Gjest Acer Skrevet 10. september 2021 #1 Skrevet 10. september 2021 "like barn leker best, og lengst vert det sagt". Det som ofte kjenntegner eit livslangt parforhold er at de har evne til å utfylle hverandre, og de har evne til å ta vare på kjærligheten også i motgang. Det hevdes at forutsettningen for å lykkes i eit parforholdet er at paret har minst 3 felles intrs. utenfor hjemmet. Kjærligheten tas med andre ord ikkje bare vare på innenfor hjemmet, men også vel så mykje utenfor hjemmet. Nevn minst 3 felles intrs. dere som par har saman ? Hvem av dere tar oftest initiativet til å ta del i arangemanger som reiser, felles frittidsintr saman m/ hele familien utenfor hjemmet. Hvem tar initiativet til å invitere venner, familie etc. til eit måltid hos dere ? Og hvem er det som står for matliging, serveringen etc. ?
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #2 Skrevet 10. september 2021 Dataspill, tv-serier, reising. Vi liker også å ta oss en fest med venner. Han inviterer/initierer og planlegger, jeg steller i stand/lager mat/pakker. Anonymkode: c3b0b...6b4
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #3 Skrevet 10. september 2021 Vi er veldig ulike og krangler hver eneste uke. Vi er egentlig ganske sure og grinete av oss begge to. Men fotball, reiser og fotturer har vi til felles og det letter på hverdagens stev. Det er fruen i huset som insjer. Anonymkode: 258b1...691
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #4 Skrevet 10. september 2021 Vi reiser mye, kjører begge motorsykkel og trener crossfit sammen. Vi liker også begge å lage mat sammen. Har imidlertid også hobbier på hver vår kant, noe som er like viktig. Anonymkode: 5cbac...a33
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #5 Skrevet 10. september 2021 Vi har både egne hobbyer og interesser vi bruker tid på alene, noe jeg setter pris på, så man ikke gjør alt sammen. Men felles: - Reise - Trening - kino, teater, gallerier etc. Anonymkode: efafa...d9b
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #6 Skrevet 10. september 2021 Vi liker begge: Matlaging Filmer/kino og cheesy tv-programmer Dans Musikk Trening Gå turer Humor Bøker Frivillig arbeid Begge liker også reising men vi har de siste årene reist lite og ingenting sammen pga Corona. Før Corona gikk vi på dansekurs sammen. Så vi har litt felles bekjente der. Vi har også vært en del på kino sammen og vært frivillige på filmfestival. Vi tar initiativ begge to. Anonymkode: a0d1f...b74
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #7 Skrevet 10. september 2021 Vi har like interesser! Tennis, reising, kultur, spa, friluft, bowling mm mm. Utenfor veggene. Innenfor har jeg flere interesser enn mannen. Anonymkode: 15c73...7f5
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #8 Skrevet 10. september 2021 Fjellturer, kino, film, div. forestillinger/show, reiser, det er som oftest jeg som tar initiativ, men han er lett å få med når jeg har "solgt det inn", det skal han ha. Og han gjør gjerne research rundt når vi har blitt enige om hva vi skal gjøre. Fungerer for det aller meste bra, men av og til tenker jeg at det hadde vært fint om han også kunne ta initiativ. Hvis jeg aldri hadde foreslått noe, er jeg redd for at det ikke hadde skjedd så mye. Anonymkode: 1f679...afc
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #9 Skrevet 10. september 2021 Skybe skrev (4 timer siden): "like barn leker best, og lengst vert det sagt". Det som ofte kjenntegner eit livslangt parforhold er at de har evne til å utfylle hverandre, og de har evne til å ta vare på kjærligheten også i motgang. Det hevdes at forutsettningen for å lykkes i eit parforholdet er at paret har minst 3 felles intrs. utenfor hjemmet. Kjærligheten tas med andre ord ikkje bare vare på innenfor hjemmet, men også vel så mykje utenfor hjemmet. Nevn minst 3 felles intrs. dere som par har saman ? jiu jitsu, yoga, styrketrening, dyr, surfing, klatring. Hvem av dere tar oftest initiativet til å ta del i arangemanger som reiser, felles frittidsintr saman m/ hele familien utenfor hjemmet. jeg Hvem tar initiativet til å invitere venner, familie etc. til eit måltid hos dere ? Og hvem er det som står for matliging, serveringen etc. ? jeg inviterer, og lager oftest mat, han serverer, vasker opp, rydder, og vasker. Tror aldri han har invitert noen, ever 😂 Men han HAR laget mat. Anonymkode: 2d812...904
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #10 Skrevet 10. september 2021 Jeg syns egentlig det er ganske vanskelig å komme på fritidsinteresser vi har sammen utenfor hjemmet. Da trives jeg best på kafé eller i naturen og han i verkstedet eller på en eller annen samling som inkluderer biler. Men vi blir med på hverandres ting innimellom, og har det fint med det. Hjemme liker vi å lage mat sammen, eller likte, før vi fikk barn og en av oss må passe på dem (eldste er 3) mens den andre lager maten. Jeg tar oftest initiativ til arrangementer utenfor hjemmet for hele familien. Jeg tar initiativ til å invitere folk hjem i form av å foreslå det for mannen, og si at jeg har lyst. Mens mannen er mye flinkere enn meg til å faktisk ta initiativ overfor dem det gjelder og avtale noe. Jeg er litt for sjenert og forsiktig av meg, men elsker egentlig venne-sammenkomster. Matlaging og servering deler vi nokså likt. Anonymkode: 2f32e...a74
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #11 Skrevet 10. september 2021 Vi liker samme type tv/film underholdning, vi driver med samme E-sport, reising, konserter i samme sjanger og naturopplevelser 😊 Anonymkode: c4201...375
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #12 Skrevet 10. september 2021 Nei, fordi mannen stadig skifter fritidsinteresser. Han går all inn i alt fra måneder til kanskje maks et år, og så mister han interessen og prøver noe nytt. Jeg er støttende, og himler med øynene i bakgrunnen. Det hender jeg deltar, men ingen hensikt å forplikte seg😉 Vi har vel ungene til felles, til dels tv-serier og reiser. Anonymkode: ed7c8...51e
AprilLudgate Skrevet 10. september 2021 #13 Skrevet 10. september 2021 (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vi er veldig ulike og krangler hver eneste uke. Vi er egentlig ganske sure og grinete av oss begge to. Men fotball, reiser og fotturer har vi til felles og det letter på hverdagens stev. Det er fruen i huset som insjer. Anonymkode: 258b1...691 Sur og grinete er da en felles interesse? 😅 Men ja. Vi har samme utdanning, lite snakk om det egentlig. Vi har felles smak i endel musikk, så kan gjerne gå på konsert sammen. Skjer ganske sjeldent da. Sammen i 20 år, begge liker trening - men vi har kun trent sammen en gang. Vi er begge veldig interessert i politikk, men diskuterer ikke dette voldsomt hjemme. Men vi kan. Vi liker begge dårlig settingen du snakker om - vi misliker generelt påtatt «pargreier». Før barn og i studietiden kunne vi gjerne ha fester hjemme hos oss - men det ble initiert av alskens. Vi deler ikke alt i livet felles i alle sammenhenger, og felles interesser i hverdagen med familie? Ehm....tja. Nei. Det holder med besøk avogtil 😅 Det er først nå som jeg er rundt 40 at det faller meg inn å henge litt med min mor. Om du mener oss som familie, altså meg/han/barn så tar begge initiativ. Endret 10. september 2021 av Fløff
Lill3My Skrevet 10. september 2021 #14 Skrevet 10. september 2021 (endret) - fjelltur og friluftsliv - konserter og stand-up - brettspill (riktignok innenfor husets fire vegger ...men spiller ofte med andre også) - bading ute med en gang og her gang det er fint vær - og så har vi veldig mange ting vi begge to ikke liker tilfelles, noe jeg også tror er viktig! Ingen av oss er feks glad i shopping, tracking i byen osv Sammen i 11 år. Begge utdanna ingeniør, men jeg har byttet beite og jobber med noe helt annet nå Endret 10. september 2021 av Lill3My
Egirl Skrevet 10. september 2021 #15 Skrevet 10. september 2021 Kino Bare gå rundt på kjøpesenter (Tror dette er den særeste interessen vi deler)/Utforske byer Skru på bil, bygge og andre greier på verkstedet/garasjen Vi trives begge best hjemme, gjerne inne... Mye interesser deler vi, men noe har vi for oss selv. Mannen synes ikke heklingen min er så veldig gøy, men han har prøvd!
Gjest Acer Skrevet 10. september 2021 #16 Skrevet 10. september 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi liker begge: Matlaging Filmer/kino og cheesy tv-programmer Dans Musikk Trening Gå turer Humor Bøker Frivillig arbeid Begge liker også reising men vi har de siste årene reist lite og ingenting sammen pga Corona. Før Corona gikk vi på dansekurs sammen. Så vi har litt felles bekjente der. Vi har også vært en del på kino sammen og vært frivillige på filmfestival. Vi tar initiativ begge to. Anonymkode: a0d1f...b74 Dansebendene har nok hatt lite å gjøre fortiden på grunn av koronaen, blandt de sosiale arangemanger som mange savner. Også vi savner dansemiljøet, og er vel høyst uvist når dette bli igjennopptatt. Å gå på dans, og overholde 1 meters avstand er vanskeleg å praktisere. Ja, noen felles intrs. knytter strekere bånd mellom ektefelle / samboere, og ikkje minst at de har en felles humor. Koronen har utvilsamt ført til en omstilling for mange, og håper vi snart kan sjå en ende på dette, men er bekymra for at vi bare må belage oss på at mye kan bli annerledes på sikt.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #17 Skrevet 10. september 2021 En venn av meg sa en gang at man skal ha minst to aktiviteter å drive sammen aktivt som par, som ikke krever så mye prating, og som ikke involverer alkohol og ikke er sex. Konkrete aktiviteter man kan drive med sammen for å slippe unna hverdagen. Vi spiller golf sammen og vi går toppturer sammen. Det er de to konkrete tingene jeg kommer på, og det gir oss begge bra påfyll og pause. Ellers liker vi å reise, spise ute, se film o.l., men jeg teller ikke det som fritidsinteresser. Vi har brukt mye penger på reise, men man trenger noen ting i hverdagen også. Anonymkode: 9e5a9...463 1
Suss80 Skrevet 10. september 2021 #18 Skrevet 10. september 2021 (endret) Kidsa Fredagstaco Fjellturer Storbyturer Trykke på telefonen fra hver vår kant i sofaen Tv-serier Kjøre bil (bor der ingen skulle tru at nokon kunne bu) Januartrening på treningssenteret Endret 10. september 2021 av Suss80
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå