Gå til innhold

Hvorfor sutrer så mange etter 2. dose?

tom1986

Anbefalte innlegg

Artig at folk tenker at hvis de ikke får bivirkninger av en vaksine så er det fordi de er så "hardføre" 😅

Altså - man klarer ikke å "fake" 39 i feber. Da er det rett og slett ikke placebo. Men det er immunsystemet ditt som reagerer heftig på det "falske viruset" (det er jo ikke det engang, bare en del av viruset) og det er faktisk godt mulig at det er en indikasjon på at man hadde blitt enda mer slått ut av covid 19. Antar at det har litt med gener å gjøre. Men det har ingenting med å være pinglete å gjøre. 

Når jeg nå fikk sterke bivirkninger sist så var det sikkert 8 år siden jeg har hatt sånn feber sist gang. Det varte omtrent halvannet døgn. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når febermåleren viser 39 så er det selvsagt bare placebo🙄

Når det er sagt: tviler ikke på at en del drar på litt ekstra, og at noen tok seg en egenmeldingsdag uten at det egentlig var nødvendig. Men det er reelt at mange blir syke av denne vaksinen. Heldigvis går det fort over for de fleste. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk over 40 i feber og glad for det. Viser et aktivt immunforsvar, noe som ofte er bra. Sutrer ikke over at jeg ble syk da. Helt klart verdt det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tom1986 skrev (På 2021-9-10 den 21.28):

Fikk Moderna som 2. dose. Litt øm i armen dagen etter, men ellers ingen symptomer. Tror det er mye placebo ute å går her, eventuelt så er folk flest håpløst svake. 2. dose var null stress.

Selvfølgelig. Alle har klin like reaksjoner på alle medisiner, og feber er bare psykisk :) 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tom1986 skrev (På 10.9.2021 den 21.28):

Fikk Moderna som 2. dose. Litt øm i armen dagen etter, men ellers ingen symptomer. Tror det er mye placebo ute å går her, eventuelt så er folk flest håpløst svake. 2. dose var null stress.

Jeg fikk pfizer*2 under tvil (var så vidt jeg fikk lov å vaksinere meg av legene) og fikk kraftige reaksjoner begge ganger. Men det er vel bare sutring som gjorde at jeg måtte inn på obs på sykehuset.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk feber, enda jeg trodde jeg ikke skulle få det. Mannen min fikk ikke feber og merket generelt ingenting annet enn at han var øm i armen, så trodde jeg skulle få samme reaksjon. Først fikk jeg gåsehud over hele kroppen, så kom feber og verking i kroppen. Men varte heldigvis bare én dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lady T skrev (3 minutter siden):

Jeg fikk feber, enda jeg trodde jeg ikke skulle få det. Mannen min fikk ikke feber og merket generelt ingenting annet enn at han var øm i armen, så trodde jeg skulle få samme reaksjon. Først fikk jeg gåsehud over hele kroppen, så kom feber og verking i kroppen. Men varte heldigvis bare én dag. 

Det er jo helt i tråd med all info fra helsemyndighetene: Kvinner får statistisk sett sterkere reaksjoner på vaksinen fordi kvinners immunforsvar mobiliserer sterkere enn menns.

https://forskning.no/covid19-kjonn-og-samfunn-medisiner/derfor-rapporterer-kvinner-om-flere-bivirkninger-av-vaksiner/1840693

Så en del av svaret på spørsmålet i HI er altså: Biologiske kjønnsforskjeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor klage? For det er liksom det eneste man kan gjøre. Det hjelper ikke akkurat på formen, men kanskje litt på humøret 😅😂

For det første var stikket i seg selv mye verre med 2. dose moderna enn med 1. dose pfizer. Denne 2. dose  gjorde skikkelig vondt, nåla virket veldig tykk.

Mine bivirkninger:

Samme dag som vaksinen hadde jeg det veldig fint, litt øm i armen.

~kl.02.00 på natten etter (altså dag 1 etter vaksinen), ~14 timer etter vaksinen ble satt, begynte jeg å få feber. Jeg sov skikkelig dårlig. Sto opp til feber, som steg i løpet av dagen/kvelden. Ikke ekstremt høy feber, men fortsatt feber 38,5 på det høyeste.

Jeg var helt utrolig stiv og støl i hele kroppen. Hele ryggraden fra topp til bunn var et eneste stort verk. Hovne lymfer under armen, rødt merke rundt stikket. Jeg var sår i hele kroppen, hadde smerter i hele kroppen, i musklene. Det var vondt å gjøre noe så enkelt som å tisse. Jeg var kvalmen, hadde lite matlyst. Generelt følte meg skikkelig dårlig.

Dag 2: de hovne lymfene under armen ble enda verre. Kjentes ut som om jeg hadde en golfball under armen. Jeg verket og det var ømt. Det røde merket rundt stikket begynte å «spre» seg. Et rødt diagonalt felt utviklet seg nedover mot bisepsen. Dette merket begynte å klø.

Dag 3: har enda hovne lymfer under armen, men noe mindre, men kjennes fortsatt ut som om noe er under armen. Ømt. Det røde merke på armen er på vei bort, men er der fortsatt, og det klør fortsatt.

Jeg føler jeg har fått alle bivirkningene som finnes 😅 og det å klage er liksom det eneste man kan gjøre, for man må bare vente til det går over. Men det hjelper litt på humøret å skrike litt 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 96erjente

Har aldri kjent noe til bivirkninger etter å ha blitt vaksinert og trodde dermed at det skulle gå helt fint med koronavaksinen og, men etter dose 2 var jeg faktisk bekymret for meg selv. Er 24 år og fikk moderna begge gangene, og etter dose 2 var jeg trøtt og sliten, svimmel og besvimte, og var småkvalm. Ga seg etter et døgn, men var ekkelt å ikke klare å stå/gå uten å enten besvime eller at bena ikke klarte å holde meg oppe.

Og når det hadde gitt seg er det bare fint og deilig å være fullvaksinert😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• Opprett ny...