AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #1 Skrevet 10. september 2021 Har så dårlig erfaring med økologiske bananer. De er ofte svarte/brune og harde i midten, og har en ekkel konsistens. Dette er snakk om 8/10 ganger. Har dere lik erfaring? Har blitt påvirket(opplyst) til/om at øko er bedre særlig til barn. Anonymkode: 911ca...55c
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #2 Skrevet 10. september 2021 Merker meg at bøyen på de ikke er like vanlige. Sikkert mer vanskelig for de på bøyeavdelingen å bøye de. Anonymkode: 26077...424
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #3 Skrevet 10. september 2021 Kjøper Änglamark bananer på coop og ja de er ofte noe mer moden enn de ikke-økologiske bananene, men det gjør meg ingenting. Har ikke opplevd at de har vært slik du beskriver. Man ser jo ofte på skallet om de er dårlige. Anonymkode: ba70d...f2f 1
Doktor Dyregod Skrevet 10. september 2021 #4 Skrevet 10. september 2021 Se på folkeopplysningen (NRK) og økologisk landbruk, så får du svaret.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #5 Skrevet 10. september 2021 Synes konsistensen og smaken er mye bedre enn de vanlige, men de blir dessverre fort brune.. Anonymkode: 9a767...242
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #6 Skrevet 10. september 2021 Kjøper kun øko bananer og har gjort det i 15 år, de konvensjonelle er så sprøyta at jeg ikke vil ta på de engang. Har aldri opplevd noe av det du beskriver, ikke engang når jeg kjøper flere klaser på 40% dato are og bruker i kaker og smoothie. Merkelig at du har hatt så dårlig erfaring? Anonymkode: 7b08b...ab2 2
Doktor Dyregod Skrevet 10. september 2021 #7 Skrevet 10. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Synes konsistensen og smaken er mye bedre enn de vanlige, men de blir dessverre fort brune.. Anonymkode: 9a767...242 Tror du at du hadde klart å skille de på blindtest hvis de var av samme slag men bare en var økologisk?
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #8 Skrevet 10. september 2021 Spiller det noen rolle. Bananene har jo tøffa over Atlanteren på et svært oljeslukende fraktskip. Hvorfor ikke spise hjemmdyrka fruktose/fiber? Anonymkode: 6c98f...fad
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #9 Skrevet 10. september 2021 Doktor Dyregod skrev (1 time siden): Tror du at du hadde klart å skille de på blindtest hvis de var av samme slag men bare en var økologisk? Ja, det hadde jeg. Jeg har abonnert på økologisk frukt og grønt i nesten 20 år, og vet alt om forskjeller i smak og konsistens. Noe sier meg at du ikke har tilsvarende grunnlag for å uttale deg - du har bare sett et program på TV, lzm. Anonymkode: 86790...dce
Doktor Dyregod Skrevet 10. september 2021 #10 Skrevet 10. september 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, det hadde jeg. Jeg har abonnert på økologisk frukt og grønt i nesten 20 år, og vet alt om forskjeller i smak og konsistens. Noe sier meg at du ikke har tilsvarende grunnlag for å uttale deg - du har bare sett et program på TV, lzm. Anonymkode: 86790...dce Rart at du vet min kompetanse. Men nok om det å være ufin. Hørt mange si at det er så mye bedere på alle måter. Men mattilsynet sliter med å skille de i et laboratorie. Da føler jeg at folk kjenner det de ønsker å kjenne. Sier ikke at det gjelder deg, men jeg synes det er litt rart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå