Gå til innhold

Gardasil 9, HPV vaksine.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fortsatt HPV-smitte, så gynekologen skrev ut vaksine til meg. Det føltes ubehagelig å si at jeg syns det er dyrt og ho var typ "så da skriver jeg ut HPV-vaksina og så må du ta den på vaksinesenteret". 

Men så ser jeg at den koster nesten 1500 PR sprøyte? I tillegg til honorar hver gang jeg må på vaksinesenteret, som er på 340 kr. 

Jeg skjønner jo at den må tas, men på uføretrygd er det ikke sånn at jeg bare har 2000 kr hver 3 mnd😭

Anonymkode: e95e4...8a9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1495 koster den. + 340 i honorar :)

Screenshot_20210910-193343_Chrome.jpg

Skrevet

Ryddet for brukerdebatt og svar til det. 

_popcorn_, mod

Skrevet

Siden svaret mitt ble moderert vekk tar jeg kortversjonen til andre som finner denne tråden; Gardasil koster 1381 og synonympreparatet  Cervarix koster 925, fastlegen kan skrive ut resept som du kjøper på apoteket og så så settes den på fastlegekontoret. 

Anonymkode: dffa5...8f5

Skrevet

Tok den selv nettopp, betaler selv pga alder. Selve sprøyten kostet ca 1200 og det kostet 200 å få injeksjonen satt på legekontor. Altså 1400 kr x 3 sprøyter blir det, fordelt over et halvt år omtrent. 

Anonymkode: 70289...ccf

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Har fortsatt HPV-smitte, så gynekologen skrev ut vaksine til meg. Det føltes ubehagelig å si at jeg syns det er dyrt og ho var typ "så da skriver jeg ut HPV-vaksina og så må du ta den på vaksinesenteret". 

Men så ser jeg at den koster nesten 1500 PR sprøyte? I tillegg til honorar hver gang jeg må på vaksinesenteret, som er på 340 kr. 

Jeg skjønner jo at den må tas, men på uføretrygd er det ikke sånn at jeg bare har 2000 kr hver 3 mnd😭

Hva mener du med HPV smitte, kjønnsvorter eller en annen type?

Anonymkode: 976ac...eef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...