Gå til innhold

Økologiske bananer - erfaring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har så dårlig erfaring med økologiske bananer. De er ofte svarte/brune og harde i midten, og har en ekkel konsistens. Dette er snakk om 8/10 ganger. Har dere lik erfaring? Har blitt påvirket(opplyst) til/om at øko er bedre særlig til barn. 

Anonymkode: 911ca...55c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Merker meg at bøyen på de ikke er like vanlige.

Sikkert mer vanskelig for de på bøyeavdelingen å bøye de.

Anonymkode: 26077...424

Skrevet

Kjøper Änglamark bananer på coop og ja de er ofte noe mer moden enn de ikke-økologiske bananene, men det gjør meg ingenting. Har ikke opplevd at de har vært slik du beskriver. Man ser jo ofte på skallet om de er dårlige.

Anonymkode: ba70d...f2f

• Liker 1
Skrevet

Se på folkeopplysningen (NRK) og økologisk landbruk, så får du svaret. 

Skrevet

Synes konsistensen og smaken er mye bedre enn de vanlige, men de blir dessverre fort brune.. 

Anonymkode: 9a767...242

Skrevet

Kjøper kun øko bananer og har gjort det i 15 år, de konvensjonelle er så sprøyta at jeg ikke vil ta på de engang. 

Har aldri opplevd noe av det du beskriver, ikke engang når jeg kjøper flere klaser på 40% dato are og bruker i kaker og smoothie.

Merkelig at du har hatt så dårlig erfaring?

Anonymkode: 7b08b...ab2

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Synes konsistensen og smaken er mye bedre enn de vanlige, men de blir dessverre fort brune.. 

Anonymkode: 9a767...242

Tror du at du hadde klart å skille de på blindtest hvis de var av samme slag men bare en var økologisk?

Skrevet

Spiller det noen rolle. Bananene har jo tøffa over Atlanteren på et svært oljeslukende fraktskip. Hvorfor ikke spise hjemmdyrka fruktose/fiber? 

Anonymkode: 6c98f...fad

Skrevet
Doktor Dyregod skrev (1 time siden):

Tror du at du hadde klart å skille de på blindtest hvis de var av samme slag men bare en var økologisk?

Ja, det hadde jeg.

Jeg har abonnert på økologisk frukt og grønt i nesten 20 år, og vet alt om forskjeller i smak og konsistens. Noe sier meg at du ikke har tilsvarende grunnlag for å uttale deg - du har bare sett et program på TV, lzm.

Anonymkode: 86790...dce

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, det hadde jeg.

Jeg har abonnert på økologisk frukt og grønt i nesten 20 år, og vet alt om forskjeller i smak og konsistens. Noe sier meg at du ikke har tilsvarende grunnlag for å uttale deg - du har bare sett et program på TV, lzm.

Anonymkode: 86790...dce

Rart at du vet min kompetanse. Men nok om det å være ufin. Hørt mange si at det er så mye bedere på alle måter. Men mattilsynet sliter med å skille de i et laboratorie. Da føler jeg at folk kjenner det de ønsker å kjenne. Sier ikke at det gjelder deg, men jeg synes det er litt rart. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...