Gjest Gjest Skrevet 26. september 2005 #1 Skrevet 26. september 2005 Jeg vet om et firma/person som underslår og opererer skittent. Jeg ønsker at denne personen skal få straff for det han holder på med. Hvordan går man frem i slike saker? Og er det noe jeg kan gjøre for at det skal bli opdaget av myndighetene? Vet ikke helt hvor jeg skal putte det, men det går jo an å ta en generell debatt over om man skal si fra eller la det gå.
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2005 #3 Skrevet 26. september 2005 Det hele er gjort på en ganske snedig og "lovlig" måte. Jeg tviler på at politiet vil sjekke alle sider av saken. Om du skjønner. Også ønsker jeg heller ikke at noen skal vite hvem det er som har gjort slik at myndighetene har fått snusen i det. Er det mulig om jeg anmelder det? Jeg er helt grønn på området som dere sikker skjønner..
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2005 #4 Skrevet 26. september 2005 I sånne tilfeller er det Likningsmyndighetene som skal ha beskjed, ikke politiet. Er det gjort på en kreativ, men lovlig måte så er det ikke noe å rapportere. Da er det heller andre som bør slukke misunnelsen sin.
Gjest gjesta Skrevet 26. september 2005 #5 Skrevet 26. september 2005 Helt enig med gjest her. Det går ann å operere lovlig ved at man tilpasser seg skatteloven. Det er ikke noe galt i det og hvem som helst kan gjøre det. Dersom det gjelder ulovlige tilfeller så hadde jeg sendt et brev til ligningskontoret i rett kommune. Så får det være opp til de å sjekke.
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2005 #6 Skrevet 27. september 2005 det er delvis lovlig kan man vel si. Og dette dreier seg ikke om missunnelse, men heller om fortvilelse. Personen(e) det dreier seg om er gjennomsyret ond. Folk blir snytt, og nå også, nok en gang blir familiemedlemmer satt opp mot hverandre. Det er indirekte stjeling av arv som foregår. Med viten og vilje. Det er en død person som blir snytt om man kan si det slik, og de etterlatte.
Tusenfryd Skrevet 27. september 2005 #7 Skrevet 27. september 2005 Fylkesskattekontoret er veldig glade i slike saker. I Oslo og Akershus har de kommet langt med tverrfaglig samarbeid, dvs med mattilsyn, skjenkebevilgende myndigheter, arbeidstilsyn, trygdekontoret etc. og der tar de gjerne i mot tips. Tror sikkert du kan gjøre det anonymt og jeg tror du får størrre gjennomslagskraft der enn ved en politianmeldelse.
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2005 #8 Skrevet 27. september 2005 det er delvis lovlig kan man vel si. Og dette dreier seg ikke om missunnelse, men heller om fortvilelse. Personen(e) det dreier seg om er gjennomsyret ond. Folk blir snytt, og nå også, nok en gang blir familiemedlemmer satt opp mot hverandre. Det er indirekte stjeling av arv som foregår. Med viten og vilje. Det er en død person som blir snytt om man kan si det slik, og de etterlatte. ← Høres veldig trist ut, men ingenting er vel delvis lovlig? Enten er det lovlig, eller så er det ulovlig. Gjør som Tusenfryd skriver, så avgjør de videre om det er en sak for dem.
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2005 #9 Skrevet 27. september 2005 Enig med Tusenfryd. Det går an å tipse om at vedkommende kunne trengt bokettersyn. Men så lenge ting er lovlige, bare litt kjipe for andre familiemedlemmer, er det vanskelig å gjøre noe konkret. Om man er ond spiller liten rolle for myndighetene så lenge man holder seg innenfor loven. Men det gjelder jo lover for arv og slikt også, da.
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2005 #10 Skrevet 28. september 2005 Jeg får sjekke opp litt mer om lover om arv før jeg gjør noe med det. Syns det er så trasig at man skal gjøre noen som allerede har det vondt for det de har mistet, enda mer vondt. For disse menneskene vet jeg at det ikke står på det at arven forsvinner, at de ikke får arven som er det verste. Det verste er at de snyter den døde personen og gir blanke F i de etterlatte. Her er det snakk om barn. Jeg blir så sint og kvalm!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå