Gå til innhold

I hvilken uke hadde dere samtale om keisersnitt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har søkt om planlagt keisersnitt: Hvilken uke søkte dere, når ble dere innkalt til samtale og hvordan gikk samtalen for seg? Hadde dere mannen med?

Og til slutt: Hva ble utfallet for deg, fikk du keisersnitt innvilget og hvis ja: på hvilket grunnlag?

Anonymkode: fca19...139

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg søkte om det via fastlegen i uke 12, jeg var til samtale med fødselslege 24 og fikk det da innvilget. Samtalen foregikk ved at jeg fortalte hvordan jeg opplevde forrige fødsel og hvorfor jeg nå ønsket keisersnitt. Jeg fikk det innvilget fordi jeg hadde en traumatisk vaginal fødsel med førstemann som endte med en stor fødselsskade. 

Anonymkode: fa8d4...dcd

• Liker 1
Skrevet

Gikk til oppfølging på sykehuset pga risikosvangerskap. Var i uke 29 da jeg fortalte at jeg ønsket keisersnitt. Legen sa ok, og det var det. 

Anonymkode: bc286...f99

Skrevet

Hadde oppfølging på poliklinikken. Sa fra til en lege der at jeg ønsket å søke om keisersnitt pga forrige fødsel. Hun sa at da skulle hun henvise meg for det hos dem. Var da i uke 24. Hadde time 2 uker senere for oppfølging, og de hadde da innvilget det uten at jeg måtte til samtale. Var veldig godt å bli hørt uten mye styr. 

Anonymkode: b9313...634

Skrevet

Kan man be om keisersnitt fordi man er redd for å føde- eller må det være en medisinsk tilstand / feilstilling av barn etc? 

Anonymkode: 2d4a3...63e

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Kan man be om keisersnitt fordi man er redd for å føde- eller må det være en medisinsk tilstand / feilstilling av barn etc? 

Anonymkode: 2d4a3...63e

Nei, det kan man ikke. "Alle" er jo redd for å føde. KS er en stor operasjon som ikke deles ut til alle og enhver. 

Anonymkode: fe621...b08

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...