Gå til innhold

Oss som ikke liker "lystig lag"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her sitter jeg på en takterrasse i Oslo på det som kanskje er den siste kvelden i høst med kortbuksetemperatur og nyter en relativt rolig kveld.

For litt siden begynte de å skrålesynge en sang på et vorspiel i en blokk i nærheten, og de synger fortsatt, bare en annen sang.

Det slår meg at jeg er så ufattelig glad for at jeg sitter her alene med ei bok og ikke er på den festen. Selv om koronaviruset ikke hadde fantes ville jeg følt meg veldig beklemt på en slik fest.

Jeg er ikke 20 lenger, for å si det sånn. En fordel med å bli eldre er at man forstår at det er ikke noe galt i å være den man er, hverken mer eller mindre (så lenge man ikke føler trang til å utøve blind vold da). 

Det blir selvsagt dårlige sjekkemuligheter når man sitter alene, men akkurat nå blåser jeg en lang marsj i det, jeg ville ikke ha vært på festen borti gata her når jeg kan sitte her og nyte kvelden.

Til opplysning er jeg mann. Fins det noen kvinner som er litt som meg? Om jeg skulle hatt et forhold til ei som likte å dra i sosiale lag og reise på ferieturer til fjerne land ville det vært et forhold dømt til å havarere.

Anonymkode: 024dc...831

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om det finnes kvinner som er introverte? Ja, det er ganske mange av oss. Damer som misliker reising? Ja, du finner vel noen av den sorten også. 

Anonymkode: aace3...470

• Liker 6
Skrevet

Ja, rekker opp hånden. 

Anonymkode: 07db8...6a7

• Liker 2
Skrevet

Jeg liker meg best hjemme. Så vi finnes. Må bare lette på de rette stedene. 

Jeg liker å være i sosiale lag og reise, men alt med måte. Trives litt for godt i eget selskap og. 

Anonymkode: 3a768...120

• Liker 5
Skrevet

Har flere venninner som og er som deg problemet er jo at de blir sittende hjemme og treffer ikke slike som deg heller. :ler:

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Her sitter jeg på en takterrasse i Oslo på det som kanskje er den siste kvelden i høst med kortbuksetemperatur og nyter en relativt rolig kveld.

For litt siden begynte de å skrålesynge en sang på et vorspiel i en blokk i nærheten, og de synger fortsatt, bare en annen sang.

Det slår meg at jeg er så ufattelig glad for at jeg sitter her alene med ei bok og ikke er på den festen. Selv om koronaviruset ikke hadde fantes ville jeg følt meg veldig beklemt på en slik fest.

Jeg er ikke 20 lenger, for å si det sånn. En fordel med å bli eldre er at man forstår at det er ikke noe galt i å være den man er, hverken mer eller mindre (så lenge man ikke føler trang til å utøve blind vold da). 

Det blir selvsagt dårlige sjekkemuligheter når man sitter alene, men akkurat nå blåser jeg en lang marsj i det, jeg ville ikke ha vært på festen borti gata her når jeg kan sitte her og nyte kvelden.

Til opplysning er jeg mann. Fins det noen kvinner som er litt som meg? Om jeg skulle hatt et forhold til ei som likte å dra i sosiale lag og reise på ferieturer til fjerne land ville det vært et forhold dømt til å havarere.

Vet akkurat hvordan du har det, er sånn selv. Kan gå på konsert i blant, eller samles over en middag med et par venner, men store fester med masse folk som du beskriver er ikke noe for meg heller. Går heller ut på tur enn ut på byen eller på fest. Passer nok best med en litt introvert kvinne, men vi introverte løper jo ikke på hverandre overalt, akkurat… Lever helt fint med å være litt introvert, da.

M45

Skrevet

Jeg er som oftest alene hjemme☺️ 
Skjønner ikke hvordan jeg skal møte noen😅

Anonymkode: b0c4a...171

• Liker 4
Skrevet
FrøkenMånestråle skrev (11 timer siden):

Har flere venninner som og er som deg problemet er jo at de blir sittende hjemme og treffer ikke slike som deg heller. :ler:

Ja, akkurat det som er problemet. Hvor kan vi introverte treffe hverandre…? Er jo en kvinne som er lik venninnene du beskriver jeg ønsker å treffe… Ikke akkurat noen vits i å arrangere introvertfestival, da møter det opp sånn cirka tre stykker😅

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg liker meg best hjemme. Så vi finnes. Må bare lette på de rette stedene. 

Jeg liker å være i sosiale lag og reise, men alt med måte. Trives litt for godt i eget selskap og. 

Anonymkode: 3a768...120

Ja, men hvor er de rette stedene…? Ikke at alle introverte er like og ferdes på de samme stedene, selvsagt ikke… Men hvor treffe introverte som er åpne for å bli kjent?

Skrevet

Jeg sitter veldig mye heller alene med enn bok enn å være i et lystig lag. Jeg traff mannen min på nett. 

Anonymkode: f0143...57d

• Liker 3
Skrevet

Er ok med en fest iblant, men føler ikke noe behov for å "gjøre noe" hele tiden. Synes også det er greit å gjøre ting hver for oss i samme rom, som å lese, spille spill, male eller skrive.

Anonymkode: 18ef9...1ab

• Liker 2
Skrevet

Definitivt. Velger en stille rolig kveld over fest når som helst. 

Jeg hadde aldri fungert sammen med en person som er (hyper)sosial og som må ha (masse) folk rundt seg hele tiden.

Anonymkode: 61dd3...9b7

• Liker 4
Skrevet
Fluefisker1 skrev (1 time siden):

Ja, akkurat det som er problemet. Hvor kan vi introverte treffe hverandre…? Er 

Felles venner

Nettet

Jobb 

Hobby

Anonymkode: aace3...470

Skrevet

Jeg har blitt slik med årene. Da jeg var ung, hadde jeg nok noe mer overskudd til å farte rundt, men ikke i særlig stor grad.  Nå orker jeg ingenting av slikt. Ikke interesserer det meg heller. Blir bare stress og mas. Men jeg har en venninne som er helt annerledes enn meg på det punktet. Der må det skje noe absolutt hele tiden, virker det som. Som om hun ikke klarer å finne ro til å bare gjøre et eller annet hjemme. Huset hun bor i bærer ikke akkurat preg av at det bor en person der med interesse for husarbeid og interiør. Alt er liksom på halv tolv der. Men selv om hjemmet ser ut som et reir, er hun påfallende opptatt av å se ren, pen og velkledd ut selv. Hun virker til å være en rastløs og impulsiv sjel som har lett for å kjede seg. Mannen hennes synes faktisk det blir litt for mye av det gode, selv om han også egentlig er en aktiv person. 

Kjekt å høre at det er flere enn meg som heller sitter hjemme med en god bok eller noe liknende, enn å hele tiden ha behov for å være sosial. Jeg kunne aldri ha levd med en slik person. Jeg har vært i forhold med menn som var mye mer sosiale en meg, noe som medførte mye tvangssosialisering med mennesker jeg i utgangspunktet ikke hadde noen interesse av. Jeg vil velge min omgangskrets selv! Det er utrolig slitsomt å leve på akkord med seg selv. Så finn din tvillingsjel, eller vær alene., er mitt råd

Anonymkode: 73f16...dcd

• Liker 3
Skrevet
2 hours ago, Fluefisker1 said:

Ja, men hvor er de rette stedene…? Ikke at alle introverte er like og ferdes på de samme stedene, selvsagt ikke… Men hvor treffe introverte som er åpne for å bli kjent?

På Tinder?

Skal ikke påstå å være en total hjemmegnom, men har aldri vært sånn voldsomt sosial, og trives ikke overvettes mye på byen, dansekurs, faddergruppe, kollokvie, turgruppe, lønningspils eller festival. Hobby er stort sett soloarbeid eller i klubber med 90% menn, så er ikke akkurat sjekkearenaer det heller. Har alltid truffet folk via internett, og akkurat nå er jo Tinder den åpenbare plattformen.

Skrevet
Fluefisker1 skrev (2 timer siden):

Ja, akkurat det som er problemet. Hvor kan vi introverte treffe hverandre…? Er jo en kvinne som er lik venninnene du beskriver jeg ønsker å treffe… Ikke akkurat noen vits i å arrangere introvertfestival, da møter det opp sånn cirka tre stykker😅

Nei gudene vet. 😄 Det er jo vanskelig når de ofte trives hjemme og ikke er ute på farten. Men de fleste av oss treffer jo folk på jobb, kafeer, gjennom venner osv. Selv om en liker seg hjemme så må en jo ut i ny og ne, til og med de introverte. Og man må jo heller ikke være helt lik en partner. Man kan være hjemme og styre med sitt selv om partner vil ut på tur en gang i blant. 

• Liker 1
Skrevet
Fluefisker1 skrev (2 timer siden):

Hva med å chatte da? Kan en jo sitte hjemme og gjøre😊. En kan da bli godt kjent med folk over chat hvis en bruker litt tid på det. Kanskje finner en ut at en vil møtes tilslutt. 

• Liker 1
Skrevet
GrønnNellik68 skrev (2 timer siden):

Hva med å chatte da? Kan en jo sitte hjemme og gjøre😊. En kan da bli godt kjent med folk over chat hvis en bruker litt tid på det. Kanskje finner en ut at en vil møtes tilslutt. 

Ja, det går an, og har prøvd det også. Har prøvd nettdating, vært på dater og ble forhold ut av det også, men varte ikke i det lange løp. Har ikke gitt opp, da, ønsker å finne en introvert kvinne som det klaffer med😊

Skrevet

Ja, jeg er kvinne og føler det slik. Har følt det slik hele livet. Er 40 nå, og har heldigvis en kjæreste som heller ikke er så veldig sosial. Litt mer enn meg, men det går greit.

Det med reising er ikke noe jeg liker veldig godt, men iblant kan jeg reise om det er et sted jeg virkelig ønsker å dra til. Liker ikke at enkelte bare vil reise for å reise, fordi det gir status.

Hyklere er jo de som reiser mye; de som poster på facebook om at folk er miljøsvin, vi må bry oss mer om miljøet etc., vi må bli like "gode" mennesker som dem. Og så en stund senere poster de om at de er på en helgetur til London, Paris, Berlin, de skal reise til Asia i sommerferien etc. Sånne folk er hyklere som burde tvinges til å leve slik de prøver å tvinge andre til å leve.

Null flyreiser på sånne, skulle bare mangle slik de later som om de er bedre og mer miljøvennlige enn alle oss andre - nå må de vise det i praksis. 😄

Anonymkode: c0829...cba

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.9.2021 den 21.25):

Jeg er sånn. 

Anonymkode: 1dc0f...f62

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...