AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #1 Skrevet 10. september 2021 Hva mener du? Anonymkode: 00554...8bf 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #2 Skrevet 10. september 2021 Er bare han til venstre som har hullete jeans her da. Men ja, det er uformelt. Med mindre du er i et kreativt yrke, da tror jeg det er større aksept for det. Men er du lærer, advokat, økonom, nei. Anonymkode: 2829a...e13 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #3 Skrevet 10. september 2021 Nei, ikke hvis du jobber som lærer. Hu dama så bra ut de hullete jeansene. Verre å vise kløft og lår. Anonymkode: 2e14e...885
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #4 Skrevet 10. september 2021 Ja, definitivt. Anonymkode: 59a00...b2a
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #5 Skrevet 10. september 2021 Er vel enkelte yrker hvor det ikke er "greit", selv om jeg ikke helt ser hvorfor en advokat med hullete jeans skulle være dårligere enn en med mer formell bekledning. Er seniorrådgiver i departement, går gjerne med hullete jeans uten at noen rynker på nesa.. Anonymkode: e2ba4...4cc 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #6 Skrevet 11. september 2021 Det kommer helt an på hvor du jobber. Sjefen min hadde hullete jeans på jobb i går. Hos oss er det helt innafor, kollegene mine bruker alt fra skjørt/kjole og høye hæler til turklær. Anonymkode: d1daf...a52
Cata Skrevet 11. september 2021 #7 Skrevet 11. september 2021 Ja, det synes jeg. Klær bør være hele og rene når man er på jobb.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #8 Skrevet 11. september 2021 Ja, jeg synes det er fritidsklær. Anonymkode: 9e708...525
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #9 Skrevet 11. september 2021 Cata skrev (6 minutter siden): Ja, det synes jeg. Klær bør være hele og rene når man er på jobb. Har du noen begrunnelse for dette? Opplever at folk sier at klær bør være "hele" og rene, men ikke så mange har noen god begrunnelse for sitt syn her. Selv forstår jeg egentlig ikke hvorfor hullete jeans skulle være upassende på jobb. Hvem har liksom definisjonsretten på hva som er passende? Man kan jo gjøre en jobb like godt enten man går i hullete jeans eller med vanlige jeans uten hull? Forstår at det ikke akkurat passer seg å komme naken og at grensen må gå et sted. Men hvorfor skal grensen gå ved hullete jeans? Anonymkode: 122e7...e60 2
Cata Skrevet 11. september 2021 #10 Skrevet 11. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har du noen begrunnelse for dette? I de fleste jobber er man i kontakt med folk på et eller annet vis og fokus skal være på jobben som utføres, ikke på klærne. Skitne eller hullete klær vil for mange virke distraherende og man begynner å lure på om den som bærer klærne slomser slik med vilje (ikke gidder vaske eller ikke gidder ta på helt tøy) eller om vedkommende bare ikke bryr seg - og om det gjenspeiler seg i jobben vedkommende gjør. Gjelder ikke bare hullete jeans, men også hullete gensere og sko og egentlig hullete og skitne hvasomhelst. I en del jobber skal klærne også virke som et beskyttende lag og da hjelper det lite hvis det er hull i dem.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #11 Skrevet 11. september 2021 Kommer an på yrket. Anonymkode: 95bab...d15 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #12 Skrevet 11. september 2021 Så dere sier med andre ord at Morten Harket ikke hadde fått jobb hos dere? Anonymkode: 00554...8bf 5
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #13 Skrevet 11. september 2021 Cata skrev (38 minutter siden): I de fleste jobber er man i kontakt med folk på et eller annet vis og fokus skal være på jobben som utføres, ikke på klærne. Skitne eller hullete klær vil for mange virke distraherende og man begynner å lure på om den som bærer klærne slomser slik med vilje (ikke gidder vaske eller ikke gidder ta på helt tøy) eller om vedkommende bare ikke bryr seg - og om det gjenspeiler seg i jobben vedkommende gjør. Gjelder ikke bare hullete jeans, men også hullete gensere og sko og egentlig hullete og skitne hvasomhelst. I en del jobber skal klærne også virke som et beskyttende lag og da hjelper det lite hvis det er hull i dem. Så er spørsmålet hvorfor du tenker at hullete klær kan være distraherende? Jeg tenker at det er en del av livet at folk kler seg forskjellig, og jeg ser ikke hvorfor man ikke skal klare å holde fokuset på jobb fordi noen har på seg hullete jeans? Man behøver jo ikke ha blikket festet på jeansene. Det med å ikke gidde ha på seg helt tøy, jeg tror heller det handler om at man liker stilen. Jeg synes heller ikke at hullete jeans ikke er et "helt tøy", ja det har hull, men det fortsatt et fullverdig klesplagg tenker jeg. En T-skjorte er jo et helt tøy det også, sel om det ikke dekker armene. I jobber der det er nødvendig at klær beskytter er det noen ganger nødvendig å kle seg etter det, men dette gjelder jo ikke alle yrker. Anonymkode: 122e7...e60 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #14 Skrevet 11. september 2021 Jeg har aldri skjønt vitsen med å kjøpe ferdig utslitt tøy. Blir klær hullete, så lapper en de, bruker til hagearbeid/malertøy eller kasserer. På mange arbeidssteder er en bedriftens ansikt, da passer det seg ikke å gå ferdig utslitt. Uformelle kleskoder kan også være lurt å følge Anonymkode: 5114e...78e 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #15 Skrevet 11. september 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Har du noen begrunnelse for dette? Opplever at folk sier at klær bør være "hele" og rene, men ikke så mange har noen god begrunnelse for sitt syn her. Selv forstår jeg egentlig ikke hvorfor hullete jeans skulle være upassende på jobb. Hvem har liksom definisjonsretten på hva som er passende? Man kan jo gjøre en jobb like godt enten man går i hullete jeans eller med vanlige jeans uten hull? Forstår at det ikke akkurat passer seg å komme naken og at grensen må gå et sted. Men hvorfor skal grensen gå ved hullete jeans? Anonymkode: 122e7...e60 Man kan jo like gjerne si at det er akkurat det samme hva man går kledd i, uansett. Hvorfor ikke ta på den raknede strømpebuksen, eller dressbuksen som er spjæret i baken, eller rett og slett gå i pysjamas? Eventuelt kan man spørre om hvorfor hullete jeans er greit, men ikke hullete dress eller genser? Anonymkode: 12648...de4
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #16 Skrevet 11. september 2021 4 hours ago, Cata said: I de fleste jobber er man i kontakt med folk på et eller annet vis og fokus skal være på jobben som utføres, ikke på klærne. Skitne eller hullete klær vil for mange virke distraherende og man begynner å lure på om den som bærer klærne slomser slik med vilje (ikke gidder vaske eller ikke gidder ta på helt tøy) eller om vedkommende bare ikke bryr seg - og om det gjenspeiler seg i jobben vedkommende gjør. Gjelder ikke bare hullete jeans, men også hullete gensere og sko og egentlig hullete og skitne hvasomhelst. I en del jobber skal klærne også virke som et beskyttende lag og da hjelper det lite hvis det er hull i dem. Helt uenig. Hadde feks psykologen min plutselig troppet opp i hullete jeans en dag så hadde jeg faktisk syntes det var dritkult. "Shit, han er menneskelig og gidder ikke bry seg om hva folk synes". Timene med han hadde ikke blitt noe dårligere. Men folk er forskjellige. Faktisk litt skuffet over at du av alle er så rigid, på akkurat dette. Har digget ting du har skrevet innpå her tidligere Anonymkode: 6112e...29a 3
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #17 Skrevet 11. september 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Så dere sier med andre ord at Morten Harket ikke hadde fått jobb hos dere? Anonymkode: 00554...8bf Som musiker, selvsagt. Anonymkode: 3d407...947
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #18 Skrevet 11. september 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Så dere sier med andre ord at Morten Harket ikke hadde fått jobb hos dere? Anonymkode: 00554...8bf Hvis Morten Harket dukker opp på jobbintervju i bedriften jeg jobber i, ville han neppe kommet i hullete jeans. Anonymkode: 74c33...bd2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #20 Skrevet 11. september 2021 5 hours ago, Lea said: Jeg synes det er fint jeg da😁 Jeg også😎 Anonymkode: 49159...588
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå