Gå til innhold

Mobbing og drama med foreldrene

Anbefalte innlegg

Skrevet

En gutt i klassen til sønnen min har vært aktiv på å mobbe min sønn. Han har holdt på før også, så går det bedre en periode. Nå har det eskalert igjen og skolen har slått knallhardt ned på denne gutten. 
moren til gutten er rasende på meg fordi skolen har tatt gutten hennes ganske heftig. 
skriver lange avhandlinger til meg om at sønnen hennes ikke får lov å ha noe med sønnen min å gjøre. De får kun lov å hilse på hverandre. Hun legger skylden over på min sønn fordi hun har fått så mange tlf fra skolen om mobbing mot mitt barn. 
så det er mitt barn sin skyld at hennes barn mobber han. Er det rart barn mobber sier jeg bare.. eplet faller ikke langt fra stammen. 

Anonymkode: ab568...837

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke et spesielt spørsmål i tråden her, trengte bare å blåse ut litt. Synes det er ufattelig vondt og frustrerende at sønnen min har blitt mobbet, og på toppen av alt skal jeg få slike meldinger av hans mor. Noen mødre her som har barn som har mobbet andre? Hadde dere falt dere inn å skrive kjipe meldinger til foreldrene? 

• Liker 7
Skrevet (endret)

Min erfaring er at det alltid sitter langt inne å innrømme/erkjenne at man har et barn som mobber. Men ifra det, til å reagere slik denne moren gjør... det er rart. 

Når det er sagt... håper skolen har håndtert mobbingen på en klok måte. Hvis ikke, vil det kunne eskalere, altså virke mot sin hensikt.

Min datter har opplevd utfrysning over lengre tid. Jeg måtte til slutt kontakte lærer. Denne læreren tok tak, på en måte som jeg ser har hjulpet. Det handlet om samtaler med jentene, ikke trusler og kjefting. 

Endret av Tatja
  • Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

En gutt i klassen til sønnen min har vært aktiv på å mobbe min sønn. Han har holdt på før også, så går det bedre en periode. Nå har det eskalert igjen og skolen har slått knallhardt ned på denne gutten. 
moren til gutten er rasende på meg fordi skolen har tatt gutten hennes ganske heftig. 
skriver lange avhandlinger til meg om at sønnen hennes ikke får lov å ha noe med sønnen min å gjøre. De får kun lov å hilse på hverandre. Hun legger skylden over på min sønn fordi hun har fått så mange tlf fra skolen om mobbing mot mitt barn. 
så det er mitt barn sin skyld at hennes barn mobber han. Er det rart barn mobber sier jeg bare.. eplet faller ikke langt fra stammen. 

Jeg tenker at barn mobber av en grunn. Barn som mobber har det ofte ikke så greit hjemme eller i vennekretsen. I dette tilfellet så tenker jeg at moras sin oppførsel er ganske så irrasjonell og er ganske stor årsak til mobbingen opprettholdes, siden hun har de holdningene hun har. 

Jeg har et barn som mobber og et barn som blir mobbet. Barnet som mobbber begynte med det etter noen stygge hendelser på skolen mot seg.

Skolen må ta mobberen her til jevnlige samtaler. Ikke bare ta inn for å kjefte. Men finne litt mer ut hva som er bakgrunnen for mobbingen. 

Anonymkode: bd754...322

• Liker 3
Skrevet

Blokker. Ignorer. 

Evt svar med at det viktigste for deg er at barna er greie med hverandre. Og at det gjelder de voksne og.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ta kontakt med skolen. Blokker henne. 

Anonymkode: 1c9cb...063

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det er ikke et spesielt spørsmål i tråden her, trengte bare å blåse ut litt. Synes det er ufattelig vondt og frustrerende at sønnen min har blitt mobbet, og på toppen av alt skal jeg få slike meldinger av hans mor. Noen mødre her som har barn som har mobbet andre? Hadde dere falt dere inn å skrive kjipe meldinger til foreldrene? 

Har også at barn som ble mobbet og ekskludert. Har ikke fått meldinger fra foreldrene til de to verste mobberne, men de har sluttet å hilse etter at skolen tok det opp. De får holde på, tenker jeg. Skjønner hvor ungene deres har holdningene sine fra. 
Barnet mitt bytta skole i fjor og fikk det mye bedre. Mobberne har tatt for seg er annet barn i stedet for mitt.  

Anonymkode: 9384c...785

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Vet om en som sier det er de andre sin feil. Men så ser du at det er han selv som trigger de og sier mye stygt eller er tullete med de.. Så ringer foreldrene rundt og sier de andre barna(som har fått nok til slutt) plager barnet deres. Og barnet deres er så snill og grei og kunne aldri gjort noe mot noen. Prøv å følg med uten at de vet det da.. Mobbing er fy fy! Men noen ganger er de utspekulerte og de som faktisk er mobberen..Som utestenger og frekk.

Anonymkode: ddefe...d51

• Liker 1
Skrevet

Noen slutter aldri å være mobbere, de holder på hele livet. Som foreldrene til denne gutten.

Anonymkode: cee43...312

• Liker 4
Skrevet

Tror jeg ville meldt henne til bv. Gutten har det tydeligvis ikke noe bra. 

Anonymkode: 8c70d...111

• Liker 2
Gjest DramaTheLama
Skrevet

Jeg ville gitt beskjed til skolen om disse meldingene så ville jeg blokkert henne. Noen voksne er altså helt ute å kjøre, dessverre.

Skrevet

Jeg ville sendt skjermbilder til skolen og bedt dem håndtere dette, fortalt moren at det er dette du har gjort, og så blokkert moren. Eplet fallet ikke langt fra stammen, nei.

Anonymkode: b00be...c47

• Liker 2
Skrevet

Mor til mobber ser ikke noe galt med sitt barn. Hun går i forsvar og begyner å beskylde andre for mobbing. Hun får gjerne med seg andre foreldre også. Så sitter mobbeofferet igjen som syndebukk, pga den gale moren til mobberen. Slett og blokker og aldri snakk mer med den gale moren!

Anonymkode: ddd1d...ff8

• Liker 2
Skrevet

Ts her. Skolen har håndtert dette på en utmerket måte. Skolen har observert, hatt samtaler med andre elever og med vår sønn. De har konkludert med at dette er mobbing. Så moren har fått klar og tydelig beskjed fra skolen om hvordan deres barn opptrer. 
Jeg stusser på at moren skriver til meg at hennes barn ikke får ha noen form for kontakt med mitt barn. Hun skal gjøre alt hun kan for å holde barnet hennes borte fra min. Akkurat her setter hun andre barn i ett dilemma. Hva skjer når guttene møtes på fritiden sammen med felles venner? Skal da vennene velge hvem av de de ønsker å være sammen med? Dette er ikke gjennomførbart og til ingen nytte. 
gutten hennes/ mobberen har bedt om unnskyldning i regi av skolen og saken er egentlig over, bortsett fra at skolen vil følge opp og være tett på framover. 

• Liker 1
Skrevet

Ikke gi henne respons tenker jeg. Da heller du bensin på bålet å det er nøyaktig det hun ønsker når hun skriver lange avhandlinger til deg. Jeg hadde blitt rimelig provosert selv og sikkert slitt med å hold tilbake, men prøv så godt du kan å ikke gi noe respons. 

Anonymkode: aa92e...fbb

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Du er voksen og takler litt storm og storm blir det når hun går i forsvarsposisjon. Hun er helt sikkert livredd for bv og det som værre er. 

Skjerm barnet ditt og ha det godt med deg selv. Ta også vare på kommunikasjon/dokumentasjon.

• Liker 1
Skrevet
Hr. Aktiv skrev (15 minutter siden):

Du er voksen og takler litt storm og storm blir det når hun går i forsvarsposisjon. Hun er helt sikkert livredd for bv og det som værre er. 

Skjerm barnet ditt og ha det godt med deg selv. Ta også vare på kommunikasjon/dokumentasjon.

Jeg svarte henne tilbake. Klarte ikke holde tilbake. Var saklig, men vil ikke si jeg var hyggelig. 
det som er viktig for oss er at sønnen vår får fred, og den gutten stopper mobbingen. 
tenker også at han finner noen andre å plage. De som mobber har ofte komplekser og problemer som gjør at de plager andre, det er sjelden den som blir plaget som er problemet. 
problemet til min sønn er at han er en som ikke tar igjen. Han tar bare i mot og blir lei seg. Vi jobber her hjemme med å tøffe han opp, og stå opp for seg selv og forsvare seg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...