Gjest Balsam Skrevet 7. oktober 2002 #1 Skrevet 7. oktober 2002 Flere som syns det er litt for kaldt og mørkt ute? Blir litt tung i hodet og fryser og blir litt deprimert av høsten i år, jeg. :cry: Håpe det blir bedre mot jul!!!! :D :D :D Balsam.
Gjest care Skrevet 7. oktober 2002 #2 Skrevet 7. oktober 2002 Oj, jeg elsker høsten. Elsker at høstmørket og kulden kommer. Jeg synes for min del at denne tiden av året er den mest kosete tiden. Jeg tenner levende lys hver dag. Både morgen(frokost) og kveld. Tasser rundt i ulltøffler og store/myke gode genser. Drikker te og holder meg varm. Siden du ikke liker høsten bør du dessto prøve å gjøre noe positivt og koselig ut av den. Hva med å kose deg med et langt varmt bad. Slukk lyset og tenn masse stearinlys og ta med deg inn, gjerne noen duftelys som gjør deg glad. Se frem til julen og at vi skal begynne på et nytt år. Begynn å planlegge julen og gaveinnkjøp. Lei deg masse gode videofilmer og fordyp deg i sofaen med et godt ullteppe. Ja det er faktisk mye man kan kose seg med. Men hvis det er slik at du blir skikkelig deprimert av mørket, bør du vurdere lysbehandling. Lykke til :blunke:
Gjest Balsam Skrevet 7. oktober 2002 #3 Skrevet 7. oktober 2002 Får prøve å tenne noen stearinlys og bare slappe av da. Så går det vel over. Tror jeg må trene litt også, for det pleier jo å hjelpe også. Balsam
Gjest Lea Skrevet 7. oktober 2002 #4 Skrevet 7. oktober 2002 Jeg er også høstdeppa. Småslapp/halvsyk. Det er kaldt og mørkt. Har masse jeg skulle gjort, så sofaen er nedprioritert. Forsover meg masse, men ikke for mye. Dagene er lange. Men jeg vet at kroppen instiller seg etter årstidene sånn etterhvert. I november blir alt bedre. Prøv å finne på noe å glede deg til FØR julen. Det pleier å hjelpe på mitt humør!
Gjest Kid-aahhhh Skrevet 8. oktober 2002 #5 Skrevet 8. oktober 2002 Jeg er også høstdeppa... har masse å gjøre, men får ikke gjort noe som helst. Dette er jo for så vidt ikke noe nytt fenomen. Tingene pleier å løse seg litt om høsten, men ikke i år. Nuvel, skal vel ikke klage mer nå. Dere får kose dere!
Klips Skrevet 8. oktober 2002 #6 Skrevet 8. oktober 2002 Er det noe man kan gjøre for å trøste de høstdeppa? Min mor har hatt høst/vinterdepresjoner i alle år, men jeg føler at jeg kommer litt til kort siden jeg ikke har det slik selv. Vil ikke komme med masse overfladiske råd, men vil gjerne at hun skal se litt lysere på det.
Tusenfryd Skrevet 8. oktober 2002 #7 Skrevet 8. oktober 2002 MadTV er tilbake Kakaoen (Regia, naturligvis) er innkjøpt Høsten - bare kom, jeg er klar!
Linsi Skrevet 8. oktober 2002 #8 Skrevet 8. oktober 2002 Jeg er også kjempeglad i høsten, men har tidligere lidd av store høstdepresjoner. Her kommer mine stalltips...: -ikke legge seg ned på sofaen med en gang en kommer hjem. -gjøre ting... -begynn å tren (jada, jeg har nettopp begynt selv og har aldri hatt mer overskudd) -og her kommer mitt beste tips: gå tur, hver dag! Uannsett vær, og nyt de flotte fargene. -Det er absolutt lov å kose seg inne med kakao, stearinlys og vafler med rørt syltetøy fra sommeren.
Midnattsol Skrevet 8. oktober 2002 #9 Skrevet 8. oktober 2002 Synes dette er en kjeeempekoselig tid jeg. Ja, det er kaldt ute, og kaldere blir det, men man kan gjøre så masse koselige ting inne i varmen mens det blåser og er mørkt og kaldt ute og vinteren nærmer seg. Mørket gjør meg ingenting, for jeg fra nord-norge og vant med mørketida. Synes det er så kos å tenne stearinlys, slappe av og kose meg. Og jeg GLEEEDER meg til JUL!!!! Og jeg gleder meg faktisk til det begynner å snø litt. Hm..*glede glede* Også er høstfargene så fine da! Gjør det beste ut av det. KOS DERE!!
Henna Skrevet 8. oktober 2002 #10 Skrevet 8. oktober 2002 Jeg blir litt sentimental når høsten kommer. Men på en koselig måte. De "nye" fargene, så de nakne trærne, fram med skjerf og ullsokker. Og klage over kulda når du kommer inn med røde kinn og nese. Litt av sjarmen idet også Men det blir også mange sene morgener. Ingen tvil om at dyna er best da :-? Mange kvelder under ullteppet med MadTV i vente!!
Gjest Delilah Skrevet 8. oktober 2002 #12 Skrevet 8. oktober 2002 Jeg syns også høsten kan være litt tung noen ganger. Mange gode råd og tips her, så jeg slenger meg på med noen forslag jeg også! - Ring en god venninne og bare prate om alt og ingenting - Tenne masse lys som det er nevnt her før. Det skaper så koselig stemning Kan med hell kombineres med god rødvin, musikk, eller et skikkelig "koseprogram" på TV. - Ta en fredagskveld enten alene, eller med noen venninner og lei maasse videofilmer! Både filmer dere ikke har fått sett, og kanskje noen gode, gamle favoritter som tåler å sees flere ganger. Eller hva med en serie? - Ta en "plei deg selv kveld". Hvor du tar en lang dusj eller et varmt bad. Ansiktsmasker, bodylotion, hårkur, lakke negler osv, osv...Pleier å hjelpe bra på humøret - La kropp og sjel synke litt inn i høst stemningen. Ta deg tid til å reflektere over stort og smått - og prøv å se for deg at vi mennesker også har ulike sykluser i løpet av året, akkurat som naturen! - Les dikt, og skriv dikt - Se på bilder i gamle fotoalbum - Trening hjelper som det er nevnt. Aerobic, dans og svømming er ypperlig! - Har du hund? Eller kan du låne en? Gå en tur i skogen med bikkja. Umulig å være i dårlig humør da :D - Planlegg julen og sett opp ønskeliste! Ihvertfall føler jeg at ting lettner sånn ut i november igjen.. Da er det ikke lenge til jul som jeg alltid ser fram til. Og etter det - går det mot lysere tider igjen! Forøvrig er jeg spesielt glad i våren jeg da Håper du får en fortsatt fin høst!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå