Maiava88 Skrevet 10. september 2021 #1 Skrevet 10. september 2021 (endret) Litt mer spesifikt, hvorfor fikk jeg pfizer og hun som satt ved siden av meg, under vaksineringen, moderna? Vi har begge fått pfizer som dose 1. Kan det ha noe med intervallene å gjøre? Mellom mine doser gikk det 4 uker, mens for hun som fikk moderna hadde det gått ett par uker til. Noen som faktisk har en forklaring på dette, og ikke bare synser? Endret 10. september 2021 av Maiava88
rosemarin Skrevet 10. september 2021 #2 Skrevet 10. september 2021 Maiava88 skrev (1 minutt siden): Litt mer spesifikt, hvorfor fikk jeg pfizer og hun som satt ved siden av meg, under vaksineringen, moderna? Vi har begge fått pfizer som dose 1. Kan det ha noe med intervallene å gjøre? Mellom mine doser gikk det 4 uker, mens for hun som fikk moderna hadde det gått ett par uker til. Noen som faktisk har en forklaring på dette, og ikke bare synser? Tror det er helt tilfeldig 1
powerpuffen Skrevet 10. september 2021 #3 Skrevet 10. september 2021 (endret) Maiava88 skrev (2 minutter siden): Litt mer spesifikt, hvorfor fikk jeg pfizer og hun som satt ved siden av meg, under vaksineringen, moderna? Vi har begge fått pfizer som dose 1. Kan det ha noe med intervallene å gjøre? Mellom mine doser gikk det 4 uker, mens for hun som fikk moderna hadde det gått ett par uker til. Noen som faktisk har en forklaring på dette, og ikke bare synser? Tror det er helt tilfeldig. Var 10 uker mellom mine, og jeg fikk dobbel pfizer Endret 10. september 2021 av Lacuna
Gjest Saph Skrevet 10. september 2021 #4 Skrevet 10. september 2021 Kommunen min fikk begge deler så de brukte begge deler. Tilfeldig hvem som fikk hva.
Maiava88 Skrevet 10. september 2021 Forfatter #5 Skrevet 10. september 2021 Ah… Okei. Ja, det er jo en grei forklaring 😂 Jeg skal ikke klage. Hun som fikk moderna ble skikkelig dårlig i flere dager. Jeg var redusert i noen dager bare…
Blekkulfina Skrevet 10. september 2021 #6 Skrevet 10. september 2021 Pfizer og Moderna er likestilte vaksiner, så de gis om hverandre uten spesielle hensyn annet enn tilgjengelighet.
Heisann12345 Skrevet 10. september 2021 #7 Skrevet 10. september 2021 Vi har fått inn flere moderna enn pfizer vaksiner. Hvis de skal ha pfizer som dose 2, har flere steder lenger ventetid, og da får noen tilbud om moderna i stedet.
Djungelvrål Skrevet 10. september 2021 #8 Skrevet 10. september 2021 De er like men Moderna har 3 ganger mer virkestoff. 1
Gjest Småbrukmann Skrevet 10. september 2021 #9 Skrevet 10. september 2021 Jeg tok 2 dose i går. Første var pfizer og andre dose var moderna. Svaret var at man får bare utdelt det man får. Å det er som bingo hvem som får hva... da de er veldig like. Men de sa også at kryssvaksinering er bedre enn bare de som får pfizer på dose 1 og 2. da moderna har mere covid topper. Men jeg vet ikke svaret på om det er riktig..
TurkisVase Skrevet 11. september 2021 #10 Skrevet 11. september 2021 Peonjenta skrev (9 timer siden): De er like men Moderna har 3 ganger mer virkestoff. Nei, de er ikke like. I tillegg til doseforskjellen, er noen små ulikheter i mRNA-koden. I tillegg er fettpartiklene som pakker inn mRNA-koden forskjellig. Dette kan ha betydning. Lagringsbetingelsene til vaksinene er også ulike. Vaksinene har store likheter, men like er de ikke. 3
Anbefalte innlegg