Gjest Gjest Skrevet 26. september 2005 #1 Skrevet 26. september 2005 Jeg har fått tilsendt noe jeg uttrykkelig sa at jeg IKKE ville ha og jeg nekter å betale for det. Har noen opplevd det samme? Hvordan løste du det? Takker for svar.
Gjest katti Skrevet 26. september 2005 #2 Skrevet 26. september 2005 har du tatt kontakt med firmaet?? da bruker det som regel å ordne seg.
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2005 #3 Skrevet 26. september 2005 Send det i retur og reserver deg mot telefonselgere og adressert reklame.
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2005 #4 Skrevet 26. september 2005 Send det i retur og reserver deg mot telefonselgere og adressert reklame. ← Har reservert meg mot begge disse for over ett år siden.
Apple- Skrevet 27. september 2005 #5 Skrevet 27. september 2005 Det er faktisk sånn at når du har fått tilsendt noe du ikke har bestillt, har du lov til å beholde uten å betale for det! Det finnes presedens på dette ifm en sak i fjor (forfjor?) om et postordrefirma som drev/driver med salg av undertøy og sokker. Har ikke tid til å finne dokumentasjon for dette nå, men tenker du finner det på Forbrukerrådet sine sider; http://www.forbrukerradet.no/ eller i angrerettloven, muligens forbukerkjøpsloven, disse finner du på http://www.lovdata.no/all/index.html Anbefaler også å kontakte firmaet som sendte deg varene, helst skriftlig (så har du dokumentasjon), bruk e-post eller fax hvis du syns det er for pes å sende brev. Skriv uttrykkelig at du har sagt på forhånd at du ikke ville ha varen, vis til tidligere kommunikasjon. Beklager at jeg ikke kan hjelpe mer, men lykke til!
gaja Skrevet 27. september 2005 #6 Skrevet 27. september 2005 (endret) slettet Endret 12. januar 2006 av gaja
Gjest katti Skrevet 27. september 2005 #7 Skrevet 27. september 2005 Dere som har reservert dere for lenge siden må vist reservere dere nå på begynnelsen av 2006.De har fått et nytt system vistnok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå