Gå til innhold

Skilsmisse, barn og hund! Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bet ikke hvordan jeg skal gå frem. 
vi har vært gift i mer enn 10 år- men nå går det ikke lenger 😢Mannen er ikke enig, vil ikke snakke om verken problemene våre eller hvordan vi skal klare en skilsmisse… Jeg føler jeg står så alene. 

Hvordan går jeg frem? 
Jeg kan ikke flytte ut umiddelbart heller, grunnet barna og hunden vår. Dessuten er det lite med boliger å leie her vi bor. 

Jeg har bestemt meg. Orker ikke å leve i forholdet mer-det har vært dårlig de siste 5 årene. Mye nedturer (men også korte perioder med oppturer). Jeg er utslitt. Vil egentlig bare bort. Føler meg ensom og har ingen å prate med… 🥲

Er det noen som kan si meg hva jeg bør gjøre? 🌸

Anonymkode: 7129e...4c8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må snakke med mannen din først og fremst. Familievernkontoret er å anbefale for å få på plass skriftlig avtale der begge er enig og signerer. Jeg bodde med min eks i noen måneder til huset jeg kjøpte var klart til å flytte inn i, men vet ikke hvordan det er for dere. 

Det er så mye som må ordnes når en skiller seg med hus, barn og dyr så du bør uansett snakke med mannen først og ta det derfra.

Skrevet
Målvakt skrev (19 minutter siden):

Du må snakke med mannen din først og fremst. Familievernkontoret er å anbefale for å få på plass skriftlig avtale der begge er enig og signerer. Jeg bodde med min eks i noen måneder til huset jeg kjøpte var klart til å flytte inn i, men vet ikke hvordan det er for dere. 

Det er så mye som må ordnes når en skiller seg med hus, barn og dyr så du bør uansett snakke med mannen først og ta det derfra.

Takk for svar! Det er dette som er så vanskelig. Mannen nekter å snakke med meg…. Jeg får bestille time hos fvk i allefall- bare for å starte….😢

Anonymkode: 7129e...4c8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...