Gå til innhold

Godtestoppsprekk- hvor farlig er det for fosteret

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag har jeg virkelig sjeiet ut... drukket mozell 7% sukker. Opp mot en liter fordelt utover arbeidsdagen- og to berlinerboller + makroner ...på kvelden... angrer så og er så redd for å ha skadet fosteret... 

noen som vet hvor skadelig et høyt sukkerinntak er - sånn plutselig uten at kroppen er vandt med det? 

er i uke 13+1 nå...

Anonymkode: 3bcbb...fc5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke farlig. Du har ikke spist og drukket noe som er giftig eller setter fosteret i fare. Det var uansett kun EN dag.

• Liker 26
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

I dag har jeg virkelig sjeiet ut... drukket mozell 7% sukker. Opp mot en liter fordelt utover arbeidsdagen- og to berlinerboller + makroner ...på kvelden... angrer så og er så redd for å ha skadet fosteret... 

noen som vet hvor skadelig et høyt sukkerinntak er - sånn plutselig uten at kroppen er vandt med det? 

er i uke 13+1 nå...

Men altså… ta deg en prat med jordmor og ikke få råd fra hysteriske småbarnsforeldre på KG. 

Anonymkode: b35a9...390

• Liker 14
Skrevet

Jeg koser meg hver dag jeg, men spiser fisk og grønnsaker veldig ofte utenom. Men jeg har jo spist noe søtt hver dag. Du må kose deg. Jeg er i uke 39. 

Anonymkode: 9cb33...c5b

• Liker 7
Skrevet

My god, hvor har det gått galt når folk kan oppriktig skrive slike innlegg?

Anonymkode: 10c00...a71

• Liker 30
Skrevet

Hadde du ikke levd på annet enn brus og godteri så hadde du fått en baby med ekstra høy fødselsvekt pga for mye sukker, men én liten sprekk 😅 No worry! 

Anonymkode: 14f94...556

• Liker 4
Skrevet

Hæ, er det ikke lov til å spise litt snop heller når man er gravid? Jeg har alltid spist snop med mine tre, hadde cravings på sjokolademelk med første, drakk det seriøst hver dag .. 

Anonymkode: 86b6e...f78

• Liker 6
Skrevet

Hva er det som gjør at du tror det er farlig? Har du en sykdom knyttet til sukker? 

Jeg er ikke redd for å kose meg litt, og spiste sjokolade/snop/bakst og drakk brus eller juice ca hver dag med begge mine. Og drakk sjokomelk/kakao hver eneste kveld for det hjalp best på sure oppstøt. Jeg er sunn og frisk og slank og har sunne friske slanke unger  🤷 Så lenge man i utgangspunktet er frisk, spiser ting som er sunt for en og er i aktivitet er ikke sukker farlig. 

Anonymkode: 9d4ea...c46

• Liker 6
Skrevet

😂😂😂

Altså, det er sukker, ikke rottegift.

Anonymkode: c4b2b...630

• Liker 13
Skrevet

Sukker er ikke farlig for fosteret! Da må du spise store mengder over tid, slik at fosteret ikke får i seg andre næringsstoffer og/eller du blir overvektig og får svangerskapsdiabetes. Selv spiste jeg snop hver dag pga sterke cravings, men holdt meg innenfor anbefalt vektøkning og fikk et friskt barn. 

Anonymkode: 2fce0...327

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

My god, hvor har det gått galt når folk kan oppriktig skrive slike innlegg?

Anonymkode: 10c00...a71

Lurer jeg også på🙄

• Liker 3
Skrevet

Alle bør tydeligvis ikke bli foreldre. 

Anonymkode: b4f2b...abc

• Liker 2
Skrevet

Wtf? Jeg levde på MENGDER sukker hver eneste dag i 2 svangerskap. Spiste fisk 1 gang på 18 måneder. Ikke helt bra, I know, men gikk ikke opp noe i vekt selv, og fikk barn på 3400g. 

Anonymkode: d564c...b8c

• Liker 2
Skrevet

Jeg levde omtrent på sukker første svangerskap 🙈 og jeg er nok ikke alene om det, samt ammeperioden faktisk.. Det som er sikkert er at det er ikke det som er anbefalt, men barnet var friskt og fint da det kom ut med en gjennomsnittlig fødselsvekt, han har hele veien etter det lugget over kurven både på høyde og vekt, så alltid vært lang og tynn, samt at han etter første året i barnehagen så godt som aldri har vært syk. Frisk, fin aktiv gutt med masse spørsmål.

Anonymkode: a2501...ccc

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

er i uke 13+1 nå...

Nei det er ikke farlig. Sukker er ikke giftig, da hadde det ikke vært lov å selge i butikken. Hadde sukker vært skadelig for fosteret så hadde produsentene vært pliktig til å oppgi dette på sine produkter. 

Anonymkode: cb7c1...dde

• Liker 1
Skrevet

Vel, min søster orket ikke spise stort annet enn sure vepsebol og vaniljeis i første trimester, og hun har en veldig velskapt datter idag. Du kan kalle det mirakel om du vil, men jeg tror det er helt normalt 😂

Anonymkode: 1160f...c94

• Liker 1
Skrevet

Ta det helt med ro. Det er ikke farlig å spise snop hver dag hvis du vil det. Mange får cravings på både cola og andre søtsaker og de har født friske fine barn.

Flott at du bryr det så mye om den lille, men litt sukker er ikke farlig.

Anonymkode: 4261a...dd1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Wtf? Jeg levde på MENGDER sukker hver eneste dag i 2 svangerskap. Spiste fisk 1 gang på 18 måneder. Ikke helt bra, I know, men gikk ikke opp noe i vekt selv, og fikk barn på 3400g. 

Anonymkode: d564c...b8c

Litt urovekkende at du ikke gikk opp i vekt selv. Akkurat det hørtes ikke helt bra ut. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Litt urovekkende at du ikke gikk opp i vekt selv. Akkurat det hørtes ikke helt bra ut. 

Man trenger ikke gå opp så mye i vekt bare på sukker. Det er fett man legger mest på seg av. Og kombinasjon av de to er det man blir skikkelig feit av.

Anonymkode: 4261a...dd1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...