AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #1 Skrevet 10. september 2021 Jeg jobber som hjemmehjelp og assistent på sykehjem. Idag sa en i familien at ja det var jo litt lav status spesielt om man har gått på universitetet. Hvordan tolker jeg det? Jeg trives og vurderer å utdanne meg videre innen helse og omsorg... Anonymkode: 9147a...f7a
Elysion Skrevet 10. september 2021 #2 Skrevet 10. september 2021 Dette familiemedlemmet, hva tenker han/hun at er yrker eller jobber med høy status da? Har h*n en slik jobb selv? Unødvendig kommentar å komme med, synes jeg - spesielt siden samfunnet er avhengig av at mange (majoriteten av arbeidsstyrken i dette landet) har "lavstatusyrker" for at landet i det hele tatt skal gå rundt. 20
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #3 Skrevet 10. september 2021 Jeg tenker det er dette familiemedlemmet som er udannet og uten klasse jeg, da. Alle med et snev av sosial og emosjonell intelligens skjønner at dette ikke er noe man sier. Spesielt ikke til noen som har en viktig og meningsfull jobb slik som du. Ikke bry deg om det. Anonymkode: 19719...377 41
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #4 Skrevet 10. september 2021 Jeg er helt enig med familiemedlemmet. Det er nedtur å jobbe i ufaglært stilling når man har utdanning fra universitetet. Anonymkode: f8d5c...c01 10
C8H10N4O2 Skrevet 10. september 2021 #5 Skrevet 10. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er helt enig med familiemedlemmet. Det er nedtur å jobbe i ufaglært stilling når man har utdanning fra universitetet. Anonymkode: f8d5c...c01 Hvorfor skal det spille noen rolle hvilken utdannelse man har så lenge man trives og gjør en god jobb der man er? 31
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #6 Skrevet 10. september 2021 Slike kommentarer kommer ofte fra mennesker som ikke har hatt behov for nevneverdig helsehjelp. Jeg har vært endel på sykehus det siste året og kunne ikke verdsatt helse-Norge mer enn det jeg gjør i dag. Det å ta vare på syke og/eller eldre er en av de viktigste jobbene i samfunnet og fortjener all mulig honnør. Anonymkode: f0134...0a1 26
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #7 Skrevet 10. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Slike kommentarer kommer ofte fra mennesker som ikke har hatt behov for nevneverdig helsehjelp. Jeg har vært endel på sykehus det siste året og kunne ikke verdsatt helse-Norge mer enn det jeg gjør i dag. Det å ta vare på syke og/eller eldre er en av de viktigste jobbene i samfunnet og fortjener all mulig honnør. Anonymkode: f0134...0a1 Enig. Uvitenhet og arroganse. Anonymkode: 14cf3...e6f 6
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #8 Skrevet 10. september 2021 Det er ingen jobber som er lavstatusjobber. Anonymkode: 71092...1e7 19
Loff77 Skrevet 10. september 2021 #9 Skrevet 10. september 2021 Vel bedre med ‘’lavstatus’’ jobb enn lav iq? Altså idioter finner man over alt, er det ikke topp å jobbe med noe givende og som man trives med da? Gi f i hva andre mener og gjør som du vil 13
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #10 Skrevet 10. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg er helt enig med familiemedlemmet. Det er nedtur å jobbe i ufaglært stilling når man har utdanning fra universitetet. Anonymkode: f8d5c...c01 Selv om man mener dette så sier man det ikke til er familiemedlem, og kaller en viktig jobb for samfunnet for «lavstatus». Det er de som har så lite klasse at de omtaler andres jobb på den måten som er lavstatus. Hev deg over det, ts! Anonymkode: 7c0b0...384 12
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #11 Skrevet 10. september 2021 Dette var ufint gjort av h*n som sa det til deg. Du skal prøve å glemme det og ikke bry deg om det. Jeg tenker at denne personen sikkert er sjalu på deg på en måte. Du trives og det er det viktigste! Er du fornøyd så er det det eneste som teller For en unødvendig og nedlatende kommentar. Anonymkode: 60d7c...c43 4
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #12 Skrevet 10. september 2021 Det skal du ikke bry deg om. Eventuelt gi et tilsvar på. Uansett, kan man jobbe som hjemmehjelp? Eget firma da? Anonymkode: 2a4b4...516
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #13 Skrevet 11. september 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg er helt enig med familiemedlemmet. Det er nedtur å jobbe i ufaglært stilling når man har utdanning fra universitetet. Anonymkode: f8d5c...c01 Mens jeg synes det er flott å se at hun gjør det hun har lyst til og trives med uavhengig av hva som står i papirene hennes. Hun velger jo jobben selv og da er det flott at noen følger hjertet og ikke lommeboka! Anonymkode: 2a3d8...9fa 3
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #14 Skrevet 11. september 2021 Helt enig i at det er lavstatus, men det sier man jo ikke til vedkommende. Anonymkode: 0eabe...a04 3
minister-mio Skrevet 11. september 2021 #15 Skrevet 11. september 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg er helt enig med familiemedlemmet. Det er nedtur å jobbe i ufaglært stilling når man har utdanning fra universitetet. Anonymkode: f8d5c...c01 Det kan man jo tenke, men sykt lite sosialt å si det til en at personen har et lavstatus yrke 4
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #16 Skrevet 11. september 2021 Synes det er en kjempeviktig jobb.. Og selv om jeg helst ikke ville gjort det selv (liker best å jo be med barn og foreldre), så er jeg fryktelig glad for at noen trives med den jobben! Hvis din jobb er lavstatus, så er jobb i bhg også det. Er det noen som våger å påstå at å ta vare på de små i samfunnet vårt er lavstatus?? Nei, trodde ikke det.. Da burde det heller ikke være lavstatus å ta vare på de eldste. Anonymkode: 42533...eb5 4
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #17 Skrevet 11. september 2021 9 minutter siden, AnonymBruker said: Synes det er en kjempeviktig jobb.. Og selv om jeg helst ikke ville gjort det selv (liker best å jo be med barn og foreldre), så er jeg fryktelig glad for at noen trives med den jobben! Hvis din jobb er lavstatus, så er jobb i bhg også det. Er det noen som våger å påstå at å ta vare på de små i samfunnet vårt er lavstatus?? Nei, trodde ikke det.. Da burde det heller ikke være lavstatus å ta vare på de eldste. Anonymkode: 42533...eb5 Lønnen er jo ikke så dårlig da..kan tjene opptil 40.000 i mnd? Anonymkode: 9147a...f7a
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #18 Skrevet 11. september 2021 Sikkert bare en person som har lest om det på kvinneguiden, der alle blir bitre og generaliserende Anonymkode: 2e2bb...7cf
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #19 Skrevet 11. september 2021 10 minutter siden, AnonymBruker said: Hvis din jobb er lavstatus, så er jobb i bhg også det. Er det noen som våger å påstå at å ta vare på de små i samfunnet vårt er lavstatus?? Nei, trodde ikke det.. Da burde det heller ikke være lavstatus å ta vare på de eldste. Det er da mange som mener det. Ts, jobben din er kjempeviktig. Det forstår nok dette familiemedlemmet når hen selv trenger hjelp i livets siste fase. Ha litt yrkesstolthet! Anonymkode: b7a08...7f2 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #20 Skrevet 11. september 2021 Du gjør en svært viktig jobb, og du trives. Ingenting annet er viktig 🙂 Anonymkode: 7fcf3...483 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå