Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Avokado

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått dilla på avokado og guacomale og jeg lurte på om dere har noe tips til hva jeg kan bruke det til? Kan jo ikke spise det alene, spiser det til taco men hva mer er det godt til?

Skrevet

Jeg bruker avocado i biter til pastaretter. Fres sukkererter, sopp (kantareller er godt) og tomat sammen med hvitløk og pepper. Ta i avocado og kokt pasta. Dryss parmesan eller revet cheddar på til slutt.

Bruker avocado som pålegg. Kvern pepper og salt over.

Skrevet

1 avocado, 1 tomat, noen skiver rødløk, fetaost og oliven...mmmm, godt brød ved siden av så er lunsjen servert!

Skrevet

Avocado smaker generelt sett godt sammen med reker. Lag f.eks. en røre av avocado, reker, sitron og hakket sjalottløk. Kvern litt pepper over. Nydelig på toast.

Skrevet

Jeg bruker guacamole som saus på stekt eller grillet kjøtt, særlig kylling, svin og storfe. Du kan også bruke det som salatdressing - men du kan jo forsyne deg vesentlig mer av guacamole enn enn vanlig, fet dressing :sjarmor: Også på brødskive/sandwich med røkelaks, spekeskinke, tomat, bacon eller reker på toppen (altså én av de tingene pluss guacamole). Det er faktisk særlig digg sammen med reker. Du kan smøre det på salt lefse, legge på lakseskiver og lage lekre små rullader av det til fest.

Kort sagt, mange bruksområder. Eneste ulempen er at avocado må lages til rett før servering, ellers blir den brun og stygg.

Skrevet

Jeg liker kombinasjonen avokado, valnøtter og ruccola. Med litt mer salat, feks rød ekeblad og en eller annen grønn type (romano, lollo...), god olivenolje, presset sitron og salt og pepper blir det en god vegetarisk lunsj. Gjerne med grovt brød til. :)

Eller man kan ha enten kyllingbiter i salaten eller stekt kylling ved siden av - da blir det en lett middag.

En enda enklere lunsjvariant er å mose avokado med sitronsaft, salt og pepper og ha på grovt brød med tomatbåter på toppen. Kjempegodt i all sin enkelhet, og sunt som bare det. ;)

Skrevet

Bruker avocado i salater.

Hvis jeg ikke gidder å lage ordentlig salat syns jeg det er godt å bare servere cherrytomater og avocado i skiver som tilbehør til middagen.

Avocado i skiver til reker er et must her i hustet.

Bruker avocado i pastasalat, veldig godt med pesto til.

:sikle:

Skrevet

Mmm.. alt høres godt ut! I dag lagde jeg grovt rundstykke med avokado, stekt løvtynn pepperskinke, salt og hvitløspepper.. veldig enkelt og såååå godt :) Å ha det med reker høres kjempe fristende ut, bare det at jeg ammer så jeg må nesten vente litt!

Skrevet

Jeg spiser avokadoen i skiver med salt, pepper og sitronsaft over :sikle:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...