AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #1 Skrevet 10. september 2021 Opprettet en profil her i dag så litt usikker hvordan forumet fungerer og hvor jeg skal poste dette innlegget, men jeg tror det passer under "karriere og jobb" ettersom dette er jobbrelatert. Jeg har en kollega som har vært pågående og vist interesse, holdt lenge avstand, men sa til slutt at vi kunne møtes utenfor jobb, men da KUN som venner og ikke noe mer. Oppførselen hans skremte meg og jeg bestemte meg for å unngå vedkommende. Har hatt litt kontakt på sosiale medier... Men nå hører jeg fra andre kolleger, kolleger som han stoler på og som har betror seg til, om at han har snakket om meg. Han har løyet om at han har ligget med meg. Kollegene sa det ikke rett ut, men jeg skjønte fort at det var det han hadde sagt. Disse kollegene stoler på meg og jeg har ikke fått lov til å fortelle hva de har sagt. Nå er jeg mildt sagt forbannet, men jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Jeg kan ikke si noe til han, for da blir kollegene mine sint på meg. Jeg er sjokkert og forbannet. Jeg kan ikke la han slippe unna med dette, vel? Anonymkode: eb7e2...5fc
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #2 Skrevet 10. september 2021 Jeg har opplevd det samme, rent bortsett fra at jeg ikke fikk forbud mot å si noe. Jeg strente rett bort til ham og sa noe slikt som "Jeg hører at du har lagt med meg. Alle vet visst det, bortsett fra meg, for jeg har ikke lagt med deg. Kan du forklare dette?" Så sto han der og var flau, klarte ikke si noe, så jeg bare gikk. Ganske sikker på at han ikke ville spre den løgnen igjen, og at såpass mange hadde fått det med seg at ryktet var dødt og begravet. Det var det også. Kanskje ikke fineste måte å gjøre det på, men jeg ble så forbanna. Anonymkode: b387e...91e 3
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #3 Skrevet 10. september 2021 Jeg har opplevd det samme. Jeg ba vedkommende tipse kona hans. Ops.. Anonymkode: 49363...abb 4
Gjest Blondie65 Skrevet 10. september 2021 #4 Skrevet 10. september 2021 Jeg hadde gjort det samme som Ab...91e. Det er jo det eneste som fungerer! Og de kollegene dine kan ikke først fortelle deg dette for deretter å forby deg å gjøre noe med det!
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #5 Skrevet 10. september 2021 Og han heter...? Dette høres kjent ut. Anonymkode: b78fd...8d2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #6 Skrevet 10. september 2021 Eller så kan du si: "jeg har ikke samtykket til å ligge med deg. Har du ligger med meg" (Vent på svaret hans) Sier han "ja" svarer du: "det er voldtekt og det anmelder jeg". Sier han "nei" svarer du: "så hvorfor lyver du om det til x og y"? Det hadde vært dritkult om du tok det på mail så du får det skriftlig, og så sender du respondansen til leder og aktuelle kollegaer 😎 Anonymkode: e5823...5d5 6
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #7 Skrevet 10. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har opplevd det samme, rent bortsett fra at jeg ikke fikk forbud mot å si noe. Jeg strente rett bort til ham og sa noe slikt som "Jeg hører at du har lagt med meg. Alle vet visst det, bortsett fra meg, for jeg har ikke lagt med deg. Kan du forklare dette?" Så sto han der og var flau, klarte ikke si noe, så jeg bare gikk. Ganske sikker på at han ikke ville spre den løgnen igjen, og at såpass mange hadde fått det med seg at ryktet var dødt og begravet. Det var det også. Kanskje ikke fineste måte å gjøre det på, men jeg ble så forbanna. Anonymkode: b387e...91e Jeg lovte at jeg ikke skulle si det til han. Det er to nære venner/kolleger av han som fortalte det. Han stoler på dem og jeg ødelegger vennskapet deres om jeg gjør det. Ikke at jeg bryr meg om vennskapet deres, men jeg lovte kollegene å holde tett om det, så da føles det feil å si det. Men dette handler om meg og mitt rykte. Mannen er en rundbrenner. Anonymkode: eb7e2...5fc
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #8 Skrevet 10. september 2021 Blondie65 skrev (5 minutter siden): Jeg hadde gjort det samme som Ab...91e. Det er jo det eneste som fungerer! Og de kollegene dine kan ikke først fortelle deg dette for deretter å forby deg å gjøre noe med det! Vet ærlig talt ikke hva jeg skal gjøre. Så ekkelt og kvalmende. Har lyst å ta det opp med leder. Disse kollegene sa ikke rett ut at han sagt at vi har ligget sammen, men det var ingen tvil om at det var det de siktet til. Anonymkode: eb7e2...5fc
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #9 Skrevet 10. september 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Eller så kan du si: "jeg har ikke samtykket til å ligge med deg. Har du ligger med meg" (Vent på svaret hans) Sier han "ja" svarer du: "det er voldtekt og det anmelder jeg". Sier han "nei" svarer du: "så hvorfor lyver du om det til x og y"? Det hadde vært dritkult om du tok det på mail så du får det skriftlig, og så sender du respondansen til leder og aktuelle kollegaer 😎 Anonymkode: e5823...5d5 Vurderer å gjøre dette altså… Anonymkode: eb7e2...5fc
Alliecay Skrevet 10. september 2021 #10 Skrevet 10. september 2021 vell.. har ikke gjort dette selv, men ei venninde av meg gjorde dette: Hun var i litt samme situasjon, hvor en kollega hadde overtalt henne til å møtes utenfor jobb, oppført seg rett og slett ufyselig og slesk, og siden gått å skrytt av å a fått henne i sengs till alle bak ryggen hennes. Hennes måte å håntere dette, derimot var å.. rett og slett gi han samme leksa. "vet du, har ikke møtt en eneste mann som kunne tilfredstille meg på aldri så lenge. Han siste hadde verken utstyr eller kunnskap, han begynte til og med å grine i senga" Så kan man vell se hvor fort han endrer de løgnende.. Enter står han ved det, og outer seg selv som en helt udugeligt sengekammerat... Eller så endrer han fløyta fort. 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #11 Skrevet 10. september 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Opprettet en profil her i dag så litt usikker hvordan forumet fungerer og hvor jeg skal poste dette innlegget, men jeg tror det passer under "karriere og jobb" ettersom dette er jobbrelatert. Jeg har en kollega som har vært pågående og vist interesse, holdt lenge avstand, men sa til slutt at vi kunne møtes utenfor jobb, men da KUN som venner og ikke noe mer. Oppførselen hans skremte meg og jeg bestemte meg for å unngå vedkommende. Har hatt litt kontakt på sosiale medier... Men nå hører jeg fra andre kolleger, kolleger som han stoler på og som har betror seg til, om at han har snakket om meg. Han har løyet om at han har ligget med meg. Kollegene sa det ikke rett ut, men jeg skjønte fort at det var det han hadde sagt. Disse kollegene stoler på meg og jeg har ikke fått lov til å fortelle hva de har sagt. Nå er jeg mildt sagt forbannet, men jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Jeg kan ikke si noe til han, for da blir kollegene mine sint på meg. Jeg er sjokkert og forbannet. Jeg kan ikke la han slippe unna med dette, vel? Anonymkode: eb7e2...5fc Jeg fikk sjefen til å konfrontere vedkommende i saken min når en tidligere kollega påstå at han hadde ligget med meg og at jeg ventet hans barn. Da spurte sjefen han konkrete spørsmåler som en enkel kunne huske svarene uten å måtte tenke seg om, om man kjente personen godt nok. Han kunne ikke svare på når jeg har bursdag eller hvor gammel jeg var. Ikke kunne han fortelle hvor jeg bodde ettersom han hadde aldri vært hjemme hos meg. Han visste heller ikke når jeg kom på og gikk av skift, men jeg kunne svare på alt om han siden han hadde vært ganske så fritt talende om seg selv både til meg og andre på jobben. Det kom fram i ettertid at han hadde løyet om flere og mistet jobben like før covid inntraff norge for 1år siden. Anonymkode: cdf26...5f6
Gjest Blondie65 Skrevet 10. september 2021 #12 Skrevet 10. september 2021 Alliecay skrev (13 minutter siden): vell.. har ikke gjort dette selv, men ei venninde av meg gjorde dette: Hun var i litt samme situasjon, hvor en kollega hadde overtalt henne til å møtes utenfor jobb, oppført seg rett og slett ufyselig og slesk, og siden gått å skrytt av å a fått henne i sengs till alle bak ryggen hennes. Hennes måte å håntere dette, derimot var å.. rett og slett gi han samme leksa. "vet du, har ikke møtt en eneste mann som kunne tilfredstille meg på aldri så lenge. Han siste hadde verken utstyr eller kunnskap, han begynte til og med å grine i senga" Så kan man vell se hvor fort han endrer de løgnende.. Enter står han ved det, og outer seg selv som en helt udugeligt sengekammerat... Eller så endrer han fløyta fort. FANTASTISK!
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #13 Skrevet 10. september 2021 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Jeg har opplevd det samme, rent bortsett fra at jeg ikke fikk forbud mot å si noe. Jeg strente rett bort til ham og sa noe slikt som "Jeg hører at du har lagt med meg. Alle vet visst det, bortsett fra meg, for jeg har ikke lagt med deg. Kan du forklare dette?" Så sto han der og var flau, klarte ikke si noe, så jeg bare gikk. Ganske sikker på at han ikke ville spre den løgnen igjen, og at såpass mange hadde fått det med seg at ryktet var dødt og begravet. Det var det også. Kanskje ikke fineste måte å gjøre det på, men jeg ble så forbanna. Anonymkode: b387e...91e «Jeg hører at du har lagt med meg»? Ikke lært å bøye verb eller? Anonymkode: d0bf0...d88 2
Alliecay Skrevet 10. september 2021 #14 Skrevet 10. september 2021 (endret) 6 minutter siden, AnonymBruker said: «Jeg hører at du har lagt med meg»? Ikke lært å bøye verb eller? Anonymkode: d0bf0...d88 takket være dette geniale funnet av Blondie65 tror jeg kanskje denne videoen sier alt vi trenger om denne unødvendige trangen til å rakke ned på noe så simpelt som en setning du godt forsto selv om den kanskje ikke er grammatisk rett : https://youtu.be/J7E-aoXLZGY kan vi nå gå tilbake til det denne forumstråden FAKTISK omhandler, og legge petty typing corrections bak oss? Endret 10. september 2021 av Alliecay 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #15 Skrevet 10. september 2021 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Opprettet en profil her i dag så litt usikker hvordan forumet fungerer og hvor jeg skal poste dette innlegget, men jeg tror det passer under "karriere og jobb" ettersom dette er jobbrelatert. Jeg har en kollega som har vært pågående og vist interesse, holdt lenge avstand, men sa til slutt at vi kunne møtes utenfor jobb, men da KUN som venner og ikke noe mer. Oppførselen hans skremte meg og jeg bestemte meg for å unngå vedkommende. Har hatt litt kontakt på sosiale medier... Men nå hører jeg fra andre kolleger, kolleger som han stoler på og som har betror seg til, om at han har snakket om meg. Han har løyet om at han har ligget med meg. Kollegene sa det ikke rett ut, men jeg skjønte fort at det var det han hadde sagt. Disse kollegene stoler på meg og jeg har ikke fått lov til å fortelle hva de har sagt. Nå er jeg mildt sagt forbannet, men jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Jeg kan ikke si noe til han, for da blir kollegene mine sint på meg. Jeg er sjokkert og forbannet. Jeg kan ikke la han slippe unna med dette, vel? Anonymkode: eb7e2...5fc Altså. Her høres det ut som en litt frykt kultur bksndt noen av gutta på jobben. Denne løgberen har sikkert satt folk i saksa med andre løyner tidligere. Og derfor sier de i fra til deg. De tror neppe på det heller siden de sier ifra. Da kan det av og til være en lur ting å bare la det skure å gå bittelitt. Og la han på et tidspunkt drite seg skikkelig ut. Om du har litt is i magen, så skjer det som regel på et tidspunkt. Gå litt stille i dørene, så kanskje får du også med seg noe du kan ta der og da. Sier du noe som bare kollegene vet, så vender de deg bare ryggen. Og du får ikke vite noe mer. Har vært borti sånt og andre lignende episoder tidligere. Og har som regel ordnet seg av seg selv. Noen ganger kan det være lurt å ta opp problemet med sjefen om han er kul. Sist jeg gjorde det var det en som begynte å sabotere for meg, fordi jeg ikke ville ligge med han. Som han sa alle andre hadde gjort. Jeg sa at jeg var ikje interessert i å lage noe trøbbel på jobben. Men at hvis jeg skulle fortsette å gjøre min jobb på en god måte, så måtte jeg også vite at jeg hadde noen i ryggen. Og det fikk jeg. For han begynte å sabotere, så det gikk ut over min bedrift og meg. Men det gikk også ut over andre, da jeg tok opp noen bestillinger for dem. Som han saborterte leveringstider på. Så da fikk gutta "mine" tatt et oppgjør iht at det var registrert sen levering på det de skulle ha via meg og det jeg skulle ha. Da ble det plutselig litt skummelt for han å saborterte mer. For jeg hadde jo dokumentert bestillinger osv. Hvis du er ute etter å bråke om det, kan det fort bli at de andre trekker seg unna. Så anbefaler å unngå det. Med mindre sjefen, tar et møte og sier at han ikke ønsker slike rykter på arbeidsplassen uten å nevne hvor det kommer fra. Anonymkode: 906ac...dee
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #16 Skrevet 10. september 2021 Alliecay skrev (32 minutter siden): vell.. har ikke gjort dette selv, men ei venninde av meg gjorde dette: Hun var i litt samme situasjon, hvor en kollega hadde overtalt henne til å møtes utenfor jobb, oppført seg rett og slett ufyselig og slesk, og siden gått å skrytt av å a fått henne i sengs till alle bak ryggen hennes. Hennes måte å håntere dette, derimot var å.. rett og slett gi han samme leksa. "vet du, har ikke møtt en eneste mann som kunne tilfredstille meg på aldri så lenge. Han siste hadde verken utstyr eller kunnskap, han begynte til og med å grine i senga" Så kan man vell se hvor fort han endrer de løgnende.. Enter står han ved det, og outer seg selv som en helt udugeligt sengekammerat... Eller så endrer han fløyta fort. Den er god. Si ifra til de gutta som ga beskjed, at du tar igjen uten å sladre på den. Og servere den historia i lunsjen Anonymkode: 906ac...dee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå