Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, han ble lett lurt. Kanskje han er lettlurt?

Skrevet

Lettlurt hvis vi tror på at han traff fire rein med et skudd?

Skrevet

dette var en test fra språkrådet og norges dysletikerforbund..

poenget var jo og skyte 4 rein på et skudd, trur noen att andre er så lettlurte (ha....i et ord til og med:-)...)

Skrevet
dette var en test fra språkrådet og norges dysletikerforbund..

poenget var jo og skyte 4 rein på et skudd, trur noen att andre er så lettlurte (ha....i et ord til og med:-)...)

Jeg skjønner ikke artikkelen, da den umulig kan være sann. Det er nesten ikke teoretisk mulig en gang å gjøre det som står der.

Jeg skjønner heller ikke hva skidrow har forsøkt å skrive. Litt punktsetting og en og annen fullstendig settning hadde nok hjulpet på, men jeg er ikke så sikker.

Skrevet

ok, her kommer skjeversjonen.

hva må du skyte med for og komme gjenom 3 dyr og komme så langdt inn i det 4 dyret att det dør?

kpt,nelson bandt en gang mange slaver på en rekke for og prøve ut nye kuler til kanonen sin, han klarte og komme igjenom 4 slaver.(men da var kulene runde).

munchausen(skrives ca slik trur jeg) smurte ei kule med fett og skøyt da igjenom en hel flokk med fugler, han var en eventyrfigur.

så kommer rikmannen og skyter 4 store reinsdyr på et skudd!!!!

du skal bruke mye krutt og streffe mye mørt kjøtt for og klare det om du forstår hva jeg mener.

også til slutt har vi da meg som prøver og forklare dette, og selv om jeg har dysleksi så burde vel linken hvert forståelig nokk.

Skrevet

Ikke at jeg har peiling på jakt, men jeg trodde de brukte hagl eller no sånt, slik at det liksom kom mer enn en kule liksom?

hørtes ut som om det var ganske vanlig at mer enn et dyr ble drept hvis man ikke var forsiktig og fulgte reglene..

Det er også en liten stund siden nelson drev på. Våpnene har utviklet seg *litt* siden den gang..

Skrevet

Jeg blir så lei folk som må pirke på tegnsetting osv. i innlegg. Det var ikke noe problem å forstå hva Skidrow skrev. Skal kun de som har perfekt norsk få skrive på dette forumet?

Ikke at jeg har peiling på jakt, men jeg trodde de brukte hagl eller no sånt, slik at det liksom kom mer enn en kule liksom?

Jeg har heller ikke peilig på jakt, men jeg trodde da ikke man skjøt rein med hagle ???? Hagle er vel for fugl og event. småvilt, mens man bruker rifle på større dyr?

Det er også en liten stund siden nelson drev på. Våpnene har utviklet seg *litt* siden den gang..

Likevel er det ganske drøyt å felle fire så store dyr med et skudd...

Skrevet
Jeg blir så lei folk som må pirke på tegnsetting osv. i innlegg. Det var ikke noe problem å forstå hva Skidrow skrev. Skal kun de som har perfekt norsk få skrive på dette forumet?

Jeg har heller ikke peilig på jakt, men jeg trodde da ikke man skjøt rein med hagle ???? Hagle er vel for fugl og event. småvilt, mens man bruker rifle på større dyr?

Likevel er det ganske drøyt å felle fire så store dyr med et skudd...

Litt off topic:

Jeg bruker hagle når jeg jakter elg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...