb453...4ac

• Liker 3
Skrevet

Har ikke raseklubben en førende pris?

Anonymkode: 782f6...9c6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...