Gå til innhold

Vått bryllup i innsjø. Bunad?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror det har tørnet fullstendig for en venninne av meg, eller så har hun lest alt for mange kjærlighetsromaner. 

Hun har invitert oss på et bryllup til sommeren igjen  der vielsen skal ta sted på en knøtt liten øy utenfor badeplassen her. Det er en liten øy vi pleier å vasse ut til, siden det er langgrundt nesten så langt øyet rekker. 

Tanken er at vi skal stå rundt og se på. Så skal bruden (hun) ros ut dit i "brudeferd i Hardanger stil". 

Greit nok det, men antrekk er det man vanligvis skal bruke i et bryllup. For meg er det bunad. 

Vil ikke bunaden ta skade om jeg bader med den? Eller bør man velge en annen kjole? Strømper, sminke??? 

Bunaden kostet flerfoldige tusen, og var en konfirmasjonsgave. Jeg vil jo helst at den ikke skal bli ødelagt på et så teit arrangement. Mannen min pleier også å bruke bunad i bryllup, og han er også veldig skeptisk. 

Ikke hørt hva de andre jeg kjenner har tenkt enda, men er det noen som har vært med på noe slikt og har erfaringer? 

Bunadskoene nekter jeg å vasse ut med, så da blir det i bare strømpebuksa, og bunadssølvet kan hun glemme at jeg har på. 

Ellers er jeg litt skeptisk til hele greia hun har funnet på i hodet sitt. 

Anonymkode: bccdf...2be

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Haha noe av det rareste påfunnet jeg har hørt om! 

Selvsagt skal du ikke vasse med bunaden, den kan bli ødelagt. Hvis de på død og liv skal gjennomføre denne sinnsyke planen så hadde jeg møtt i shorts, tskjorte og badesandaler. Og jeg hadde ikke giddet å gå i vannet om det ikke var minst 20 grader i både vann og luft. 

Interessant å vite hva bestemor og gamle tante Olga synes om dette 😂

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 6
Skrevet

Jeg hadde rodd over og gjemt jolla på andre sida holmen. Ville stilt i en rimelig sommerkjole, en ødelegger ikke bunaden på sånne stunt!

Anonymkode: 4f03c...85f

• Liker 4
Skrevet

Ikke bruk bunaden din!

Annet praktisk spørsmål; dersom det er så langgrunt, er hun sikker på at det går an å ro med alle de hun tenker seg skal være i båten?

Anonymkode: 878ff...fa7

• Liker 4
Skrevet

Hvor grunt er det da? Jeg ville såklart ikke vasset i bunad eller bunadssko, men om det er 20cm grunt vann så er det jo bare å ta av sko og strømpebukse og heise opp stakken :P Ingen har vel tenkt at gjestene skal vasse med klær eller sko nedi vannet vel? Skjønner ikke helt at du tenker noen skal det? Ikke at jeg hadde hatt så lyst til å vasse til en vielse uannsett da men ja.

(Skal sies at jeg nok ikke hadde orket å ta på bunad til en utendørsvielse om sommeren, høres varmt og ubehagelig ut uannsett.)

Anonymkode: 0935b...865

• Liker 3
Skrevet

Da hadde jeg nok heller stått på land med kikkert og sett vielsen derfra. Alt det rare man skal lese :overrasket: 

Anonymkode: 38459...ab6

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...