Gå til innhold

Hvordan håndterer dere små barn som er syke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har nok vært veldig heldige til nå, barnet vært på 1,5 år har ikke vært syk til nå. Alt inkludert det å få tenner har gått knirkefritt. Men nå,  ca en måned etter barnehagestart har han blitt syk. Han er tett i nesa, griner og er helt i fra seg. Kaster opp innimellom. Jeg er helt utslitt.  Typisk at det skjer når jeg er alene med han og pappaen skal jobbe helg. 

Han sover ikke, spiser ikke og er på meg hele tiden, griner og griner. Hva gjør jeg? Har sørget for å sjekke temperatur,  gi han masse drikke og gjør det jeg kan for å berolige han.  Men det går bare ikke...

Hva gjør dere? 

Anonymkode: 680b3...970

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gir paracet om ungen trenger det. Det hjelper mest. Så blir det rolige dager med kos, spise det ungen vil, og se på tv. 

Anonymkode: 3cea0...c02

• Liker 5
Skrevet

Jeg lar alt annet ligge og bare lar dem sove oppå meg, benker meg i sengen med alt jeg trenger rundt meg (inkludert iPad)

Anonymkode: a1d4d...d27

• Liker 2
Skrevet

Som regel blir det jo helt utslitt og sovner til slutt. Jeg tenker det er lov å gi hva som helst om barnet er syk og ikke spiser. Hva liker han? Is, godteri, milkshake, sjokoladepålegg...

En ny leke, bok eller lignende som kan distrahere han litt?

Anonymkode: 08d72...33d

Skrevet

Jeg gir selvfølgelig Paracet ved ubehag og feber. Mat og vann ved oppkast bare i små mengder av gangen. 

Anonymkode: 715ab...2f8

• Liker 1
Skrevet

Spyler nesa ofte med Baby Mist Physiomer. Sover sammen.

Bruker TV for hva det er verdt. Koser. Fri tilgang på favorittdrikke. Saftis. De blir jo også grinete av lite næring, min vil gjerne ha drikke som inneholder litt kalorier. Men jeg tilbyr også litt pasta, boller, bær ol. Brødskive kan jeg bare glemme når han er syk.

Unngår Paracet så lenge det er mulig, men gir om det er mye gråt for å se om det hjelper.

Anonymkode: 8487b...f3d

Skrevet

Paracet, nesesuger om du har det, heve hodeenden når barnet sover om det er mulig. Server enkle ting som barnet liker. Varm solbærsaft er en hit her og yoghurt. Om barnet sover på dagtid, så prøv å sove du også. Da er du bedre rustet for nattevåk.

God bedring til den lille. 

Anonymkode: 29b04...4a0

Skrevet

Paracet, salte kjeks og drikke. Hvis de kaster opp får de drikke saftige å sikrest de drikker nok.  Lar de klenge, jeg legger meg på sofaen med de på meg og setter på barne-TV de liker godt og har propper med podkast på mine egne ører.

Anonymkode: bb05f...a19

• Liker 1
Skrevet

Paracet, nurofen, rhinox, høyt hodeleie, et bad (løsner ofte snørr her), masse kos :)

Anonymkode: 04a9b...128

• Liker 1
Gjest Småbrukmann
Skrevet

Behandler barnet som ei prinsesse. 🤫

Skrevet

Du trøster og koser og lar bar et klenge.

Anonymkode: 6ce31...201

Skrevet

Yoghurt og smoothieposer. Tv! Et bad hvis det ikke er feber. 

Kjøretur for å sove. 

Legge seg grytidlig...

Anonymkode: 8df65...f05

Skrevet

Gi paracet ved mye ubehag som du beskriver her. Det blir bedre for dere begge. Se på tv, ligge på sofaen.

Anonymkode: 21386...8d0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...