AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #1 Skrevet 10. september 2021 Hvordan var andre svangerskap sammenlignet med første? Ble dere større? Mindre? Kom magen tidligere eller senere? Mer eller mindre symptomer? Anonymkode: eaa24...9b5
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #2 Skrevet 10. september 2021 Nei, ble ikke større, men magen kom tidligere. Ca. samme mengde plager, men andre plager. Bekkenløsning i første svangerskap, ingenting i andre. Kvalm i andre, ingenting i første. F. eks. Anonymkode: 9d8d2...cda
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #3 Skrevet 10. september 2021 Tidligere stor mage, bedre i rygg og bekken (men også flinkere å lytte til kroppen), generelt mindre klager. Første kom derimot en mnd før tiden, er nå til termin med andre, og ingen tegn på fødsel foreløpig. Anonymkode: e17cb...e91
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #4 Skrevet 10. september 2021 For meg var første svangerskap bra og andre svangerskap veldig tungt. Men eg var noe meir overvektig andre gongen. Anonymkode: 6f9f0...5c7
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #5 Skrevet 10. september 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Hvordan var andre svangerskap sammenlignet med første? Ble dere større? Mindre? Kom magen tidligere eller senere? Mer eller mindre symptomer? Anonymkode: eaa24...9b5 Magen kom tidligere. Formen var lik som første svangerskap. Men fikk noen ekstra plager. Gikk opp ca like mye. Anonymkode: 14bf1...667
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #6 Skrevet 10. september 2021 Formen var like bra i begge svangerskap. Magen kom tidligere, men ble ikke like stor som med første. Babyen var også mindre den gangen. Med tredje var også formen like bra, og magen var vel enda litt mindre. Men da var babyen like stor som første gangen 🤷🏻♀️ Anonymkode: edc83...342
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #7 Skrevet 10. september 2021 Magen kom tidligere og ble litt større. Mer plager med bekkenet og jeg var mer kvalm i 1. trimester. I tillegg ble jeg innlagt med premature rier i uke 32 og hadde forliggende morkake slik at jeg måtte ha keisersnitt. Men psykisk var andre graviditeten mye enklere enn første graviditeten, jeg tok mer hensyn til meg selv og jeg taklet søvnmangelen i tredje trimester mye bedre enn første gangen. Så jeg synes at til tross for at det fysisk var tyngre gang nummer to så var det alt i alt en bedre graviditet enn med nummer én. Anonymkode: 41d4c...435
strawberryjaw Skrevet 10. september 2021 #8 Skrevet 10. september 2021 Mye tyngre enn første 😆 7 år mellom. For det første var jeg veldig mye kvalm denne gangen. Spøy som en idiot i 15 uker. Sist slapp jeg unna med litt kvalme nå og da. Jeg fikk mye tidligere mage. Første svangerskap kunne skjules til jeg var snart 30 uker. Denne gangen var det håpløst etter uke 16 omtrent. Samme startvekt begge gangene. Magen er også mye større (og jeg har enda 7 uker igjen....). Bekkenløsning, ryggsmerter, bryst som nærmest eksploderer... jeg tror jeg slapp billig unna første gang. Har generelt hatt flere symptomer og «plager» i andre svangerskap. Spent på fødselen! Hadde en veldig grei og fin fødsel sist. Så er jeg spent på om det er samme kjønn denne gangen! Om det kan være en faktor til forskjellene.
Arkana Skrevet 11. september 2021 #9 Skrevet 11. september 2021 Mitt andre svangerskap var det klart mest slitsomme av de tre. Hele svangerskapet var en endeløs rekke av forkjølelser etterfulgt av enten bihulebetennelse eller bronkitt og hele tredje trimester var jeg helt utslitt og hadde masse kynnere og nedpress. Fødselen var imidlertid kjapp og grei. Første og tredje svangerskap var mye enklere.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #10 Skrevet 11. september 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hvordan var andre svangerskap sammenlignet med første? Ble dere større? Mindre? Kom magen tidligere eller senere? Mer eller mindre symptomer? Anonymkode: eaa24...9b5 Ble større. Magen kom tidligere. Mindre symptomer, og hadde faktisk en mye tyngre fødsel som andregangsfødende. Anonymkode: bb884...2f9
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #11 Skrevet 11. september 2021 Magen kom senere i andre, kanskje fordi jeg hadde hyperemesis i første og ble så slank at magen vistes tydeligere. Opplever at jeg har hatt mer energi i svangerskap nummer to, helt til nå: 6 uker igjen og magen er så tung at jeg dauer 🙈 Første trimester i andre var preget av oppkast og kvalme, men heldigvis ingen hyperemesis denne gangen. Ingen særlige bekkenplager denne gangen heller. Men lytter veldig til kroppen. og svangerskapet har gått myyyyye fortere enn første! Anonymkode: 7a75d...ae4
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #12 Skrevet 11. september 2021 Tungt. Første - lett svangerskap med etter hvert en del komplikasjoner og prematur fødsel. Lav vektoppgang. Symfysemål på streken hele veien. Minimalt med symptomer. Andre - mye tyngre da det var mindre tid til hvile med en aktiv ettåring å holde følge med. Ukomplisert svangerskap, men med tett oppfølging grunnet komplikasjonene i første. Magen kom før, symfysemålet likt som med første i uke 24, men derifra økte det til jeg var øverst på det mørke feltet på slutten. Vektoppgangen lik frem til den uken jeg fødte nr 1 og så kom det 3-4 kg til de siste ukene. Veldig luktsensitiv og en del uvel i første trimester. Fødselen lengre og vondere. Anonymkode: f1449...922
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #13 Skrevet 11. september 2021 Mye tyngre andre gang. Men jeg hadde et veldig lett første svangerskap. Med første merket jeg knapt svangerskapet utover at magen vokste. Magen kom mye tidligere med nr. 2, og jeg ble mye større. Babyen var og stor, da. Mer kvalm (ingen oppkast, men følte meg fyllesyk i 6-7 uker i strekk i første trimester), ganske mye plaget av bekkenløsning siste trimester. Sov dårlig, og. Fødselen var mye enklere, da. Med første ble jeg igangsatt, og det tok nesten to døgn fra start til babyen var ute, 8-10 timer aktiv fødsel. Med nr. to tok det ni timer fra første tegn på fødsel til babyen var ute, 2-3 timer aktiv fødsel, kanskje. Anonymkode: 9750c...2b8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå