AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #1 Skrevet 10. september 2021 I starten av semestret? 1 år forveien? 2 år i forveien? 3 år i forveien? Anonymkode: 5be51...aaa
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #2 Skrevet 10. september 2021 Skrev prosjektskissen da jeg var 12 år 🙂 Anonymkode: ee897...ec2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #3 Skrevet 10. september 2021 Nå skrev ikke jeg bacheloroppgave, men bare masteroppgave da. Fant ut hva jeg skulle skrive om i februar/mars, og begynte skrivingen i august. Anonymkode: 423cd...aa7
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #4 Skrevet 10. september 2021 Halvveis inn i praksisperioden. Hadde skrevet litt og så ble det til noe helt annet. Hadde mulighet til å ha praksis eller skrive en helt vanlig bacheloroppgave. Valgte det første for å kunne jobbe alene. Anonymkode: 99e48...874
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #5 Skrevet 10. september 2021 3. semester Anonymkode: 15fa9...c55
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #6 Skrevet 10. september 2021 TS Jeg er i mitt 5 semester nå og er usikker på om jeg skal skrive alene eller skrive i gruppa? Jeg har heller ikke klart hva jeg skal skrive om, har kun en id om at det skal ha noe med bærekraft å gjøre. Er jeg ille ute? Anonymkode: 5be51...aaa 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #7 Skrevet 10. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): TS Jeg er i mitt 5 semester nå og er usikker på om jeg skal skrive alene eller skrive i gruppa? Jeg har heller ikke klart hva jeg skal skrive om, har kun en id om at det skal ha noe med bærekraft å gjøre. Er jeg ille ute? Anonymkode: 5be51...aaa Har dere ikke en frist for å finne veileder og få godkjent tema? Jeg tenker at så lenge du har det klart til det er du ikke sent ute. Anonymkode: 423cd...aa7 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #8 Skrevet 10. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har dere ikke en frist for å finne veileder og få godkjent tema? Jeg tenker at så lenge du har det klart til det er du ikke sent ute. Anonymkode: 423cd...aa7 Dette har vi ikke fått info om enda, kommer mer info om snart. Anonymkode: 5be51...aaa
Katten.2.0 Skrevet 10. september 2021 #9 Skrevet 10. september 2021 Du bør uansett lufte aktuelle problemstillinger med veilederen din. Jeg brukte rundt en uke på bacheloren min, inklusive litteratursøk og tre døgn med skriving. Pratet hele veien med veilederen slik at jeg hadde en idé om hvordan det skulle bli. Så teknisk sett kan du si at det ikke haster før det er innen en måned!
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #10 Skrevet 10. september 2021 Jeg visste det før jeg begynte å studere. Valgte studiet fordi jeg ville skrive om akkurat det emnet, et emne jeg har vært opptatt av siden jeg var 12 år. Anonymkode: ff7e0...e61
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #11 Skrevet 10. september 2021 Jeg visste det før jeg skulle studere, når jeg var rundt 14 år. Da visste jeg emne, også visste jeg hva slags retning innenfor emne jeg ønsket å skrive om rundt 2. semester. Anonymkode: 09f4a...cd0
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #12 Skrevet 10. september 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg visste det før jeg begynte å studere. Valgte studiet fordi jeg ville skrive om akkurat det emnet, et emne jeg har vært opptatt av siden jeg var 12 år. Anonymkode: ff7e0...e61 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg visste det før jeg skulle studere, når jeg var rundt 14 år. Da visste jeg emne, også visste jeg hva slags retning innenfor emne jeg ønsket å skrive om rundt 2. semester. Anonymkode: 09f4a...cd0 Hvordan kunne dere vite at det var et emne/problemstilling som var relevant for en bacheloroppgave når dere var så unge? Anonymkode: 423cd...aa7 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #13 Skrevet 10. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvordan kunne dere vite at det var et emne/problemstilling som var relevant for en bacheloroppgave når dere var så unge? Anonymkode: 423cd...aa7 🤣 TS Jeg ser bort ifra de. Ønsker noe ordentlig svar. Anonymkode: 5be51...aaa 3
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #14 Skrevet 10. september 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): 🤣 TS Jeg ser bort ifra de. Ønsker noe ordentlig svar. Anonymkode: 5be51...aaa Jeg tenker at det absolutt er lurt å finne ut hvilket område/tema du kunne tenke deg å skrive om på et overordnet nivå, og så burde du finne ut om du ønsker å skrive alene eller sammen med noen andre dersom dere kan velge det. Hvis du skal skrive sammen med noen krever jo det litt ekstra planlegging i form av å først finne noen og at dere må bli enig om tema. Du bør også prøve å finne ut om dere må finne veileder selv eller om dere får tildelt en. Det kan være lurt å være litt tidlig ute hvis dere må finne selv, sånn at den du ønsker ikke er fullbooket når du har funnet ut hvem du ønsker. Ellers ville jeg ikke stresset noe særlig før dere får mer konkret info om frister og opplegg. Som sagt fant jeg tema/problemstilling og veileder til masteroppgave i februar/mars når den skulle skrives påfølgende skoleår. Fristen for å søke om godkjent tema var 15. juni, og jeg kjenner folk som fant ut av det bare dager før fristen også. Anonymkode: 423cd...aa7
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #15 Skrevet 10. september 2021 Jeg er på 5. semester og har noen ideer til hva jeg vil skrive om, men jeg har ikke snevret det inn noe særlig. Anonymkode: 6b798...eaf
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #16 Skrevet 10. september 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hvordan kunne dere vite at det var et emne/problemstilling som var relevant for en bacheloroppgave når dere var så unge? Anonymkode: 423cd...aa7 Fordi jeg studerte spesialpedagogikk og visste at jeg ønsket å skrive om ADHD fra jeg var ung. Emnet falt på ADHD hos jenter og sosial kompetanse i forhold til psykisk helse. Jeg har en lillesøster med ADHD, så emnet har vært veldig viktig for meg i oppveksten. Anonymkode: 09f4a...cd0 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #17 Skrevet 10. september 2021 Skal skrive etter jul, vet fortsatt ikke hva jeg skal skrive om 🤷🏼♀️ Anonymkode: 58682...233 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #18 Skrevet 10. september 2021 Jeg begynte med oppgaven semesteret før, da vi skulle levere arbeidskrav i litteratursøk. Så det var da jeg gjorde innledende søk at jeg fant ut hva eksakt jeg skulle skrive om. Ved masteroppgaven visste jeg det over ett år i forveien pga prosjektplan osv. Anonymkode: 44e24...146
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #19 Skrevet 10. september 2021 Katten.2.0 skrev (2 timer siden): Du bør uansett lufte aktuelle problemstillinger med veilederen din. Jeg brukte rundt en uke på bacheloren min, inklusive litteratursøk og tre døgn med skriving. Pratet hele veien med veilederen slik at jeg hadde en idé om hvordan det skulle bli. Så teknisk sett kan du si at det ikke haster før det er innen en måned! Fikk du A? Jeg brukte flere mnd på bacheloroppgaven min, og det endte opp med å bli en veldig brukbar oppgave fordi jeg brukte så mye tid på å gjøre gode søk og skrive en god diskusjon. Jeg fikk A og begrunnelsen til sensor var at det var fordi det ikke var mulig å gi en bedre karakter enn A. Anonymkode: 44e24...146
Gjest TheCatLady Skrevet 10. september 2021 #20 Skrevet 10. september 2021 Jeg var sent ute og av en eller annen grunn så slet jeg veldig med å finne en problemstilling. Tema visste jeg tidlig i det samme semesteret oppgaven skulle skrives, men problemstillingen fant jeg ikke ut av før jeg var i praksis. Litt irriterende siden jeg ville ha den på plass før jeg skulle i praksis sånn at jeg kunne bruke praksisperioden på å finne materiale til oppgaven. Tror jeg bare stresset for mye og var altfor mye frem og tilbake. Jeg skulle bare funnet noe og holdt meg til det, men fikk skrevet oppgaven og fikk ok karakter. Lærte i hvert fall masse av det som jeg tar med meg når jeg skal skrive masteroppgave. Da skal jeg i hvert fall begynne litt tidligere med å finne tema og problemstilling
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå