AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #1 Del Skrevet 10. september 2021 F. eks. når de tar markløft som en orm, o.l. Anonymkode: c86fb...55a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 10. september 2021 #2 Del Skrevet 10. september 2021 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): F. eks. når de tar markløft som en orm, o.l. Anonymkode: c86fb...55a Hvis noe ser akutt farlig ut sier jeg gjerne fra på en høflig måte og slik at ingen andre får det med seg, så det ikke blir flaut for personen. Men dette har skjedd ytterst sjeldent 🙂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #3 Del Skrevet 10. september 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): F. eks. når de tar markløft som en orm, o.l. Anonymkode: c86fb...55a Hva vil dette si? Generelt er det lite som er farlig når det gjelder ulik teknikk osv. Dette med bøyd rygg under markløft er et eksempel på dette. Det skal være ganske ekstremt før jeg kommenterer noe. Anonymkode: f29be...b8c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Magika_fra_Fyll Skrevet 10. september 2021 #4 Del Skrevet 10. september 2021 Nei jeg bryr mine egne saker, det skulle vært helt ekstremt før jeg konfronterte noen. Ikke vær som han som avbrøt meg mens jeg trente good morning'er fordi han trodde jeg prøvde ta knebøy 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #5 Del Skrevet 10. september 2021 Nei, selvfølgelig ikke. Folk får trene som de vil, så lenge de ikke ødelegger utstyret... Anonymkode: 03f37...4fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2021 #6 Del Skrevet 10. september 2021 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Nei, selvfølgelig ikke. Folk får trene som de vil, så lenge de ikke ødelegger utstyret... Anonymkode: 03f37...4fa Anonymkode: 62f8b...4f0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Warrior Skrevet 10. september 2021 #7 Del Skrevet 10. september 2021 Ja vil jo ikke at noen skal skade seg hvis det er fare for at de kan bli skadet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 11. september 2021 #8 Del Skrevet 11. september 2021 17 hours ago, Magika_fra_Fyll said: Nei jeg bryr mine egne saker, det skulle vært helt ekstremt før jeg konfronterte noen. Ikke vær som han som avbrøt meg mens jeg trente good morning'er fordi han trodde jeg prøvde ta knebøy Hver gang jeg gjør good mornings er jeg redd noen skal bryte inn og si at jeg gjør knebøy feil. 😂 Jeg ville bare sagt ifra hvis det var farlig galt, og det har jeg aldri sett. Spennet for god teknikk er større enn mange ser ut til å tro. Noen er jo helt hysteriske på for eksempel knebøy om at knær ikke skal forbi tær osv - detaljer som ikke har en fasit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 11. september 2021 #9 Del Skrevet 11. september 2021 Albbas skrev (3 timer siden): Hver gang jeg gjør good mornings er jeg redd noen skal bryte inn og si at jeg gjør knebøy feil. 😂 Jeg ville bare sagt ifra hvis det var farlig galt, og det har jeg aldri sett. Spennet for god teknikk er større enn mange ser ut til å tro. Noen er jo helt hysteriske på for eksempel knebøy om at knær ikke skal forbi tær osv - detaljer som ikke har en fasit. Ah, det siste der er en så grunnleggende misforståelse av konseptet "kne over tå". Det handler om at kneet skal gå i samme retning som tærne peker, ikke at man ikke skal tillate at kneet skal gå fremover forbi tærne! Det handler om å unngå å utsette korsbånd for stor belastning ved å falle inn i valgus med kneet. Det er ingenting som tyder på at å ha kneet foran tåa er noe problematisk. Faktisk fører det til en bedre og tryggere knebøyteknikk for mange som har ankelbevegelighet nok til å klare det. Ikke gjør B: 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #10 Del Skrevet 11. september 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Hva vil dette si? Generelt er det lite som er farlig når det gjelder ulik teknikk osv. Dette med bøyd rygg under markløft er et eksempel på dette. Det skal være ganske ekstremt før jeg kommenterer noe. Anonymkode: f29be...b8c At man tar markløft som Wormchad: https://www.facebook.com/GymFailNation/videos/312491740418213 Anonymkode: c86fb...55a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #11 Del Skrevet 11. september 2021 Nei. De fleste på senter løfter faktisk feil, så ville blitt litt av en jobb. 😊 Da tenker jeg mest på baseløftene, der er det så mye villt å se. - Hilsen eks styrkeløfter som vedlikeholdsløfter 3 dager i uka. Anonymkode: 10b6c...643 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 11. september 2021 #12 Del Skrevet 11. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): At man tar markløft som Wormchad: https://www.facebook.com/GymFailNation/videos/312491740418213 Anonymkode: c86fb...55a Det er svært vanskelig å ikke få krumming i ryggen på så tunge vekter. Tror nok bare det å løfte så tungt uansett teknikk er en risikofaktor for skade. Jefferson curl er jo for eksempel en anerkjent øvelse: Hørte fra en manuellterapeut at han som gjorde forskningen som er blitt brukt som basis for at krum rygg er farlig synes det har blitt feiltolket. Det er "shearing forces" på tvers av virvelskivene han avdekket som problematisk, ikke kompresjonskrefter under bøying. Mange har nå gått over til å anbefale at man trener seg opp i mange bevegelsesbaner for å bygge styrke her som beskytter mot skade, ikke bare i én bane. To Flex or Not to Flex? Is There a Relationship Between Lumbar Spine Flexion During Lifting and Low Back Pain? A Systematic Review With Meta-analysis https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/31775556/ Conclusion: There was low-quality evidence that greater lumbar spine flexion during lifting was not a risk factor for LBP onset/persistence or a differentiator of people with and without LBP. (LBP = Lower Back Pain) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #13 Del Skrevet 11. september 2021 Sandum.PT skrev (1 time siden): Ah, det siste der er en så grunnleggende misforståelse av konseptet "kne over tå". Det handler om at kneet skal gå i samme retning som tærne peker, ikke at man ikke skal tillate at kneet skal gå fremover forbi tærne! Det handler om å unngå å utsette korsbånd for stor belastning ved å falle inn i valgus med kneet. Det er ingenting som tyder på at å ha kneet foran tåa er noe problematisk. Faktisk fører det til en bedre og tryggere knebøyteknikk for mange som har ankelbevegelighet nok til å klare det. Ikke gjør B: 😂 Ja da er jeg en av de som virkelig har misforstått, ikke rart jeg har slitet med slike øvelser. Lærer så lenge man lever. Takk for info 🙏 Anonymkode: 6a76c...45a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 11. september 2021 #14 Del Skrevet 11. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): 😂 Ja da er jeg en av de som virkelig har misforstått, ikke rart jeg har slitet med slike øvelser. Lærer så lenge man lever. Takk for info 🙏 Anonymkode: 6a76c...45a Personlig har jeg så dårlig ankelmobilitet at jeg sliter med å få knær langt nok frem, og det fører til mye bøying i hofta, men der har jeg impingement, så det går jo ikke. Det kjipe er at det stopper foran i ankel, ikke pga. stramme muskler bak, så får liksom ikke tøyd det vekk heller. Løsning: ikke gjøre knebøy. Resultat: raskere økning i styrke og muskelvekst i beina. Fornøyd 👍😀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #15 Del Skrevet 11. september 2021 Sandum.PT skrev (1 time siden): Personlig har jeg så dårlig ankelmobilitet at jeg sliter med å få knær langt nok frem, og det fører til mye bøying i hofta, men der har jeg impingement, så det går jo ikke. Det kjipe er at det stopper foran i ankel, ikke pga. stramme muskler bak, så får liksom ikke tøyd det vekk heller. Løsning: ikke gjøre knebøy. Resultat: raskere økning i styrke og muskelvekst i beina. Fornøyd 👍😀 Jeg har holdt meg unna knebøy så langt det går for jeg føler jeg ikke helt har peiling og er så mye å sette seg inn. Noe som viste seg å være sant 😅 Det blir beinpress i stede. Har brukket foten x antall ganger, så mye fokus på å styrke anklene. Hva trener du i stede? Anonymkode: 6a76c...45a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #16 Del Skrevet 11. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har holdt meg unna knebøy så langt det går for jeg føler jeg ikke helt har peiling og er så mye å sette seg inn. Noe som viste seg å være sant 😅 Det blir beinpress i stede. Har brukket foten x antall ganger, så mye fokus på å styrke anklene. Hva trener du i stede? Anonymkode: 6a76c...45a Har ikke brukket foten, men vrikket ankelen 🤦 Anonymkode: 6a76c...45a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #17 Del Skrevet 11. september 2021 AnonymBruker skrev (På 10.9.2021 den 15.23): F. eks. når de tar markløft som en orm, o.l. Anonymkode: c86fb...55a Hva mener du med orm? Veldig mange forskjellige teknikker i markløft. Pass dine egne saker Anonymkode: 08697...9cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 11. september 2021 #18 Del Skrevet 11. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har ikke brukket foten, men vrikket ankelen 🤦 Anonymkode: 6a76c...45a Hehe, godt er det! 😀 Jeg trener beinpress, utfall, kneekstensjoner, leg curl, rygghev (for hamstring/gluteus), strak markløft, litt hip thrust, farmers walk og noe sumomark. Ikke alt i samme økt selvsagt 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #19 Del Skrevet 11. september 2021 Sandum.PT skrev (1 time siden): Hehe, godt er det! 😀 Jeg trener beinpress, utfall, kneekstensjoner, leg curl, rygghev (for hamstring/gluteus), strak markløft, litt hip thrust, farmers walk og noe sumomark. Ikke alt i samme økt selvsagt 😅 Oh, har ikke hørt om halvparten engang, så nå blir det litt googling på meg. Takk for at du deler 🙏😊 Anonymkode: 6a76c...45a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 11. september 2021 #20 Del Skrevet 11. september 2021 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Oh, har ikke hørt om halvparten engang, så nå blir det litt googling på meg. Takk for at du deler 🙏😊 Anonymkode: 6a76c...45a Skulle bare mangle! 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå