Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor vil mange ha silikonfri sjampo? Sant at det tetter igjen porene/hårsekkene i hodebunnen? Kan noen forklare meg det? 😊

Anonymkode: b6904...e5a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel fordi det blir værende i håret og ikke vaskes ut. Det legger seg som et belegg utenpå, tynger håret og kan ødelegge det på sikt.

Skrevet
Blod skrev (10 timer siden):

Er vel fordi det blir værende i håret og ikke vaskes ut. Det legger seg som et belegg utenpå, tynger håret og kan ødelegge det på sikt.

Ååå 😮 Takk for svar 😊

Anonymkode: b6904...e5a

Skrevet

Helt enig med hun over️ Slenger med en ekstra ting, og det er hvis du skal farge håret ditt. Hårfarger i dag er blitt mye mer skånsom og klarer derfor ikke trekke gjennom silikonen. Har du brukt sjampo med silikon, vil ikke pleiestoffer i hårkur heller trekke inn. Går helt greit med silikoner bare de er vannoppløselig At de forsvinner i neste hårvask🥰

• Liker 2
Gjest Lilleluring
Skrevet

Også legger det seg i hodebunn og tetter porene slik at nye hårstrå ikke får luft og vokser ut... 

Skrevet

Tenkte overhodet ikke over det fram til jeg opplevde at håret mitt virket fett og vått fem minutter etter at det var nyvasket.....

Rensesjampo og silikonfri sjampo har vært tingen etterpå og det har aldri vært et problem siden.

Det legger seg utenpå hårstråene ja, og blir et slags "belegg" som tynger, og som hindrer annen pleie og vask i å fungere.

Skrevet (endret)

Tja, jeg hører teorien bak her - men min erfaring er:

Testet silikon(og sulfatfritt) i omtrent 2 år.

Altså, håret ble verre og verre - utrolig tørt og jævlig kjipt.

Tilslutt gav jeg opp fordi ingenting funket, og kjøpte Kerastase sjampo+leave in balsam for tørt hår.

Gikk ikke lang tid før håret var normalt «mitt» igjen (nordisk fint) og normalt mykt/ikke sprøtt av tørrhet. 

Hadde ny runde etterhvert  på 6 mnd på håravfall, og det eneste som skjedde var at håravfallet fortsatte og håret var mer og mer kjipt.

Så tilbake til vanlige shampoer, normalt hår igjen.

Mulig teorien er riktig, men jeg tar heller silikoner enn hår som tilslutt er som en frizzy stålull. 

Har forøvrig farget håret hjemme fra naturlig farge fra før - fikk forventet resultat 🤷‍♀️

Endret av Fløff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...