Gå til innhold

Ny jobb, og er usikker på meg selv.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har startet i ny jobb, folk er veldig fornøyde med meg, men jeg har alltid vært en usikker person uansett hvilke tilbakemeldinger jeg får. Nå er jeg ekstra sliten da den nye jobben er svært tung. Jeg er ikke lengre den tøffe og sterke jenta, og graver meg selv i et dypt hull. I morgen er det nok bedre. Jeg har mye kunnskap, kommer godt overens med de «kloke og gamle». Jeg er selv ganske ung. Jeg kommer godt overens med de med sterk personlighet, som har bein i nesa, og som andre med litt mer usikker personlighet ikke kommer så godt overens med. Jeg er ganske ny, men kommer meg fort inn i rutiner da jeg kan det jeg holder på med, dette ser kollegaer. Jeg er svært ansvarsfull, om jeg ser det er noe som mangler eller spørsmål om endring av ting for at arbeidsmiljø/arbeid skal bli bedre så tar jeg dette opp med både med leder og på personalmøte osv. Jeg er utadvendt, effektiv, gjør pliktene mine, er ikke redd for å dra en spøk, og eller vise følelser. Disse følelsene som kanskje ikke er like populært på en arbeidsplass (irritasjon) som jeg kan vise, forstår kollegaene mine godt, da de har de samme irritasjonene selv. Men, slik som nå, så sitter jeg å tenker, og har smålig angst. «Tenk vist, hva om, synes de jeg er teit? Sa jeg noe galt?» osv.. Der er slitsomt å ha slike tanker. 

I denne jobben jeg jobber i er det veldig mye å gjøre. Jeg kan ærlig si at jeg har aldri jobbet på en mer hektisk plass før, å jeg har jobbet på mange steder. (Grunnet at jeg har kun levd på ekstravakter, dette er min første faste jobb). Det er så tungt at jeg ender opp med at jeg svetter som om jeg skulle vært på trening. Og dette hver eneste vakt. Det er stress fra 07:30 til jeg går hjem. Vi er 3 stk på jobb, med veldig mange å hjelpe, vi har ansvaret for både kjøkken, mat, pleie, medisiner, og vask. I dag kjente jeg at jeg lukter svette, ikke direkte fra armhulene men ellers på kroppen.  Grunnen til at jeg svettet ekstra på denne dagen og på denne plassen er fordi vi går og går hele dagen. På en arbeidsdag går jeg i snitt 13k skritt. Jeg står mye, og i dag har jeg brukt flere timer på å sortere avfall, og mye avfall. Jeg følger med på hva vi mangler, og jeg har da tatt styringa med å kaste alt som er gammelt. Ingen har tatt fatt i det, og som da resulterer i at jeg (sorteringsfreak) hjemme tar tak i. Når jeg kommer inn for rapport sier hun ene da (som jeg har blitt ganske Close med) at «lukter litt stramt her» men hun sier det diskret. Jeg føler meg både skamfull og flau angående at jeg luktet svette i dag.. Svarer da på en humoristisk måte at «haha, det er altså så mye å gjøre her, så lukta kommer nok fra meg» 😂 Synes dette var litt ubehagelig. Den andre grunnen til at jeg er redd for å svette ekstra nå, er fordi jeg har plager med eksem under armene grunnet deodoranter som jeg ikke tåler. Må da gå på hydrokortison, å da kan det begynne å lukte. 

Jeg kan komme med forslag, som kanskje ikke er så godt gjennomtenkt, og som jeg kanskje skammer meg for å ha sagt, jeg kan ha sagt noe dumt, og så sier da kollega at «hvorfor gjør du det?» kanskje på en litt sånn spørrende måte som «hvorfor er det så viktig for deg?» som om at det var en dum eller rar ting å si. Eller slik som «nei! Det kan vi ikke gjøre, da dette er alvorlig» Jeg føler meg veldig truffet, og redd de skal tenke på meg som dum eller rar, eller at jeg ikke skal være godt likt.. Har ellers vært ganske populær på alle de stedene jeg har jobbet på. Men jeg, slik som alle andre kan føle med dum. 

Ellers får jeg mye skryt, gjerne fra den eldre garde, som har travet i 30 år. De synes jeg er kjempeflink, har sagt det fremfor sjef. De sier jeg står på, og som synes jeg er veldig veldig flink. Sjefen også synes at jeg er svært dyktig, sjefen har sagt det flere ganger. De viser tillit til meg, ikke bare den eldre garde, men også andre. Men så er det min usikkerhet som tar overhånd. Om jeg har sagt noe, eller gjort noe. Virker som at alle de positive tingene døyver ut med en gang det er en liten ting som kan være negativt ladet.. Jeg er så opptatt av å gjøre alt feilfritt, og perfekt, for jeg ønsker at folk skal like meg, og eller sette pris på at de skal på vakt sammen med meg.  

Anonymkode: c9e78...8b2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer med ny jobb! Det er alltid tøft å være ny på en arbeidsplass med nye rutiner og folk. Men ikke la egne tanker ødelegge for deg selv.

Når jeg leser innlegget ditt så ramser du jo opp en rekke positive egenskaper. Du høres jo egentlig ut som en drømmeansatt. Kanskje du bør jobbe litt med usikkerheten din? Og det er lov å ikke være perfekt som person. Vi gjør alle vårt beste. Det er naturlig å bli svett når man er i aktivitet på jobb, og kollegaen din burde ikke sagt det på den måten. Jeg er sikker på at du er en dyktig ansatt! Ikke la noen andre, inklusiv deg selv, få deg til å tro noe annet. 

Husk dette: 

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg har mye kunnskap, kommer godt overens med

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

kommer meg fort inn i rutiner da jeg kan det jeg holder på med

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg er svært ansvarsfull

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg er utadvendt, effektiv, gjør pliktene mine, er ikke redd for å dra en spøk, og eller vise følelser.

Du er jo gull verdt som ansatt, du gidder å gjøre det andre ikke har gjort! 

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ingen har tatt fatt i det, og som da resulterer i at jeg (sorteringsfreak) hjemme tar tak i.

Ta til deg disse ordene: 

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ellers får jeg mye skryt, gjerne fra den eldre garde, som har travet i 30 år. De synes jeg er kjempeflink, har sagt det fremfor sjef. De sier jeg står på, og som synes jeg er veldig veldig flink. Sjefen også synes at jeg er svært dyktig, sjefen har sagt det flere ganger. De viser tillit til meg, ikke bare den eldre garde, men også andre. Men så er det min usikkerhet som tar overhånd.

Anonymkode: c8027...ea3

• Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporing. 

Moonshine, mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...