AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #1 Skrevet 10. september 2021 Jeg har en kjæreste som nå ønsker å innføre kopp og skål i heimen. Inkludert fløtemugge og sukkerbitskål Og for meg, så minner det meg om husstander før 90-tallet der vi alle serverte kaffe med kopp og skål. Inkludert meg. Hans ønske får meg litt ufrivillig til å tenke på pensjonister og de som er i litt den eldre generasjonen. Når sant skal sies er kjæresten min 14 år eldre enn meg. Men jeg ser ikke på han som en pensjonist på en god stund enda. Etter litt videre refleksjoner, så slo det meg at det er veldig mange år siden jeg dro ut på besøk og fikk servert kaffe med kopp og skål. Og at jeg egentlig ser på det som både harry og udatert. Jeg vet ikke hvorfor. Mens kjæresten min ser på det som en slags luksuriøs restaurantgreie. Og mener at veldig mange serverer kaffe med kopp og skål hjemme. Og fløtemugge er visst helt ultimat luksus for han. Så vi har derfor helt forskjellige oppfattelser. For jeg mener at folk flest bruker krus. Så da lurer jeg på: serverer dere kaffe med kopp og skål hjemme? Også når dere ikke har besøk? Anonymkode: fcc5a...b9c
mereo Skrevet 10. september 2021 #2 Skrevet 10. september 2021 Det bruker jeg egentlig bare til fint eller besøk, ikke når det bare er meg og mannen. 9
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #3 Skrevet 10. september 2021 Har det noe å si hva andre har eller hva andre mener? Jeg tenker det at det er en veldig søt og uskyldig greie at han har et så stort ønske om noe sånt. Med mindre han er av typen som krever at absolutt alt i heimen skal være på hans måte, så synes jeg det var en veldig liten ting å be om.. og dersom du vanligvis bestemmer majoriteten av interiøret, synes jeg absolutt at han bør få medhold her 😅 Anonymkode: 3c19d...b73 24
Gjest loveli Skrevet 10. september 2021 #4 Skrevet 10. september 2021 Synes det høres skikkelig koselig ut jeg!
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #5 Skrevet 10. september 2021 Det bruker vel de fleste til fint? Har det ikke selv da, enda, men om/når jeg arver vil jeg bruke det. Anonymkode: ad935...05b 6
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #6 Skrevet 10. september 2021 Det er jo så koselig å få servert kaffe på den måten. Ja, vi gjør det noen ganger. Nå bruker jeg melk i kaffen så det har jeg alltid i fløtemugge. Anonymkode: 919e8...bc0 11
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #7 Skrevet 10. september 2021 Nå høres jeg både dum og ung ut, noe jeg sikkert også er, men hva mener dere med "kopp og skål"? Hva har dere kaffen i hvis dere ikke har den i kopp til vanlig?😅 Anonymkode: 98353...1f9 2
Gjest DramaTheLama Skrevet 10. september 2021 #8 Skrevet 10. september 2021 Nei. Her får folk kaffe i en mumikopp og melk er i kartong i kjøleskapet.
mereo Skrevet 10. september 2021 #9 Skrevet 10. september 2021 (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nå høres jeg både dum og ung ut, noe jeg sikkert også er, men hva mener dere med "kopp og skål"? Hva har dere kaffen i hvis dere ikke har den i kopp til vanlig?😅 Anonymkode: 98353...1f9 Det er snakk om mer fint kaffeservise enn vanlig kaffekrus/kopp. Sånn bestemor tar fram til jul og 17. mai. Endret 10. september 2021 av mereo 4
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #10 Skrevet 10. september 2021 Altså, det er jo litt gammeldags, men der har ingenting med harry å gjøre Anonymkode: 8c989...ad8 18
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #11 Skrevet 10. september 2021 mereo skrev (4 minutter siden): Det er snakk om mer fint kaffeservise enn vanlig kaffekrus/kopp. Sånn bestemor tar fram til jul og 17. mai. Ah, det bruker jeg alltid når jeg drikker te, så er visst litt gammeldags av meg der da. Når jeg drikker kaffe bruker jeg bare vanlig krus (eller kopp som jeg feilaktig kaller det). Anonymkode: 98353...1f9 3
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #12 Skrevet 10. september 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Har det noe å si hva andre har eller hva andre mener? Jeg tenker det at det er en veldig søt og uskyldig greie at han har et så stort ønske om noe sånt. Med mindre han er av typen som krever at absolutt alt i heimen skal være på hans måte, så synes jeg det var en veldig liten ting å be om.. og dersom du vanligvis bestemmer majoriteten av interiøret, synes jeg absolutt at han bør få medhold her 😅 Anonymkode: 3c19d...b73 Nei, jeg bestemmer ingenting her. Vi har vært sammen i fire år, men bor ikke sammen. Har på denne tiden ikke engang fått noe gehør for å få en plass til klær eller tannbørsten min. Jeg er bare nysgjerrig på hva andre tenker om kopp og skål 🙂😇 Anonymkode: fcc5a...b9c
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #13 Skrevet 10. september 2021 Jeg syns det er koselig å bruke middags- og kaffeservise når jeg har besøk, men pleier ikke bruke det når det kun er meg/oss. Har både i «pent» og hverdagsservise (sistnevnte er vel Rosendal eller noe sånt), men drikker av glass, krus eller evt vannflaske hjemme - rett og slett fordi det er plass til mer i et krus pluss at jeg ikke helt ser poenget med tefat under. Men syns som sagt det er både fint og koselig når jeg/vi har besøk. Aldri tenkt på det som harry, heller tvert i mot, at det er mer ordentlig og elegant. Anonymkode: 8665f...d4e 5
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #14 Skrevet 10. september 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg har en kjæreste som nå ønsker å innføre kopp og skål i heimen. Inkludert fløtemugge og sukkerbitskål Og for meg, så minner det meg om husstander før 90-tallet der vi alle serverte kaffe med kopp og skål. Inkludert meg. Hans ønske får meg litt ufrivillig til å tenke på pensjonister og de som er i litt den eldre generasjonen. Når sant skal sies er kjæresten min 14 år eldre enn meg. Men jeg ser ikke på han som en pensjonist på en god stund enda. Etter litt videre refleksjoner, så slo det meg at det er veldig mange år siden jeg dro ut på besøk og fikk servert kaffe med kopp og skål. Og at jeg egentlig ser på det som både harry og udatert. Jeg vet ikke hvorfor. Mens kjæresten min ser på det som en slags luksuriøs restaurantgreie. Og mener at veldig mange serverer kaffe med kopp og skål hjemme. Og fløtemugge er visst helt ultimat luksus for han. Så vi har derfor helt forskjellige oppfattelser. For jeg mener at folk flest bruker krus. Så da lurer jeg på: serverer dere kaffe med kopp og skål hjemme? Også når dere ikke har besøk? Anonymkode: fcc5a...b9c Mener du kopp og tefat? Isåfall ja. Men ikke til hverdags. Det dyre serviset som kun benyttes ved spesielle anledninger består naturligvis av kopp og tefat. Det er helt vanlig. Til hverdags bruker vi krus. Men hvis vi feks. skal ha en ekstra hyggelig søndagsfrokost så tar jeg frem kopp og tefat. Jeg er enig i at det er en litt lukseriøs restaurant greier. Å det liker hvertfall jeg. Sukkerskål og fløtemugge har jeg også. Men det brukes kun til jul. Anonymkode: 3a4f9...173 3
Fufu Skrevet 10. september 2021 #15 Skrevet 10. september 2021 Kanskje dere skal investere i noen vaskekluter også? 3
mereo Skrevet 10. september 2021 #16 Skrevet 10. september 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Ah, det bruker jeg alltid når jeg drikker te, så er visst litt gammeldags av meg der da. Når jeg drikker kaffe bruker jeg bare vanlig krus (eller kopp som jeg feilaktig kaller det). Anonymkode: 98353...1f9 Vet ikke om jeg vil si gammeldags, for jeg har egentlig begynt å tenke mer «hvorfor ikke bruke det når man først har det». Spesielt om det er oppvaskmaskin vennlig. Oppriktig litt usikker på forskjellen mellom kaffekopp og krus, konseptet er vel i grunn det samme 4
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #17 Skrevet 10. september 2021 mereo skrev (4 minutter siden): Vet ikke om jeg vil si gammeldags, for jeg har egentlig begynt å tenke mer «hvorfor ikke bruke det når man først har det». Spesielt om det er oppvaskmaskin vennlig. Oppriktig litt usikker på forskjellen mellom kaffekopp og krus, konseptet er vel i grunn det samme Ja, jeg har et servise inkl. tekanne som jeg fikk til konfirmasjonen min og har egentlig brukt det til å drikke te i siden jeg fikk det. Det er jo i hverdagen at livet skjer, så hvorfor ikke nyte det så godt man kan? Mitt kan ikke vaskes i oppvaskmaskin, men nå er jeg bare en person da, så det blir ikke akkurat voldsomt med oppvask. Jeg er vant med å kalle det te/kaffeservise, aldri hørt det omtalt som "kopp og skål". Anonymkode: 98353...1f9 8
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #18 Skrevet 10. september 2021 Vi bruker mummikopper. Ikke spesielt elegant, men koselig 😊 Får litt koselig assosiasjon til kopp og skål og, tror egentlig folk dere får besøk av vil sette pris på det 😄 - spesielt fløtemuggen! Alltid vært fascinert av det, så skjønner hva han mener! Anonymkode: 2f913...bb5 1
mereo Skrevet 10. september 2021 #19 Skrevet 10. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, jeg har et servise inkl. tekanne som jeg fikk til konfirmasjonen min og har egentlig brukt det til å drikke te i siden jeg fikk det. Det er jo i hverdagen at livet skjer, så hvorfor ikke nyte det så godt man kan? Mitt kan ikke vaskes i oppvaskmaskin, men nå er jeg bare en person da, så det blir ikke akkurat voldsomt med oppvask. Jeg er vant med å kalle det te/kaffeservise, aldri hørt det omtalt som "kopp og skål". Anonymkode: 98353...1f9 Det er jo til for å brukes! Har ett sett etter min oldemor, men det er så fint og tynt at det er spesielle anledninger. Kopp og skål er jo bare deler av serviset, te/kaffeservise blir jo hele pakka. 4
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #20 Skrevet 10. september 2021 Syns absolutt ikke det er harry, men det er kanskje mer vanlig for 60+ generasjonen. Jeg har stort sett alltid brukt krus, men etter at jeg fikk et nytt bord som ikke er så glad i ringer fra varme/våte kopper, så bruker jeg tefat mye mer enn før. Syns egentlig det er både praktisk og pent. Anonymkode: 288ed...fdb 8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå