Gå til innhold

Tips til påsmurtvarianter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber i kantine og vi prøver å variere den påsmurte brødmaten litt, men det blir jo ofte mye av det samme. Så jeg lurer rett og slett på om noen her har tips til hva man kan ha på f.eks en ciabatta? Kriteriet er at det ikke kan være for dyrt og det kan ikke være veldig tidkrevende. 

Fra før har vi ost/skinke, skinke/eggesalat, kyllingsalat, kyllingfilet, mozarella/tomat..

Hva ville du helst likt å hatt på en baguette til lunsj?

Anonymkode: f5e48...a21

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Philadelphia med spekeskine/skinke og grønnsaker 

Anonymkode: 8a2cb...414

• Liker 2
Skrevet

Hva som helst som ikke er stappa fullt av majones eller andre syrlige "dressinger". 

Anonymkode: aa0b8...c4d

• Liker 1
Skrevet

Salami, pesto og salat/agurk/tomat 

• Liker 1
Skrevet

Omelett med paprika og ost i.

Hardkokt egg og tomat

Brie, spekeskinke og rødløk

Fiskepudding, agurk og majones

Skrevet (endret)

Reker, laks og en veganer-variant.

Endret av Eeemil
Skrevet

Pesto (gjerne vegansk om dere finner det, da blir det vegansk og melkeallergivennlig), bønnespirer/alfaspirer, ruccola,  paprika/tomat 

Anonymkode: 8aa6a...2e2

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Pesto (gjerne vegansk om dere finner det, da blir det vegansk og melkeallergivennlig), bønnespirer/alfaspirer, ruccola,  paprika/tomat 

Anonymkode: 8aa6a...2e2

Det finnes flere typer vegansk pesto :)

Anonymkode: 0b334...d96

• Liker 1
Skrevet

Rødbetehummus med avocado 

Plantebasert ost med agurk og paprika er et stort savn. 

Anonymkode: 0b334...d96

• Liker 1
Skrevet

Mine favoritter:

En lys baguett, liker ikke når de blir for grove, og er virkelig lei ostebriksen de hele tiden skal bruke på arbeid 😫

Pålegg: Ost og skinke, eggerøre og salami, kreolsk kylling med litt rødløk og agurk. Finnes aldri som et valg, men reker og egg MEN uten majones 😄

Anonymkode: 69beb...785

Skrevet

Salami eller spekeskinke og Brie.

Anonymkode: 38615...ebc

Skrevet

Tunfisksalat, eggerøre og bacon, kylling, pesto og syltet rødløk

Skrevet

Omelett (kan variere ingrediensene), kyllingsalat i ulike smaker som byttes ut (pesto, curry, rød pesto, cæsardressing, gresk med oliven og fetaost), skinke og bytte ut osten innimellom (f.eks brie), karbonade, pizzabaguette gratinert kjapt i ovnen, laks og eggerøre, laks og kremost, humus med f.eks paprika og salat, rugbrød med brunost, waldorfsalat med kylling/kalkunpålegg til jul, syltet rødløk og roastbiff/stek, reker. 

Er enig med de som skriver det er mye dressinger. Dette synes jeg var kjipt da jeg slanket meg. Mye majones utgjør en del kalorier. Et alternativ er å servere dressing/majones i små skåler på siden slik at de som vil kan ta / velge mengden selv. 

Er det noen mulighet for å gjøre avtaler med en nærbutikk? F.eks snart-utgått-på-dato-varer? Slik som pålegg, diverse grønnsaker, dressinger? 

Anonymkode: 42e36...827

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...