Gå til innhold

Har postmann noe ansvar for våre brev?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bor i en blokk og ser at postmannen åpner alle postkassene samtidig og går rundt og legger posten inn. Først den ene siden, og så snur han seg og tar den andre siden uten å låse den første. Folk går forbi han og han passer ikke på dem / hva de gjør. Postkassene står åpne i cirka 6-7 minutter (jeg sto og observerte det i dag).
Det synes jeg er uansvarlig. 
Hva synes dere? 

Anonymkode: 7ea3a...aef

• Liker 1
Skrevet

Nå finnes det tusenvis av postkasser i Norge som aldri er låst. Så ser ikke problemet.

Anonymkode: 79dfb...119

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nå finnes det tusenvis av postkasser i Norge som aldri er låst. Så ser ikke problemet.

I vår blokk bor det en del...utfordrende mennesker, så jeg synes ikke det er ok at de skal ha tilgang til andres brev, fra lege, banken og sånn, med sensitive opplysninger 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

I vår blokk bor det en del...utfordrende mennesker, så jeg synes ikke det er ok at de skal ha tilgang til andres brev, fra lege, banken og sånn, med sensitive opplysninger 

Postmannens ansvar er å levere posten i rett postkasse.  De har ikke noe ansvar utover det. Om det er et stort problem så skaff deg postboks. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Postmannens ansvar er å levere posten i rett postkasse.  De har ikke noe ansvar utover det. Om det er et stort problem så skaff deg postboks. 

Hvis man følger din logikk, kan postmannen bare la alle postkassene stå åpne og gå. Han har jo levert posten! 

Skrevet

akkurat derfor vi har digipost, og de fleste offentlige tjenester sender post dit. 

post fra sykehuset kommer på helsenett. 

Anonymkode: 2e953...df8

• Liker 1
Skrevet

Ble du bare stående i gangen og observere postmannen? 😄 Litt sært...

Men nei, er ikke så bekymret for at noen skal nappe med seg posten min når de går inn eller ut. Det stresser jeg ikke noe med.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvis man følger din logikk, kan postmannen bare la alle postkassene stå åpne og gå. Han har jo levert posten! 

Men så skaff deg en postboks om dette er så stort problem for deg. Du har vel Digipost til de viktigste posten uansett?

Tviler på at det er så mange som snoker omkring i postkassene som det er noen lås på heller. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Mener du at leger og banker i 2021 sender fysiske brev? Virkelig? :klo: 
Hvordan får du dem til å gjøre det?

Anonymkode: 65b5e...bd4

• Liker 1
Skrevet

Så få disse brevene digitalt

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Selvfølgelig. Får du ditt nye bankkort på Digipost? 😀

Gjest parkeringsvakten
Skrevet

Sånn generelt er det helt greit, ja. Om dere har et ekstremt kriminelt nabolag, så får du heller ringe de og si at du lurer på om de kan være ekstra forsiktige i ditt nabolag fordi det er mye stjeling der (om det er det)

Skrevet

For en syk ting å henge seg opp i.

Anonymkode: 09e8b...834

Skrevet

Selvfølgelig. Får du ditt nye bankkort på Digipost? 😀

Du bestiller bankkort ofte da eller?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Du bestiller bankkort ofte da eller?

Innkalling til lege/spesialist? Jeg ønsker ikke at mine naboer får vite om mine diagnoser. 

Du synes kanskje at det er greit. 

Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Vi får brev i posten ennå angående legetimer på sykehus. Og vi fikk nettopp et svarbrev fra en blodprøve i posten. Jeg har digipost.

Anonymkode: 1e15f...860

Skrevet

Sånn leverer vel postmannen posten i alle blokker. Det gjør han nok her også, og her er det ikke lås på postkassene våre.

Anonymkode: 1e15f...860

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...